Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde kras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde kras

    Hallo iedereen,

    Ik kocht onlangs een Eos10D en ben er zeer tevreden over, hoewel ik er nog maar mee begin uit de voeten te kunnen. AL die nieuwerwetsche toestanden

    Toen ik daarnet even lenzen wisselde merkte ik dat er op de bovenste rand van de binnenste camera lensmount (het masker) een kras loopt van links (diepe kras) naar rechts (lichte kras) in een halve cirkel (alsof iemand er een lens met diafragmapin of zo op wou krijgen).

    Ik heb het "gepoogd" weer te geven op een fotootje


    Is dit (normale) slijtage, of heeft er echt iemand eens een verkeerde lens willen forceren?

    Let wel, het is enkel cosmetische schade en mijn sensor, spiegel,... zijn volledig in orde. Het beeld wordt ook niet belemmerd of zo. Maar het blijft iets vreemd.

    DbVdb
    Canon EOS 5; Minolta X-700 & XM; Salyut-S; Doka
    CAnon EOS 10D

  • #2
    Re: Vreemde kras

    Oorspronkelijk geplaatst door dietbrand Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik kocht onlangs een Eos10D en ben er zeer tevreden over, hoewel ik er nog maar mee begin uit de voeten te kunnen. AL die nieuwerwetsche toestanden

    Toen ik daarnet even lenzen wisselde merkte ik dat er op de bovenste rand van de binnenste camera lensmount (het masker) een kras loopt van links (diepe kras) naar rechts (lichte kras) in een halve cirkel (alsof iemand er een lens met diafragmapin of zo op wou krijgen).

    Ik heb het "gepoogd" weer te geven op een fotootje


    Is dit (normale) slijtage, of heeft er echt iemand eens een verkeerde lens willen forceren?

    Let wel, het is enkel cosmetische schade en mijn sensor, spiegel,... zijn volledig in orde. Het beeld wordt ook niet belemmerd of zo. Maar het blijft iets vreemd.

    DbVdb
    Mijn beste gok: de vorige eigenaar heeft ooit gebrobeerd een Ef-S lens op die 10D te draaien.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Vreemde kras

      Je ziet dat natuurlijk niet graag, maar ik zou er mij alvast geen zorgen over maken, zal wel geen kwaad kunnen

      Comment

      Working...
      X