Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verhouding van de meeste foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verhouding van de meeste foto's

    Omdat ik een soort van advertentie site wens te bouwen ben ik eigenlijk op zoek naar de meest voorkomende verhouding van digitale foto's, ... is dat 2:3 ? Omdat mensen later zouden kunnen adverteren en een foto kunnen achterlaten evt, dewelke ik mooi in de layout wenst in te passen, zou ik een bepaald standaardformaat voorop willen zetten.

    Maar om zoiets te bekomen is het belangrijk te weten welke verhouding het meeste voorkomt als het ware.
    Uitgaande dat de foto een staand exemplaar zou moeten zijn en dat dit geschaald zou moeten kunnen worden, ... waarbij de verhoudingen dus blijven.

    Ik denk aan een breedte van 160 pixels. Wat zou dan de beste hoogte zijn bvb?
    Dit in geval dat mensen die een advertentie willen plaatsen MET een foto bvb een groter exemplaar zouden kunnen opladen, terwijl mijn codes dus zouden schalen.

    Wie kan hier iets meer over vertellen?

  • #2
    Re: Verhouding van de meeste foto's

    De 2:3 verhouding komt van de analoge camera's. Maar aangezien de meeste beeldschermen (computer en tv) in het verleden de verhouding 3:4 gebruikten, heeft men op de compacte digitale camera's dit overgenomen.
    De meeste mensen met een digitaal fototoestel zullen dus het 3:4 formaat gebruiken. Alleen high-end bridge en slrs gebruiken 2:3 (op een paar uitzonderingen na...)

    Ik geloof zelfs dat olympus in een reeks digitale slr's het 3:4 systeem gebruiken en speciaal lezen voor dit systeem ontwikkeld (waarschijnlijk goedkoper)

    gr
    vgj

    Comment


    • #3
      Re: Verhouding van de meeste foto's

      Hier bij extrafilm (waar ik werk) krijgen we ongeveer 25% 2/3 fotos binnen en 75% 3/4 fotos.
      President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

      Comment


      • #4
        Re: Verhouding van de meeste foto's

        DSLR zijn volgens mij altijd 2/3 (mijn cam's toch)
        Compactcamera hanteerd 3/4
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Verhouding van de meeste foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          DSLR zijn volgens mij altijd 2/3 (mijn cam's toch)
          Compactcamera hanteerd 3/4
          Tjah, de wereld is groter dan jou cam's he.

          Olympus gebruikt 3:4 (in fotografie is het opmerkelijke eerst hoogte dan breedte). Ze noemen hun lensmount ook "four thirds".

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Verhouding van de meeste foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Tjah, de wereld is groter dan jou cam's he.

            Dave
            I know, zal het anders zeggen, Canon ... blabla
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment

            Working...
            X