Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmrolletjes & luchthaven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmrolletjes & luchthaven

    Ik heb nog geen eenduidig antwoord gevonden, zodus: kunnen filmrolletjes beschadigd worden bij het scannen van de (hand)bagage in de luchthaven?
    Last edited by willemab; 20 augustus 2010, 11:10.

  • #2
    Re: filmrolletjes & luchthaven

    Hier is allicht een antwoord op je vraag? http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...rial_1035.shtm
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: filmrolletjes & luchthaven

      Merci voor de link. Dat is een duidelijk antwoord.

      Comment


      • #4
        Re: filmrolletjes & luchthaven

        Toen ik indertijd nog met film meenam op reis heb ik altijd gevraagd om deze handmatig te laten controleren. Nimmer werd mij dat geweigerd in meer dan 15 jaar reizen met film. Zorg dat je film uit de kartonnen verpakking is - alleen in de plastieken canisters dus. En steek die in een afzonderlijk doorzichtig zakje.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: filmrolletjes & luchthaven

          Onder andere bij HAMA hebben ze loden doosjes waarin een aantal rolletjes passen. Ik heb er zo eentje waarin 4 rolletjes in passen maar er zijn er ook grotere. Mijn rolletjes zaten daar altijd in en heb nooit schade aan de foto's door RX stralen gzien. Ik weet ook zéker dat ze niet kunnen zien wat erin zit want ben dikwijls gaan meegluren en het lijkt op een rechthoekig zwart doosje. Mij lijkt het de perfecte oplossing.

          Djienbe
          Last edited by djienbe; 19 februari 2008, 09:26. Reden: typfout

          Comment


          • #6
            Re: filmrolletjes & luchthaven

            Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
            Ik weet ook zéker dat ze niet kunnen zien wat erin zit want ben dikwijls gaan meegluren en het lijkt op een rechthoekig zwart doosje. Mij lijkt het de perfecte oplossing.

            Djienbe

            Gaan ze dit dan niet alsnog handmatig controleren?
            Jij weer namelijk dat er film inzit, maar er kan bijv ook een explosief inzitten.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: filmrolletjes & luchthaven

              Volgens mij zijn de tegenwoordige 'doorlicht' apparaten ongevaarlijk voor film. Ik heb daar vroeger ook nooit problemen meegehad.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: filmrolletjes & luchthaven

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Volgens mij zijn de tegenwoordige 'doorlicht' apparaten ongevaarlijk voor film.
                Zeer juist.
                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik heb daar vroeger ook nooit problemen meegehad.
                Idem dito hier.

                Comment


                • #9
                  Re: filmrolletjes & luchthaven

                  Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                  Gaan ze dit dan niet alsnog handmatig controleren?
                  Jij weer namelijk dat er film inzit, maar er kan bijv ook een explosief inzitten.

                  Greetz rich
                  Heb nooit voorgehad dat ze erin wilden gaan kijken en ben ermee in Spanje, Griekenland, Duitsland, Italië, Holland, Engeland, Frankrijk, Zuid-Afrika, Hong Kong en China geweest, sommige bestemmingen meer dan eens en met binnenlandse vluchten. Kan me dus niet inbeelden dat er telkens maar "half z'n gat" gecontroleerd is. Ik ga ervan uit dat men het voor een batterij houdt. Maar inderdaad, als je slechtere bedoelingen hebt, er kan ook iets anders inzitten.

                  Djienbe

                  Comment


                  • #10
                    Re: filmrolletjes & luchthaven

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Volgens mij zijn de tegenwoordige 'doorlicht' apparaten ongevaarlijk voor film. Ik heb daar vroeger ook nooit problemen meegehad.
                    Ik heb anderzijds al foto's gezien die erdoor beschadigd zijn. Doordruk van verschillende beelden op elkaar en vervaging van wat erop gestaan zou moeten hebben. Wordt ook in handboeken over fotografie genoemd. En ik weet dat in de medische sector de hoeveelheid RX stralen geregeld kan worden. Wellicht kan dat in de controle op luchthavens enz dus ook. Ik kan daaruit ook afleiden dat in landen waar de controles strenger zijn, men aan hogere dosissen scant met groter risico op beschadiging.

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: filmrolletjes & luchthaven

                      Nee je hebt er eerder kans op op de luchthaven van Halderdabad in Verweggistan, want daar heb je kans op de apparaten van 30 jaar geleden. Als ik ook de machines hier bekijk kan er ook nooit met hoge energie gewerktworden, want dan zouden die mensen daar nooit zo mogen werken. Kijk eens hoe het personeel wegkruipt bij een Röntgenfoto en dat is maar een zeer korte tijd, deze dingen staan konstant aan, dus weinig energie en ongevaarlijk.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X