Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijverdienen met fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijverdienen met fotograferen?

    Hallo,

    Ik heb sinds enkele jaren een diploma fotografie op zak en binnenkort ben ik waarschijnlijk 1 dag per week thuis, nu vroeg ik mij af of ik langs de één of andere weg kan bijverdienen met fotograferen

    Bedankt voor jullie antwoord

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Bijverdienen met fotograferen?

    Je geeft met die vraag niet echt blijk van de nodige ondernemersgeest...

    Zorg eerst en vooral dat je een portfolio hebt die opvalt en de vragen komen vanzelf wel binnen.
    Wees creatief in het zoeken naar opdrachten :
    *concertfoto's
    *stock fotografie
    *communie
    *architectuur
    *etc....

    Comment


    • #3
      Re: Bijverdienen met fotograferen?

      Laat een goede website bouwen met uw portfolio erop.
      Strooi met visitekaartjes

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Bijverdienen met fotograferen?

        Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik heb sinds enkele jaren een diploma fotografie op zak en binnenkort ben ik waarschijnlijk 1 dag per week thuis, nu vroeg ik mij af of ik langs de één of andere weg kan bijverdienen met fotograferen

        Bedankt voor jullie antwoord

        mvg
        Iedereen mag bijverdienen met fotografie...
        Sinds een jaar of zo is fotograaf geen beschermd beroep meer.

        Je kan zelfstandig in bijberoep worden, volgens het principe van 'vrijstelling van BTW', onder voorwaarde dat je minder dan €5000 omzet hebt (bedrag kan iets verschillen, ik weet het niet meer exact) per jaar.
        FZ50 user...

        Comment


        • #5
          Re: Bijverdienen met fotograferen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Je geeft met die vraag niet echt blijk van de nodige ondernemersgeest...

          Zorg eerst en vooral dat je een portfolio hebt die opvalt en de vragen komen vanzelf wel binnen.
          Wees creatief in het zoeken naar opdrachten :
          *concertfoto's
          *stock fotografie
          *communie
          *architectuur
          *etc....
          ondernemersgeest was geen verplicht vak in de richting fotografie
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • #6
            Re: Bijverdienen met fotograferen?

            Alvast bedankt voor de tips tot nu toe, als er nog zijn hoor ik het graag

            mvg
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

            Comment


            • #7
              Re: Bijverdienen met fotograferen?

              Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
              Alvast bedankt voor de tips tot nu toe, als er nog zijn hoor ik het graag

              mvg
              zoek een richting in de fotografie waar je goed in bent en ga daar in verder ...

              mesen met een portfolio van "ik doe alles een beetje" zijn er honderden... maak jezelf sterk in één richting...

              zelf koos ik als hoofdbrok de "sociale" fotografie (mensen, huwelijken, portret, etc...) ...en 'k heb het me nog niet beklaagd
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Re: Bijverdienen met fotograferen?

                Oorspronkelijk geplaatst door MacJeroen Bekijk bericht
                Iedereen mag bijverdienen met fotografie...
                Sinds een jaar of zo is fotograaf geen beschermd beroep meer.

                Je kan zelfstandig in bijberoep worden, volgens het principe van 'vrijstelling van BTW', onder voorwaarde dat je minder dan €5000 omzet hebt (bedrag kan iets verschillen, ik weet het niet meer exact) per jaar.
                Geldt dit in Belgie of Nederland?
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Bijverdienen met fotograferen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Geldt dit in Belgie of Nederland?
                  Zeker in België...

                  Nederland weet ik niet.


                  Code:
                  Bij een jaaromzet kleiner dan € 5.580 komt men in aanmerking voor een vrijstelling van BTW; men moet dan geen BTW-aangiften indienen en men wordt vijgesteld om BTW aan te rekenen aan de klant. Men heeft dan ook geen recht op aftrek van de BTW en op de uitgaande facturen moet de formule van vijstelling worden vermeld.
                  FZ50 user...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijverdienen met fotograferen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door MacJeroen Bekijk bericht
                    Iedereen mag bijverdienen met fotografie...
                    Sinds een jaar of zo is fotograaf geen beschermd beroep meer.

                    Je kan zelfstandig in bijberoep worden, volgens het principe van 'vrijstelling van BTW', onder voorwaarde dat je minder dan €5000 omzet hebt (bedrag kan iets verschillen, ik weet het niet meer exact) per jaar.
                    En als student? Als "weekend- of vakantiewerk"?
                    Wat met kindergelden?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijverdienen met fotograferen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      En als student? Als "weekend- of vakantiewerk"?
                      Wat met kindergelden?
                      Da's een andere regeling, voor studenten. Deze vallen dan onder de regelingen van vakantiewerk, met een desbetreffend contract.
                      Toch denk ik dat er vakantiejobs zijn voor amateurfotografen. Ik denk daarbij aan dierentuinen en pretparken, waar je dan de irritante fotograaf bent die de mensen aan de ingang tegen een beer aan frommelt en snel, voor dat het afzijdige familielid een foto kan maken, een kiekje schiet, om er daarna "enkele" te verkopen. Naar winstgevendheid is het misschien niet ideaal, maar je bent wel met je hobby bezig, en assertief en snel word je er allicht door.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijverdienen met fotograferen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Da's een andere regeling, voor studenten. Deze vallen dan onder de regelingen van vakantiewerk, met een desbetreffend contract.
                        Toch denk ik dat er vakantiejobs zijn voor amateurfotografen. Ik denk daarbij aan dierentuinen en pretparken, waar je dan de irritante fotograaf bent die de mensen aan de ingang tegen een beer aan frommelt en snel, voor dat het afzijdige familielid een foto kan maken, een kiekje schiet, om er daarna "enkele" te verkopen. Naar winstgevendheid is het misschien niet ideaal, maar je bent wel met je hobby bezig, en assertief en snel word je er allicht door.
                        Voor het stad misschien? Evenementen?

                        Comment

                        Working...
                        X