Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoger kleurbereik 350d-40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoger kleurbereik 350d-40d

    Hallo,

    Hetgeen me eigenlijk steeds meer en meer stoort bij m'n huidige 350d, dat het kleurbereik soms echt wel beperkt lijkt.

    Foto's waarbij schaduwgedeelten volledig worden toegegooid richting zwart. Wanneer je dit dan achteraf wil corrigeren, kan je dit wel wat gaan oplichten maar dan zit je al snel met ruis in die donkere gedeelten van de foto..

    M'n vraag is nu: is dit iets waarin de 40d beter zal scoren ofniet? Alle verbeteringen zijn tot op vandaag voor mij niet voldoende doorslaggevend om over te stappen. Het feit dat ik met een nieuwer/duurder model geen betere foto's ga nemen, houdt me nog steeds tegen om over te stappen..

    mvg
    Mijn werkjes

  • #2
    Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

    Heeft IMHO weinig te maken met "kleuren" maar alles met "dynamisch bereik" van de camera (sensor) ... of de sensoren hier ter sprake een groter/kleiner bereik hebben weet ik niet maar qua "scheidend vermogen" zou de 40D met 14 bit A/D zeker in het voordeel moeten zijn voor wat betreft het in beeld brengen van de donkere gedeelten (meer tussenliggende stappen beschikbaar) een als je spreekt over niet geresolveerde donkere gedeelten denk dan aan zoiets http://i72.photobucket.com/albums/i185/parodias/dr1.jpg ? Op dit moment zijn de zonnige dagen een PITA als je er een schaduwpartij bij hebt .. JMHO

    Comment


    • #3
      Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

      Ja idd. Het ging hem vooral om schaduwen die volledig toegegooid worden, terwijl de rest van de foto die in de zon ligt wel goed wordt belicht..

      Dynamisch bereik was hetgeen ik bedoelde, kon niet meer op de term komen..


      grtz
      Mijn werkjes

      Comment


      • #4
        Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

        Het dynamisch bereik van de 40D is zeker niet slecht:
        The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).


        Vooral in de donkere delen zal je wel meer details krijgen ten opzichte van de 350D.
        En met de highlight tone priority krijg je in de lichtste delen van de foto ook nog meer details.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

          Ik keek of op Dpreview ook zo'n grafiekje was van de 350d, maar die heb ik spijtig genoeg niet meteen kunnen vinden.

          Het hogere dynamisch bereik is dan toch wel iets, wat in vele commentaren ten voordele vd 40d niet voorkomt..

          grtz
          Mijn werkjes

          Comment


          • #6
            Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

            Een nieuwe 40D blijft 70% duurder dan een tweedehandse 30D. Als student heb ik voor een 30D gekozen. 40D is wel handiger, maar om daarvoor nu 70% meer te betalen?

            Dynamisch bereik van kleurenfilm en digitaal is idd beperkt tov het enorm bereik van analoog zwart/wit. Je gaat dan de keuze moeten maken, wat wil je goed belicht hebben en wat wil je op de foto onbelichten/weglaten? Of HDR gebruiken?

            Comment


            • #7
              Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

              Oorspronkelijk geplaatst door rapture Bekijk bericht
              Een nieuwe 40D blijft 70% duurder dan een tweedehandse 30D. Als student heb ik voor een 30D gekozen. 40D is wel handiger, maar om daarvoor nu 70% meer te betalen?
              Ik heb gisteren voor € 975,- een 40D body gekocht. Waar denk jij een tweedehands 30D te vinden voor € 292,50 (= 30%)

              Een nieuwe 40D is uiteraard duurder maar 70% is wel echt overdreven...
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

                Ik had 575 euro voor mijn tweedehandse 30D betaald en de 40D heeft een 70% meerprijs. 575 + 575*70/100 = 977,5

                Comment


                • #9
                  Re: Hoger kleurbereik 350d-40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door rapture Bekijk bericht
                  Ik had 575 euro voor mijn tweedehandse 30D betaald en de 40D heeft een 70% meerprijs. 575 + 575*70/100 = 977,5
                  Ofte 575 * 1.7.
                  MarkEL denk nog aan de solden

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X