Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverlaging Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverlaging Nikon

    Zelf ben ik van plan na veel nadenken en lezen om de nikon d80 met 18-135mm aan te schaffen (of er moet iemand met andere/betere suggesties komen voor rond de 1000 euro) maar mijn vraag is weet iemand toevallig of ik misschien beter nog even kan gaan wachten i.v.m mogelijke prijsverlaging van dit toestel omdat er weer nieuwere modellen zijn uitgekomen?!

  • #2
    Re: Prijsverlaging Nikon

    Ik heb vernomen dat Nikon een korting-programma gaat starten vanaf midden maart ongeveer gedurende 90 dagen, weet nog niet of het cash-back acties gaan worden, of gewoon lagere prijzen, even afwachten dus ...
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverlaging Nikon

      Ik zou eerder de 18-70 nemen dan de 18-135 moest ik jou zijn. Die is namelijk van betere kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverlaging Nikon

        Bedankt voor jullie reacties, dan ga ik hem rond die tijd maar eens aanschaffen. En wat betreft de lens 18-70 is mij toch wat te weinig zoombereik vandaar dat ik denk aan de 18-135..

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverlaging Nikon

          18-135 is inderdaad een zeer goeie basis kitlens
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverlaging Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door lwd Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reacties, dan ga ik hem rond die tijd maar eens aanschaffen. En wat betreft de lens 18-70 is mij toch wat te weinig zoombereik vandaar dat ik denk aan de 18-135..
            Maar geen VR en dus heb je licht nodig aan de lange kant. Geen slechte lens maar met een 18-200 VR kun je veel meer kanten uit!

            Groet,
            Karel

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverlaging Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
              Ik heb vernomen dat Nikon een korting-programma gaat starten vanaf midden maart ongeveer gedurende 90 dagen, weet nog niet of het cash-back acties gaan worden, of gewoon lagere prijzen, even afwachten dus ...
              Aha, ik ben benieuwd.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverlaging Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                Maar geen VR en dus heb je licht nodig aan de lange kant. Geen slechte lens maar met een 18-200 VR kun je veel meer kanten uit!

                Groet,
                Karel

                Is de sigma 18-200 ook goed? of zou ik dan beter toch de nikon 18-135 er bij kunnen nemen?

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverlaging Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door lwd Bekijk bericht
                  Is de sigma 18-200 ook goed? of zou ik dan beter toch de nikon 18-135 er bij kunnen nemen?
                  Omdat de Nikon een kleiner zoombereik heeft, is de kans groot dat die optisch heel wat beter zal presteren. De Sigma is aan de tele-kant ook minder lichtsterk.

                  De Nikon 18-200 VR is volgens de meeste gebruikers wel heel goed, maar die zit in een wat hogere prijsklasse.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverlaging Nikon

                    Die twee woorden passen niet echt in één zin: Nikon en prijsverlaging....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverlaging Nikon

                      Bedankt voor jullie reacties, ik overweeg nu toch om in combinatie met de d80 body de 18-200 van nikkon aan te schaffen ik heb me laten vertellen dat ie snel scherpstelt en een hoog dof gehalte heeft.. dat waren ook mijn eisen en hij is redelijk lichtsterk, ik fotografeer voornamelijk honden en andere dieren daarvoor lijkt hij me wel geschikt en het past nog redelijk binnen het budget bij de juiste winkel bij mgm hier in leeuwarden vragen ze voor de d80 met 18-135 €1200,- en bij fotokonijnenberg kan ik de d80 zelfs met 18-200 voor €1264 krijgen.. dat prijsverschil is me wel een ritje waard

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverlaging Nikon

                        De Nikon 18-200 VR is met f3,5 wel vrij lichtsterk op 18mm, maar op 200mm is dat heel wat minder met f5,6.

                        Met een lichtsterke lens wordt over het algemeen bedoeld dat ze een maximale diafragma-opening van f2,8 of zelfs groter heeft.
                        Maar dat zijn over het algemeen ook de duurdere lenzen (met uitzondering van bijvoorbeeld een 50mm f1,8 die de meeste merken wel hebben).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverlaging Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          De Nikon 18-200 VR is met f3,5 wel vrij lichtsterk op 18mm, maar op 200mm is dat heel wat minder met f5,6.
                          De Nikon valt hier nog redelijk mee. Hij is op 200 5.6. De meeste van die superzooms zijn 6.3(Sigma en Tamron)

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverlaging Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            De Nikon valt hier nog redelijk mee. Hij is op 200 5.6. De meeste van die superzooms zijn 6.3(Sigma en Tamron)

                            Hubert
                            Ik ga mij de Nikon D 80 aanschaffen, ik ben volledig nieuw in DSLR
                            Nu nog een lenskeuze !!

                            AF-S 18-70 F3,5-4,5G DX IF ED en nadien AF-S 55-200 F4-5,6 IF ED DX VR
                            of totaal starten met een
                            AF -S 18-200 F3,5-5,6G DX VR

                            Zijn er bepaalde kwaliteitsverschillen tussen beide lenzen...

                            Gr,
                            Wendy

                            Mijn web : www.wendysmedia.com
                            Nikon D80 | Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED | MANFROTTO 718 B
                            http://www.wendysmedia.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsverlaging Nikon

                              Ikzelf heb horen zeggen half maart wie voor 1500 euro aan nikon materiaal koopt een reductie krijgt van 150 euro?
                              Horen zeggen is half gelogen, doch even overwegen is het dringend of niet

                              Comment

                              Working...
                              X