Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadontspanner voor Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadontspanner voor Nikon D50

    Welke draadontspanner zou men kunnen gebruiken voor dit toestel? Bedoeld voor werken met statief en lange sluitertijden.

  • #2
    Re: draadontspanner voor Nikon D50

    koop er eentje met ir afstandsbediening op ebay, handiger , goedkoper en groter bereik dan kabel

    http://search.benl.ebay.be/search/se...D50&category0=
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: draadontspanner voor Nikon D50

      Kan je eigenlijk wel een kabel aansluiten op de D50? Volgens mij bestaat die mogelijkheid niet. Ook niet bij de D70 wel bij de D70s.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: draadontspanner voor Nikon D50

        Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
        Welke draadontspanner zou men kunnen gebruiken voor dit toestel? Bedoeld voor werken met statief en lange sluitertijden.
        De IR afstandsbediening werkt perfect op mijn D70... (is zelfde als op de D50)

        Comment


        • #5
          Re: draadontspanner voor Nikon D50

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          koop er eentje met ir afstandsbediening op ebay, handiger , goedkoper en groter bereik dan kabel
          Dat grotere bereik ligt wel voor de camera ipv er achter zoals je vaak wilt, voor een zelfportret ideaal natuurlijk. Bij de D50 zit de sensor nog heerlijk afgeschermt tussen de lens en de grip. Maar het is wel de enige oplossing voor een D50. Ik heb er één met een spiegeltje dat het IR reflecteert naar de sensor, maar dat is steeds niet aanwezig als ik het nodig heb.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: draadontspanner voor Nikon D50

            Is er dan mogelijkheid op AF vooraleer af te drukken ?

            Comment


            • #7
              Re: draadontspanner voor Nikon D50

              Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
              Is er dan mogelijkheid op AF vooraleer af te drukken ?
              ja, werkt net zoals met de knop.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: draadontspanner voor Nikon D50

                En je kan je camera in Bulb-mode gebruiken. Wat ik vooral handig vind voor lange nachtopnamen...
                Flickr! :: Blog
                Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                Comment


                • #9
                  Re: draadontspanner voor Nikon D50

                  is het hierbij aan te raden een originele nikon ML-L3 afstandsbediening te gebruiken of werkt zo'n 'third party' afstandbediening zoals in de ebay-link (paar posts hierboven) ook doeltreffend ? Er zit blijkbaar wel een aardig prijsverschil op...

                  Comment


                  • #10
                    Re: draadontspanner voor Nikon D50

                    De universeel afstandsbediening @ 2,95 van blokker doet het ook
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: draadontspanner voor Nikon D50

                      Oorspronkelijk geplaatst door kaderlid Bekijk bericht
                      is het hierbij aan te raden een originele nikon ML-L3 afstandsbediening te gebruiken of werkt zo'n 'third party' afstandbediening zoals in de ebay-link (paar posts hierboven) ook doeltreffend ? Er zit blijkbaar wel een aardig prijsverschil op...
                      dat werkt perfect en scheelt een aardige borel
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: draadontspanner voor Nikon D50

                        Over de afstandbediening van de blokker, kan iemand mij zeggen hoe je dit insteld en welke code je moet gebruiken?
                        alvast bedankt.
                        Keyki

                        When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                        Comment

                        Working...
                        X