Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

    Een collega bij mij op het werk heeft een in schitterende staat verkerenden Minolta XG1 uit 1979.
    Er zijn mooie lensen bij van Minolta, een externe flitser, een mooie opbergtas, de authentieke garantiebewijzen, gebruikershandleiding, ...

    Wat zou hij voor zulk een toestel nog kunnen krijgen?

    Laat de foto's voor zich spreken!


    .

    .


    De rest vind je hier: http://s238.photobucket.com/albums/f...Minolta%20XG1/

    Alvast bedankt!

    Mvg,

    Kristof

  • #2
    Re: Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

    Alles hij voor de volledige set nog €100 kan krijgen zal dat veel zijn. Ebay staat er vol van, vaak voor enkele euro's.
    BD0808BE

    Comment


    • #3
      Re: Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

      Jammer hé, want m'n collega vertelde me dat het totaalpakket in die tijd een 20k,- was geweest wat toch niet mis was voor die tijd neem ik aan.
      Er zouden naar schatting max. 1000 foto's mee getrokken zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

        Het is jammer, maar helaas.

        De set is degelijk, maar niet meer dan dat. Ik bedoel maar ik zie een 50/1.7 wat zowat de standaard "kitlens" was indertijd. En een 135/3.5 wat de goedkoopste 135mm variant was (de celtic md rokkors buiten beschouwing gelaten). De xg1 was ook een degelijke middenklasser.
        Er is niets bij wat buiten de band springt/ zeldzaam is (een 138/2.0 een 58/1.2, een XM,...) en wat de prijs omhoog zou kunnen drijven.

        Ik twijfel er niet aan dat je met die set prachtige foto's kunt maken, maar er is zoveel moois te koop dat je geen hoge prijs mag verwachten (ik vrees zelfs voor die 100€). Een tip is misschien om de set op te splitsen.

        DbVdb
        Canon EOS 5; Minolta X-700 & XM; Salyut-S; Doka
        CAnon EOS 10D

        Comment


        • #5
          Re: Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

          Vriendelijk bedankt voor jullie reacties mannen! Wellicht moet er net die ene liefhebber op vallen hé.

          Comment


          • #6
            Re: Prijsschatting Minolta XG1 (1979)

            Hou alles, de verkoop zal de moeite niet zijn, helaas...

            mvg,

            Roland

            Comment

            Working...
            X