Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te mooi model?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te mooi model?!

    Net een shoot gehad met een mooie meid.
    Alle licht gemeten, poses bedacht, zoals gewoonlijk.
    Ik breng de zoeker voor mn oog, en "het" beeld is weg.
    Ben ik niet fotograaf genoeg?
    Ik voel me zelfs schuldig..
    Zijzelf is niet echt geďnteresseerd in de modellenwereld.
    Nu ik ze bekijk zie ik wel goede foto's, maar geen WAUW-foto's die ze verdiend!
    Spijtig genoeg wil ze geen foto's maken, buiten die uitzondering voor mij..

    Hebben nog zo ervaringen gehad?
    Last edited by Lennert; 14 mei 2008, 19:28.

  • #2
    Re: Te mooi model?!

    ja.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Te mooi model?!

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ja.
      grt,bouk.
      "Ja, je bent te slecht/beginnend" of "Ja, ook zo ervaringen gehad"

      Comment


      • #4
        Re: Te mooi model?!

        ja..slecht en beginnend en zonder ervaring.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Te mooi model?!

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ja..slecht en beginnend en zonder ervaring.
          grt,bouk.
          Dacht ik ook wel.. en dan nog heel beperkt in materiaal..

          Comment


          • #6
            Re: Te mooi model?!

            Andersom gaat ook. Model waarvan je denkt: "dat wordt niks" totdat je door de zoeker kijkt.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Te mooi model?!

              Ooit dacht ik modellenfotografie te willen gaan doen, maar ik ben al afgekickt voor ik er aan begin. Reden... ik ben te beperkt en te veeleisend voor mezelf. Als ik daar een prachtmeid voor mijn lens zou krijgen, en geen deftig materiaal zou kunnen afleveren, dan ben ik daar dus weken niet goed van. Nochtans heb ik een paar leuke (zelfs bijster knappe) meiden in mijn kennissenkring, die zelf al eens gevraagd hebben om een shoot te doen. Antwoord : "Later als ik groot ben." Tot dan ga ik nog wat oefenen met de kinderen.

              Comment


              • #8
                Re: Te mooi model?!

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Ooit dacht ik modellenfotografie te willen gaan doen, maar ik ben al afgekickt voor ik er aan begin. Reden... ik ben te beperkt en te veeleisend voor mezelf. Als ik daar een prachtmeid voor mijn lens zou krijgen, en geen deftig materiaal zou kunnen afleveren, dan ben ik daar dus weken niet goed van. Nochtans heb ik een paar leuke (zelfs bijster knappe) meiden in mijn kennissenkring, die zelf al eens gevraagd hebben om een shoot te doen. Antwoord : "Later als ik groot ben." Tot dan ga ik nog wat oefenen met de kinderen.
                Ja amai, t'is hier ook van dat
                Ik twijfel erover haar foto's te posten.
                Het gaat zijn van: "Is DAT dat geweldig model?"
                Dat verdient ze niet.. Ze gaat terugkomen, en ik MOET een perfecte foto krijgen, anders begin ik met landschappen (niet dat dat makkelijker is)
                Groetjes,
                Lennert
                Last edited by Lennert; 14 mei 2008, 19:32.

                Comment


                • #9
                  Re: Te mooi model?!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Dat verdient ze niet.. Ze gaat terugkomen, en ik MOET een perfecte foto krijgen, anders begin ik met landschappen (niet dat dat makkelijker is)
                  Elk soort fotografie kent zijn moeilijkheden. Bij landschappen kan je enkel je eigen standpunt en kijkhoek veranderen. Bij stillevens en abstracte dingen komt het er op aan om vooral creatief om te springen met de dingen. Bij dierenfotografie is geduld en vooral het invallende licht heel belangrijk... en zo kan je over alles wat zeggen.
                  Het grote verschil met portretfotografie is m.i. de interactie met het model. Bij modelfotografie werk je samen met minstens één andere persoon. De andere soorten fotografie zijn eerder volledig eigen creaties. Als je al eens iemand nodig hebt, is 't meestal om bij te lichten .
                  Het is net die interactie die het wat spannender maakt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te mooi model?!

                    Een prachtige vrouw hoeft nog niet fotogeniek te zijn, het hoeft dus niet persé aan jouw kwaliteiten te liggen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te mooi model?!

                      Ik ken een zeer mooie vrouw die gerust mag deelnemen aan miss Begie.
                      Ik heb haar nu al 5 keer voor de lens gehad en ik heb er nog geen enkele goeie foto van ...
                      Dat lukt gewoon niet !!!

                      Aan de andere kant sta ik soms aan de studio te wachten tot wanneer het model er is en als ze dan aankomt heb ik zoiets van " wa smijten ze nu binnen "... Eens het model voor de lens komt schiet er ergens bij haar een knopje op " modelmodus on " en krijg je een echte bom voor uw lens....

                      Dat is het leuke aan modelfotografie ...

                      Nog een tip: Als je vandag een shoot gedaan hebt stop je die foto's voor 2 weken in de frigo.
                      Binnen 2 weken kijk je anders aan tegen uw foto's en ben je kieskeuriger
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te mooi model?!

                        Ik denk dat dit geen alleenstand geval is hoor, je hebt er "lelijke" die gaag poseren en dat ook kunnen, en je hebt er "schone" die niet kunnen poseren. De juiste combinatie is goud

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te mooi model?!

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                          Een prachtige vrouw hoeft nog niet fotogeniek te zijn, het hoeft dus niet persé aan jouw kwaliteiten te liggen
                          Voila .. dat is het antwoord wat je zoekt, Lennert. Ik heb dat al diverse malen meegemaakt en ook precies andersom.
                          Dan komt er een meisje 's ochtends aanbellen met wie ik afgesproken heb, doe ik de deur open, en dan kijk ik over haar schouder waar het model nu is gebleven en of die misschien nog in de auto zit. ....
                          Soms 'schrik' je je echt het lazerus. Met alle respect natuurlijk want ik vraag mijn modelllen om zo naturel mogelijk naar de studio te komen. Alle make-up en gel/lak moet er toch weer uit/af.
                          En dan een uur later weet je gewoon niet wat je ziet als ze uit het visa-hok komen. En sommige hebben dan ook nog eens super ervaring en dan is je dag helemaal goed.

                          Denk niet dat het aan jezelf ligt.
                          Als je mijn filmpje met annie hebt gezien, kun je met 1 lamp prachtige platen maken. (ik doe het vaak nog steeds met 1 lamp)
                          Ben je wat verder breid je dat uit naar 2 of in combi met refl. schermen.
                          As zondag heb ik weer een sjoot maar dan met 4 normale meiden die leuke plaatjes willen. Daar ga ik lekker freestylen met 1 lampie en dan uitbreiden. Ben erg benieuwd.

                          Maar de meest mooie meiden die je soms ziet (ook met alle respect) kun je vaak niets mee beginnen voor de camera. Ze zijn fotogeniek of niet. Zo iets als ik dus Knap achter de cam maar voor de cam een horror hahahaah.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te mooi model?!

                            Here goes nothing..
                            http://forum.belgiumdigital.com/show...27#post1745927

                            Comment


                            • #15
                              Re: Te mooi model?!

                              Heb het ook al meegemaakt .
                              Het valt me dikwijls op dat vele mensen die er op TV bijvoorbeeld "goed" uitzien, in realiteit helemaal niet speciaal zijn (je zou er je niet voor omdraaien als je ze op straat tegenkomt, misschien zelfs niet eens herkennen).
                              Heeft volgens mij ook te maken met het tweedimensionale van een foto of beeldscherm, en het driedimensionale van de realiteit.

                              Comment

                              Working...
                              X