Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D lichtmeting en instellen lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D lichtmeting en instellen lens

    Ik heb een 40d en steeds wanneer ik de knop half indruk en herkadreer houdt hij de belicht niet vast en verandert deze kan ik dit instellen dat hij bij half indrukken de belicht wel vast houdt?
    Ik heb ook EF-s lenzen en gewone EF lenzen moet ik deed steeds veranderen in het menu als ik van lens verander?

    bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: 40D lichtmeting en instellen lens

    Hoe je de lichtmeting moet vergrendelen, dat lees je op pagina 95 van de handleiding (AE vergrendeling). Je moet daarvoor het knopje met het sterretje * gebruiken.

    Je moet niets veranderen in het menu als je een andere lens gebruikt (dat kan volgens mij zelfs niet?).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 40D lichtmeting en instellen lens

      Ik weet dat het via het sterretje gaat maar vroeger was half ingedrukt houden toch genoeg?
      Je kan instellen welke lens je gebruik in het menu maar of dit invloed heeft weet ik niet.
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: 40D lichtmeting en instellen lens

        Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
        Ik weet dat het via het sterretje gaat maar vroeger was half ingedrukt houden toch genoeg?
        Je kunt de werkwijze van half indrukken en sterretje zelf instellen bij de custom functions. Daarmee bepaal je bijv. of het half indrukken van de ontspanknop de belichting, de focus of beide vasthoudt. Gewoon even je manual lezen.

        Comment


        • #5
          Re: 40D lichtmeting en instellen lens

          Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
          Je kan instellen welke lens je gebruik in het menu maar of dit invloed heeft weet ik niet.
          Dat ben ik nog niet tegengekomen, als je een lens op de camera zet, dan wordt er bijvoorbeeld automatisch aan de camera doorgegeven welke maximale diafragma-opening die lens heeft, daar heb ik zelf nog nooit iets aan moeten veranderen, bij geen enkele EOS (ook niet bij de analoge van vroeger).

          Kan je even zeggen waar dat te vinden is in het menu, want ik ben hier de handleiding aan het bekijken en kan er nergens iets van terugvinden.

          Volgens mij is het toch de bedoeling dat je zelf niets moet instellen, anders kan je na elke lenswissel weer in de menu's gaan zoeken...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 40D lichtmeting en instellen lens

            in het menu kijken onder C.Fn IV -1

            Wordt toegelicht op blz. 160 van de handleiding.

            Gurdy

            Comment


            • #7
              Re: 40D lichtmeting en instellen lens

              op pagina 162 staat dat je het matglas moet instellen, heeft dit niets te maken met de lens?
              is die EF-S iets anders?
              www.knfotostudio.be

              Comment


              • #8
                Re: 40D lichtmeting en instellen lens

                Dat heeft helemaal niets te maken met de lenzen, het gaat hier over het matglas in de camera.

                Op dat matglas wordt het beeld geprojecteerd door de spiegel (als de spiegel opklapt komt dat beeld op de sensor), dat beeld kan je dan door de zoeker bekijken. Door een ander matglas te steken kan het in sommige omstandigheden gemakkelijker zijn om handmatig scherp te stellen:



                Voorlopig heb ik hier nog niets gelezen van iemand die een ander matglas in de camera gestoken heeft, ik kan er dus ook niet veel meer over vertellen...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: 40D lichtmeting en instellen lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat heeft helemaal niets te maken met de lenzen, het gaat hier over het matglas in de camera.

                  Op dat matglas wordt het beeld geprojecteerd door de spiegel (als de spiegel opklapt komt dat beeld op de sensor), dat beeld kan je dan door de zoeker bekijken. Door een ander matglas te steken kan het in sommige omstandigheden gemakkelijker zijn om handmatig scherp te stellen:



                  Voorlopig heb ik hier nog niets gelezen van iemand die een ander matglas in de camera gestoken heeft, ik kan er dus ook niet veel meer over vertellen...
                  Ik zou toch dat matglas eens willen proberen met die matrix ;-)
                  Lijkt me wel makkelijk

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment

                  Working...
                  X