Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telt enkel showcase nog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telt enkel showcase nog?

    de laatste tijd valt mij op dat er wel nog regelmatig wordt gepost in fotobeoordeling maar dat de meesten toch enkel in showcase reageren. Om een voorbeeld te nemen, bij fotobeoordeling dieren zie ik zomaar even 7 posts die meer dan 30x bekeken zijn zonder één enkele reactie. Moet iedereen dan maar in showcase gaan posten? Misschien krijgen ze dan wel reacties en weten zo wat er aan schort.
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: Telt enkel showcase nog?

    Moet toegeven, dat het idd opvalt. En om eerlijk te zijn zitten er soms foto's tussen in beoordeling die mooier zijn dan die in showcase.
    Om er een uitleg aan te geven... geen idee eigenlijk.
    Messchien durven de mensen minder antwoorden in beoordeling omdat ze geen achtergrond kunnen meegeven. Tis maar een idee é.
    Tis natuurlijk leuker voor mensen dat er in beoordeling meer tips komen maar ge kunt niemand verplichten é.
    Zullen zien wat de toekomst brengt

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Telt enkel showcase nog?

      Zie ook hier ...http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=reactie en hier http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=reactie

      30 kijkers en 0 reacties valt nog mee toch.
      Er worden ook de niet-geregistreerd gasten meegerekend en die kunnen niet reageren.

      Kijk ook even bij showcase...stilleven & abstract bijvoorbeeld.
      Even enkele topics willekeurig van de eerste bladzijde genomen:
      72 kijkers - 1 reactie(s)
      67 " - 1 "
      80 " - 4 "
      106 " - 3 "
      121 " - 2 "
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Telt enkel showcase nog?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
        Moet toegeven, dat het idd opvalt. En om eerlijk te zijn zitten er soms foto's tussen in beoordeling die mooier zijn dan die in showcase.


        Grtz
        Deel je mening alhoewel die mindere foto's in showcase niet zo ( lees minder ) bekritiseerd worden om het netjes te verwoorden. Misschien omdat de meeste poster hun kunnen al bewezen hebben?
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: Telt enkel showcase nog?

          Tja, deze opmerking heb ik ook al gemaakt.
          Een oplossing echter is niet zo simpel.
          De poster bepaald zelf of zijn foto showcase waardig is en iedereen zijn visie is verschillend.
          Dat er minder beoordelingen zijn is denk ik omdat er momenteel zoveel gepost wordt dat het bijna niet te volgen is.
          Hoe groter dit forum wordt hoe zwaarder dit probleem zal worden.

          Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Telt enkel showcase nog?

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Tja, deze opmerking heb ik ook al gemaakt.
            Een oplossing echter is niet zo simpel.
            De poster bepaald zelf of zijn foto showcase waardig is en iedereen zijn visie is verschillend.
            Dat er minder beoordelingen zijn is denk ik omdat er momenteel zoveel gepost wordt dat het bijna niet te volgen is.
            Hoe groter dit forum wordt hoe zwaarder dit probleem zal worden.

            Hans
            Daar is een mouw aan te passen, heel eenvoudig zelfs. Een poster moet x-aantal foto's beoordelen alvorens een nieuwe post te plaatsen bvb.
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment


            • #7
              Re: Telt enkel showcase nog?

              Wel om eerlijk te zijn: sinds die opdeling van fotobeoordeling in subfora ben ik niet meer geneigd veel posts te bekijken en mij door al die menu's te wroeten. De thematisch ordening van de inzendingen wringt wat mij betreft het verrassingseffect van een beeld de nek om.
              Eigenlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in 1 thema op zich maar in de manier waarop diverse onderwerpen/interesses/thema's vanuit verschillende invalshoeken belicht en in beeld gegoten worden... dat is toch waar het in fotografie om draait, eerder dan wàt er gefotografeerd wordt?
              Ook het feit dat exif niet meer verplicht is maakt het al een stuk minder interessant...
              zoeker met hart en ziel

              Comment


              • #8
                Re: Telt enkel showcase nog?

                Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                Daar is een mouw aan te passen, heel eenvoudig zelfs. Een poster moet x-aantal foto's beoordelen alvorens een nieuwe post te plaatsen bvb.
                Dat werkt niet altijd. Op sommige forums kan je punten sparen met posten. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van de posts omdat sommige mensen zo veel mogelijk punten willen hebben.
                nikon D90 & ikelite D70 housing

                Comment


                • #9
                  Re: Telt enkel showcase nog?

                  Aan alle systemen zullen er wel voor en nadelen zijn.
                  Het is aan de RvB om deze tegen elkaar af te wegen en eventueel de forumstructuur bij te sturen.

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telt enkel showcase nog?

                    Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Hoe groter dit forum wordt hoe zwaarder dit probleem zal worden.

                    Hans
                    Dat is de nagel op de kop.

                    ook Hans

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telt enkel showcase nog?

                      Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                      Daar is een mouw aan te passen, heel eenvoudig zelfs. Een poster moet x-aantal foto's beoordelen alvorens een nieuwe post te plaatsen bvb.

                      Dan ga je een massa beoordelingen krijgen waar je evenveel mee bent als zonder. Ik denk dan niet alleen aan 'goed!', 'waauw' en gelijksoortige, maar ook aan replys die niks ter zake doen.

                      Trouwens, als mensen niet willen reageren, dan is dat evengoed hun recht dan als ze wel willen reageren... 't is dus beter één welgemeende reactie dan een hoop reactie's die er enkel maar gekomen zijn met als doelstelling nieuwe foto's te kunnen posten!

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telt enkel showcase nog?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Dan ga je een massa beoordelingen krijgen waar je evenveel mee bent als zonder. Ik denk dan niet alleen aan 'goed!', 'waauw' en gelijksoortige, maar ook aan replys die niks ter zake doen.

                        Trouwens, als mensen niet willen reageren, dan is dat evengoed hun recht dan als ze wel willen reageren... 't is dus beter één welgemeende reactie dan een hoop reactie's die er enkel maar gekomen zijn met als doelstelling nieuwe foto's te kunnen posten!

                        Mvg,
                        Frederic
                        Volledig mee eens ...
                        Misschien moeten we allen maar eens wat dicipline aan onszelf opleggen en minder vlug iets posten, sneller op iets beoordeling te geven (maar dan lopen we gevaar dat de negatieve kritiek slecht ervaren wordt zoals al meermaals bewezen, hier en op andere fora) ...
                        Ik neem de moeite niet meer om trop trop is. Er zijn hier dagen dat je tot 2 blz nieuwe posts hebt en dat in één subforum en daar zijn er momenteel meer dan 30 van ...
                        Let op, dit is geen verwijt, alleen een vaststelling. Indien ik alle foto's wil bekijken en de opmerkingen, dan wordt dat een full-time job en uiteindelijk is fotografie mijn hebbeding
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telt enkel showcase nog?

                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Volledig mee eens ...
                          Misschien moeten we allen maar eens wat dicipline aan onszelf opleggen en minder vlug iets posten, sneller op iets beoordeling te geven (maar dan lopen we gevaar dat de negatieve kritiek slecht ervaren wordt zoals al meermaals bewezen, hier en op andere fora) ...
                          Ik neem de moeite niet meer om trop trop is. Er zijn hier dagen dat je tot 2 blz nieuwe posts hebt en dat in één subforum en daar zijn er momenteel meer dan 30 van ...
                          Let op, dit is geen verwijt, alleen een vaststelling. Indien ik alle foto's wil bekijken en de opmerkingen, dan wordt dat een full-time job en uiteindelijk is fotografie mijn hebbeding
                          Vergeet die zelfdicipline maar, is in het verleden al eens door verschillende beloofd,

                          ik zie meer graten in verplichte reply, x reply geeft recht op plaatsen van een eigen foto, en daarmee basta, maar als men niet wil bij rvb...

                          Momenteel hink ik mee, aan de tenen van de betere fotograven en daar geef ik ook repliek op, en ik krijg maar weinig terug, het is gewoon niet eerlijk .
                          Ben wel blij met de repliek die ik krijg, soms denk ik dat is het, en dan geeft me mij weer een tip, en daar ben ik dan blij om, en zolang men niet helpt bijsturen blijf je op de sukkel.
                          Tsteekt me tegen, zo als het nu is .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telt enkel showcase nog?

                            Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk bericht
                            Dat werkt niet altijd. Op sommige forums kan je punten sparen met posten. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van de posts omdat sommige mensen zo veel mogelijk punten willen hebben.
                            Maar er zal dan wel altijd ergens goede raad tussen zitten !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telt enkel showcase nog?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
                              Wel om eerlijk te zijn: sinds die opdeling van fotobeoordeling in subfora ben ik niet meer geneigd veel posts te bekijken en mij door al die menu's te wroeten. De thematisch ordening van de inzendingen wringt wat mij betreft het verrassingseffect van een beeld de nek om.
                              Eigenlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in 1 thema op zich maar in de manier waarop diverse onderwerpen/interesses/thema's vanuit verschillende invalshoeken belicht en in beeld gegoten worden... dat is toch waar het in fotografie om draait, eerder dan wàt er gefotografeerd wordt?
                              Ook het feit dat exif niet meer verplicht is maakt het al een stuk minder interessant...
                              Absoluut mee eens: sinds de opdeling in subfora heb ik ook afgehaakt wegens te omslachtig om op te volgen en wegens niet meer het verrassingseffect van discussie (extra). EXIF: idem dito.

                              In het algemeen wordt er echter veel te veel gepost: je kan het materieel gewoon niet meer bijhouden als je een normale dagtaak hebt en je niet elke seconde van je vrije tijd wil opofferen en BD lezen en commentariëren.

                              Waarom wordt er niet simpelweg overwogen om met quota te werken? vb. Iedereen krijgt drie foto-plaatsjes per maand (over alle fora heen). Zinvolle reacties kunnen het quotum ophogen. Het moet toch niet moeilijk zijn om enkel de zinvolle replies te laten meetellen (softwarematig of door sociale controle) ?
                              Niet geschoten is altijd mis ...

                              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                              Comment

                              Working...
                              X