Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR's met stabilisatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SLR's met stabilisatie

    Ik ben wat aan het rondneuzen om mijn FZ30 te vervangen door een vrij eenvoudige DSLR.

    Zeker een camera met stabilisatie in de body (en ik weet dat dat iets minder goed is dan in de lens).
    Ik ben ook geen fotofanaat, wel is fotografie één van mijn hobby's.
    Zeker RAW. Zeker ook SD geheugenkaarten.
    Liefst zo weinig mogelijk lenzen (ik zie bij Pentax een 18-250 lens, is dat iets waard (en ik weet dat een lens met vaste brandpunt afstand beter is)).
    Ik wil er ook geen fortuin aan geven.

    Ik dacht dat enkel Pentax en Sony stabilisatie hebben in de body ?

    Wie zet me op weg naar wat ik best zou overwegen ?
    Ik dacht aan Pentax K-100D Super + DA 18-55mm + DA 50-200mm, kost rond de 600 euro.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: SLR's met stabilisatie

    Je krijgt allicht nog wel goede raad van echte Pentax en Sony fanaten dus hoef ik daarrond al geen uitspraken te doen. Wat niet op je lijst staat maar wel aan te bevelen is, is de nieuwe Canon 450D. Je moet er dan wel de stabilisatie in de lens bijnemen maar voor de rest heeft hij echt wel wat je zoekt.

    Wat zo een 18-250 lens betreft, daar mag je geen te grote prestaties van verwachten. Bakken beter, als ik iets mag suggereren dat in de Canon lijn ligt, is die 450D dan te combineren met de 18-55/3.5-5.6 IS en met de 55-250/4.0-5.6 IS. Deze laatste wordt in een andere post op dit forum zeer uitgebreid besproken en je zal zien dat de scherpte verassend sterk is.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: SLR's met stabilisatie

      Olympus heeft ook modellen met stabilisatie in de body.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: SLR's met stabilisatie

        Pentax K100D Super + Pentax 18-250 DA = 819 euro (heel scherpe prijs hoor hier in België)


        Kost wat meer dan de 18-55 / 55-200 combo, maar je gaat er meer plezier aan beleven denkik zonder steeds de lenzen moeten te wisselen...

        Volgens mij gok ik erop dat het beeldkwaliteitsverschil niet immens groot zal zijn (zelfs miniem) met de 18-55/55-200 combo...

        De Pentax 18-250 blijkt een rebadge van de Tamron 18-250 te zijn, wat goed nieuws is want die krijgt heel goede reacties...

        Lees meer hier:
        Pentax User - Find the latest Pentax News, Reviews, Galleries, Forums and discussion.

        Comment


        • #5
          Re: SLR's met stabilisatie

          Je kan gaan voor de olympus E-510:

          Deze is ERG compact, en met erg compact bedoel ik TE klein als je klein handjes hebt. Hij heeft stabilisatie in de body, kost 655€ met standaard en tele zoomlenzen.
          Nadeel: alleen XD- en compactflash kaarten. Dus geen SD. Het four thirds systeem kan ook een nadeel zijn.

          De pentax zou je 18-250 zo'n 875€ kosten:

          Voor dit geld krijg je een gestabiliseerde body.
          Nadeel bij mijn ist ds was de trage autofocus (vergeleken met mijn nikon D50).
          Het dynamisch bereik zou volgens mijn leerkracht fototechnologie ook minder groot zijn dan bij de concurrentie (heb ik dus maar "van horen zeggen").

          als laatste is er nog de sony:http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=22576
          Deze kost 849€, heeft stabilistie, vrij snelle AF.
          Nadeel is misschien dat er niet zo veel spulletjes te koop voor zijn (hoewel minolta lenzen e.d. ook passen).


          Als ik zelf moest kiezen zou ik zelf de olympus laten vallen vanwege het four thirds systeem dat me niet zo aanstaat, als het klopt dat de pentax een minder groot dynamisch bereik heeft zou ik deze ook niet nemen.
          Dan is er nog de Sony, en hier zou ik voor gaan. Ze brengen op korte tijd veel modellen uit en ik denk dat het echt wel grote spelers op de markt zullen worden. Daar komt dan bij dat je goed minolta glas kan kopen.

          Maar het is jou keuze, ik denk dat je je zowiezo geen buil zal vallen aan deze camera's.

          Succes met de zoektocht

          Comment


          • #6
            Re: SLR's met stabilisatie

            Alvast reeds bedankt voor de reacties en goeie raad.

            Een heel ander vraagje: hoe zit het met wereldwijde garantie van de diverse merken ?
            Mijn oudste zoon woont in New York, komt in mei naar België en wij gaan hem in het najaar bezoeken. Je hoort me al komen zeker ? (dollarkoers).
            Last edited by nete; 19 februari 2008, 09:40.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: SLR's met stabilisatie

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Alvast reeds bedankt voor de reacties en goeie raad.
              Een heel ander vraagje: hoe zit het met wereldwijde garantie van de diverse merken ?
              Mijn oudste zoon woont in New York, komt in mei naar België en wij gaan hem in het najaar bezoeken. Je hoort me al komen zeker ? (dollarkoers).
              Garantie zou, als er ooit aanpsraak op gemaakt moet worden, nog wel meevallen, dat lees je wel eens meer op dit forum. Heel wat moeilijker is het de uitrusting door de douane te krijgen. Als je het braafjes aangeeft ga je redelijk zeker een dikke Euro invoerrechten betalen. Wat er gebeurt als je er gewoon netjes in de fototas mee probeert de douane te passeren weet ik niet zeker. Ik ben alleszins nog nooit gecontroleerd op mijn fototas en heb er al een halve wereld mee afgreisd.

              Djienbe
              Last edited by djienbe; 19 februari 2008, 09:19. Reden: taalfout

              Comment


              • #8
                Re: SLR's met stabilisatie

                Nete,
                overweeg zeker ook de Nikon D40(x) in combinatie met een 18-200VR.
                Werkt met sd-kaartjes (Sony niet, Pentax wel, en ik denk Olympus ook niet) wat toch één van je vereisten is (zie je eerste post).
                Nikon heeft geen stabilisatie in de body, maar de lens zelf - met stabilisatatie - krijgt toch goede kritieken. Verder is de D40 een eenvoudig toestel met een goede beeldkwaliteit. Een - goedkoper ? - alternatief is een Sigma 18-200 OS, maar daar kan Franciskine je zeker meer over vertellen.
                (Frank207be heeft (nog?) een setje met een D40 te koop)

                Comment


                • #9
                  Re: SLR's met stabilisatie

                  Normaalgezien als je gewoon alle apparatuur uit hun verpakking haalt was het al jou apparatuur voor je naar het buitenland ging. Je zal dus geen invoer kosten moeten betalen.

                  Persoonlijk zou ik toch van de D40(X) afblijven, de beeldkwaliteit is ok maar het ontbreken van de focusmotor was een erg domme zet van nikon (en mijn bescheiden mening). Hierdoor zal je met alle (goedkope en supergoede) primes handmatig moeten focussen. Ik kan je verzekeren dat dat niet zo meevalt met een kleine viewfinder zonder AF hulpmiddelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SLR's met stabilisatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Zeker een camera met stabilisatie in de body.
                    Zeker RAW. Zeker ook SD geheugenkaarten.
                    Liefst zo weinig mogelijk lenzen (ik zie bij Pentax een 18-250 lens, is dat iets waard).
                    Ik wil er ook geen fortuin aan geven.

                    Ik dacht aan Pentax K-100D Super + DA 18-55mm + DA 50-200mm, kost rond de 600 euro.
                    Hallo Nete,

                    Ik vrees dat een paar van je vereisten moeilijk te combineren zijn... Er zijn, denk ik, geen bodies met ingebouwde stabilisatie die ook SD-kaartjes slikken.

                    De Pentax-kit is zeker een heel competitieve set.

                    Vergeet echter ook niet even naar de nieuwe Sony a200 te kijken (zie een paar andere topic hier).
                    Deze laatste kan gecombineerd worden met bv. een Tamron 18-250, of Sony 18-250 (die cirkelvormige diafragma-opening heeft en snellere autofocus), of met een Sony 16-105, wat ikzelf ook een heel interessante lens vind. En zoals je zelf al aangaf: elk van deze lenzen is dus sowieso gestabiliseerd .

                    Over de SD-kaartjes zou ik me geen zorgen maken: je kan deze nog altijd verkopen, en misschien bestaan er ook wel adapters om ze naar CF om te vormen (net zoals dat voor de Sony memorysticks bestaat).

                    edit: Oh ja, wat garantie betreft: als je Sony in de US koopt, heb je in principe in Noord-Amerika garantie... maar ik ken wel iemand die zijn Amerikaanse a100 hier via het Sony service center heeft laten herstellen en hij kreeg niets aangerekend (dus gewoon garantie toegepast ). Anderzijds, als je met de VS toch een vaste link hebt, kan je natuurlijk een herstelling ook altijd ginder laten gebeuren. Ik zou het niet als een onoverkomelijk probleem zien.
                    Last edited by K-2; 19 februari 2008, 10:29.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: SLR's met stabilisatie

                      Ik heb een E510 en die is prima vast tehouden met gewone handen
                      Voordeel van de E510 met kitlenzen is dat je een bereik hebt van 28mm tot 300mm (kleinbeeld) met wel goeie lenzen
                      In alle testen komen de zuiko's er erg goed uit
                      Je hebt dus en een camera met anti stof die echt werkt ,anti bibber, live vieuw, en goeie lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: SLR's met stabilisatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Hallo Nete,

                        Ik vrees dat een paar van je vereisten moeilijk te combineren zijn... Er zijn, denk ik, geen bodies met ingebouwde stabilisatie die ook SD-kaartjes slikken.
                        De K100D super slikt wel degelijk SD-kaartjes hoor...

                        Werkt ook met 4 AA-batterijtjes (kan voordeel of nadeel zijn), het werkt wel onhandiger bij het wisselen...

                        Mijn collega heeft hier een K100D gehad en die voelt heel degelijk/sterk aan en levert scherpe beelden op
                        dankzij een 6mp CCD-sensor (vs cmos), maar stapt nu over naar een K10D (+-600 euro)...

                        Comment


                        • #13
                          Re: SLR's met stabilisatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Liefst zo weinig mogelijk lenzen (ik zie bij Pentax een 18-250 lens, is dat iets waard (en ik weet dat een lens met vaste brandpunt afstand beter is)).
                          Dan kun je natuurlijk ook een Nikon nemen met een 18-200 VR een D40 of 60 bv.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: SLR's met stabilisatie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                            Je kan gaan voor de olympus E-510:

                            Deze is ERG compact, en met erg compact bedoel ik TE klein als je klein handjes hebt. Hij heeft stabilisatie in de body, kost 655€ met standaard en tele zoomlenzen.
                            Nadeel: alleen XD- en compactflash kaarten. Dus geen SD. Het four thirds systeem kan ook een nadeel zijn.

                            Dat van die "te klein begrijp" ik toch niet. De E-410 is inderdaad zeer klein (maar die heeft dacht ik geen beeldstabilisatie), de E-510 is een pak groter.

                            Je kan er altijd de review van Dpreview eens op nalezen (link).

                            Daar zijn ze toch zeer te spreken over de grip van de body, en voor de rest komt er een een highly recommended uit (maar dat krijgen ze "helaas" quasi allemaal).
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: SLR's met stabilisatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                              De K100D super slikt wel degelijk SD-kaartjes hoor...
                              Dan is de K100d de enige oplossing waarbij Nete op al haar wensen een "ja" als antwoord krijgt .

                              Ik zou zeggen, ga dat toestel eens proberen en dan gewoon kopen als het je meevalt .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X