Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet zo slim

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet zo slim

    Ik zette een lens Sigma 10-20 4-5.6 voor Canon hier te koop voor een vaste prijs van 300 euro. Ik zette ze ook op Kapaza.
    Op heel korte tijd kreeg ik drie kopers.

    De vaste prijs was misschien niet zo slim.
    Krijgt nu de eerste kandidaat de lens of hoe wordt dit gedaan ?

    Bedankt.

    (Volgende keer vermeld ik misschien beter geen prijs.)

  • #2
    Re: Niet zo slim

    De eerste die de vaste prijs van 300€ bood heeft volgens mij voorrang.

    PS : ik heb je post verplaatst van "aangeboden" naar "algemeen", in "aangeboden" kan niemand replies schrijven.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Niet zo slim

      Hoi,

      Degene die als eerste gereageerd heeft en de lens wil kopen heeft denk ik de eerste keus/mogelijkheid.

      Grtz

      Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

      Comment


      • #4
        Re: Niet zo slim

        Nee, hier op BD staat duidelijk in de regels van aangeboden dat de verkoper zélf bepaalt aan wie hij of zij de lens verkoopt. Dit kan degene zijn die als laatste gereageerd heeft maar deze persoon woont bv veel dichterbij wat voor de verkoper veel gemakkelijker is.

        Quote uit de sticky
        Belgiumdigital is géén ebay! De volgorde van bieden of interesse vertonen is van ondergeschikt belang. De verkoper bepaalt nog steeds aan wie hij/zij wenst te verkopen. Vaak kan een koper die niet de hoogste bod deed of niet de vraagprijs wil geven toch de voorkeur krijgen omdat deze bijvoorbeeld in de buurt woont van de verkoper.


        Gr. X.

        Comment


        • #5
          Re: Niet zo slim

          Het kan evengoed zijn dat de eerste kandidaat afhaakt of lang treuzelt voor hij wil betalen.
          Via eBay heb je geen keuze, er is een winnaar en punt uit.
          Via gewone aankondigingen werk ik gewoon anders, zodra er een kandidaat koper is krijgt die alle info en ik laat de aankondiging staan tot de koop definitief doorgaat. Komt er ondertussen nog een kandidaat bij, dan krijgen ze beiden de info dat ze niet alleen zijn. Een kandidaat-koper uitsluiten doe ik niet zolang het object niet effectief betaald is want je weet nooit of iemand effectief koopt. De enige regel die ik dan toepas ... de eerste dat effectief betaalt of langs komt krijgt voorrang. Da's het eerlijkste van al, ik verlies geen kandidaat-koper en diegene die echt interesse vertoont en de moeite doet om u niet aan het lijntje te houden geeft zichzelf voorrang.
          Ik maak dus geen keuze als verkoper, de kandidaat-koper beslist gewoon zelf of hij eerst wil zijn of niet. In een winkel zou dit ook zo zijn, de eerste dat met iets naar de kassa gaat heeft het.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Niet zo slim

            Heel simpel, de eerste die reageert geef je 2 dagen om te betalen, doet hij dit dan ga je naar de volgende, enz...

            William

            Comment

            Working...
            X