Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 live view

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 live view

    ik zou me deze week graag de D300 aanschaffen enkel maar om te kunnen manueel scherpstellen met mijn oude nikkors,daar ik met mijn rechteroog kijk en deze af en toe moet bevochtigd worden met kunstmatig traanvocht zie ik dus af en toe niet scherp vanwege het overtollige vocht en is dit soms nogal moeilijk,graag had ik dus van een gebruiker geweten of je deze lang mag laten opstaan ivm warmte voor de sensor,
    eventueel had ik graag eens vernomen wat nu de gemiddelde levensduur van de batterij is tov de D200,wel dan op gewoon AF gebruik.
    alvast bedankt
    mvg alain
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

  • #2
    Re: D300 live view

    Batterij gaat bij hetzelfde gebruik meer dan dubbel zo lang mee in vergelijking met een D200.

    Comment


    • #3
      Re: D300 live view

      Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
      Batterij gaat bij hetzelfde gebruik meer dan dubbel zo lang mee in vergelijking met een D200.
      Klopt wel, zeker als je live view niet gebruikt! Live view is wel een aanslag op je accu hoor..... meen gelezen te hebben dat'ie vanzelf uit gaat als het te warm wordt.

      Scherpstellen met live view is leuk als 'm op een stevig statief zet, uit de hand vind ik het niks zonder AF.

      Ed
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: D300 live view

        Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
        Klopt wel, zeker als je live view niet gebruikt! Live view is wel een aanslag op je accu hoor..... meen gelezen te hebben dat'ie vanzelf uit gaat als het te warm wordt.

        Scherpstellen met live view is leuk als 'm op een stevig statief zet, uit de hand vind ik het niks zonder AF.

        Ed
        Ook ik gebruik 'm enkel vanaf statief voor super accurate focus.

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: D300 live view

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ook ik gebruik 'm enkel vanaf statief voor super accurate focus.

          MVG,
          Ja dan is'ie wel lekker he!
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: D300 live view

            ok,dit maakt alles al een beetje duidelijker,batterij 2x langer mee is lekker meegenomen,
            op statief zie ik dat het super gaat om manueel te scherpstellen,uit de hand is dit toch bijna niet bruikbaar denk ik,een van mijn lenzen weegt al 2kg(nikkor 50-300 ED manueel)en er dan bij staan zoals een japanner die een foto trekt van de Markt met zijn compactje zie ik toch ook niet goed komen,
            zaterdag word de D300 afgehaald,alvast bedankt voor de reacties,

            mvg alain
            BD0968BE
            nikon
            D2Xs

            Comment


            • #7
              Re: D300 live view

              vandaag de D300 gehaald en natuurlijk getest met de manuele objectieven en echt een wawww gevoel,lukt inderdaad perfect,de tijd dat het livebeeld kan aanstaan is 1h en daarna schakeld ie vanzelf uit ivm warmte(blz 90)
              toch bedankt om dit op voorhand reeds eens te weten,maakt de aanschaf toch wel iets makkelijker
              BD0968BE
              nikon
              D2Xs

              Comment


              • #8
                Re: D300 live view

                Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: D300 live view

                  Welkom bij de club, proficiat
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

                  Comment

                  Working...
                  X