Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D versus 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 30D versus 40D

    Zojuist topic over 40D helemaal uitgeplozen. Ben van plan een body bij te kopen en mijn huidige 30D als reserve te houden.
    Ben eigenlijk niet helemaal tevreden, teveel ruis en kleuren vind ik niet jedat.
    Is voerstappen naar de 40D het geld waard? Vooral de sensorcleaning lijkt mij ok, momenteel zit ik bijna elke maand aan mijn sensor te poetsen. Niet echt ideaal...

  • #2
    Re: Canon 30D versus 40D

    Qua ruis gaat ge niet veel verbeteren.
    Je hebt liveview extra maar alleen bruikbaar in statische omstandigheden zoals macro en landschappen enzo.
    Groter LCD scherm.
    Veel grote verschillen zie ik voor de rest niet.
    Die sensorcleaning is ook het wondermiddel niet hoor.

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Canon 30D versus 40D

      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      Qua ruis gaat ge niet veel verbeteren.
      Je hebt liveview extra maar alleen bruikbaar in statische omstandigheden zoals macro en landschappen enzo.
      Groter LCD scherm.
      Veel grote verschillen zie ik voor de rest niet.
      Die sensorcleaning is ook het wondermiddel niet hoor.

      Hans
      Het stiller geluid, van de nu compleet gemotoriseerde spiegelactie, is ook een +/.

      SF
      00.00 Gone

      Comment


      • #4
        Re: Canon 30D versus 40D

        ik shoot liever met een 20d dan met een 40d

        zal wel zijn omdat ik de 'feel' van de cam en beelden gewoon ben

        maar als puntje bij paaltje komt kan ik evengoed met een 1ds als met een 10d werken tenzij in specifieke omstandigheden waar sommige zaken essentieel zijn , ik snap al die heisa om camera's op het internet echt niet ... ja full frame geniet ik echt van, maar geef me een cam and I'll get the shot ...
        Last edited by Guest57; 12 februari 2008, 22:05.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 30D versus 40D

          Persoonlijk zou ik 1 model overslaan en wachten op de 50D.
          Ik ben geswitched van de 10D naar de 40D (2 modellen overgeslagen)

          Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Canon 30D versus 40D

            denk zelf, dat het verschil te klein is om een overstap te maken van een 30D naar een 40D.
            misschien je 30D eens op nieuw instellen, heb hier zelf een 30D waar ik zo veel aan de instelling had veranderd, dat het er alleen maar beroerder op werd.
            alles terug naar de Fabrieksinstelling gezet met een paar kleine aanpassingen aan de parameters met als resultaat.......tevreden nu.
            jammer dat er tegenwoordig zoveel knopjes op die toestellen zitten waar men aan kan draaien(lees veranderen), wat vaak achteraf geen verbetering geeft.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X