Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A200 goedkoper dan A100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A200 goedkoper dan A100

    Hallo,
    De A100 met objectief 18-200mm is ongeveer 100 EUR goedkoper dan de A200met objectieve 18-70 en 75-300 mm. Als beginner vraag ik mij af : komt dit enkel omdat je bij de 200 2 objectieven hebt en dus vaker moet wisselen of zijn er andere voordelen aan één objectief met groter bereik dan 2 afzonderlijke objectieve die het prijsverschil rechtvaardigen ?
    Alain
    Blankenberge

  • #2
    Re: Sony A200 goedkoper dan A100

    Het enige voordeel van zo'n lens met een heel groot zoombereik (18-200mm) is dat je in de meeste gevallen wel toekomt met die ene lens.
    Maar meestal zijn die "superzoomlenzen" meestal optisch niet al te best (buiten de Nikon 18-200 VR).

    Een setje van twee lenzen met een kleiner zoombereik, daarmee moet je wel geregeld wisselen, maar dan heb je over het algemeen ook lenzen die optisch beter zijn.

    De prijzen van die twee camera's moet je vergelijken met dezelfde lenzen, anders geraak je er nooit uit. Op de A100 kan je net dezelfde lenzen gebruiken als op de A200.

    Normaal zou de oudere A100 heel wat goedkoper moeten zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sony A200 goedkoper dan A100

      Dat de A200 goedkoper is dan de A100 heeft te maken met prijzenpolitiek.
      De A200 wordt aangeboden als ultieme instapper, bijgevolg zakt de prijs naar ongekende dieptepunten. Deze actieve prijzenpolitiek is zeker bevorderend voor het aantal Sony-dslr-instappers.

      De A100 daarentegen is een oud(er) toestel, en is op non-actief gezet. Laat die maar links liggen.

      O ja, "optische kwaliteit" is erg relatief. Van zodra een lens een bepaalde letter meekrijgt (G, L,...) presteert deze in de hoofden van vele stukken beter dan hun letterloze tegenhangers. Voor het merendeel van de gebruikers zijn deze verschillen in kwaliteit te verwaarlozen. (incl. mezelf veronderstel ik)
      flickr

      Comment

      Working...
      X