Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High Definition

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • High Definition

    Hoi,

    Wat zijn de voor- en nadelen van een dig.fototoestel met High Definition? Er zijn er reeds enkele op de markt.

    Kan ik mijn aankoop voor een nieuw dig. SLR beter uitstellen tot HD meer algemeen is of niet?

    Alvast bedankt,
    Teekay

  • #2
    Re: High Definition

    Oorspronkelijk geplaatst door Teekay Bekijk bericht
    Hoi,

    Wat zijn de voor- en nadelen van een dig.fototoestel met High Definition? Er zijn er reeds enkele op de markt.

    Kan ik mijn aankoop voor een nieuw dig. SLR beter uitstellen tot HD meer algemeen is of niet?

    Alvast bedankt,
    Teekay
    Heeft enkel belang als je je camera regelmatig direct aan den TV hangt om je foto's te bekijken. Nog nooit gebruik van gemaakt. Ik vind dit niet belangrijk maar anderen misschien wel.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: High Definition

      inderdaad, heeft enkel betrekking tot het bekijken van je foto's rechtstreeks via de camera op pc...
      heb je een High definition plasma of lcd scherm zullen je foto's er een heeel pak mooier uitzien ALS je de camera direct op de tv aansluit, maar dat is ook wel alles...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: High Definition

        Oorspronkelijk geplaatst door Teekay Bekijk bericht

        Kan ik mijn aankoop voor een nieuw dig. SLR beter uitstellen tot HD meer algemeen is of niet?
        de resolutie van de huidige camera's is sowieso pakken meer dan high definition. full HD is tenslotte maar 2megapixels
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: High Definition

          Maar het is wel een serieuze stap in de goede richting ALS je die functie wil gebruiken. Ik heb dat vroeger 1x geprobeerd op een gewone tv en dat is ronduit belachelijk. Maar ik kan me voorstellen dat je op een HD tv, en dan liefst eentje met 1080 vertikale lijnen, toch al een mooi oordeel kan vellen of een foto al dan niet ok is...

          Comment


          • #6
            Re: High Definition

            Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
            Maar het is wel een serieuze stap in de goede richting ALS je die functie wil gebruiken. Ik heb dat vroeger 1x geprobeerd op een gewone tv en dat is ronduit belachelijk. Maar ik kan me voorstellen dat je op een HD tv, en dan liefst eentje met 1080 vertikale lijnen, toch al een mooi oordeel kan vellen of een foto al dan niet ok is...




            Ik heb mijn D300 al eens een paar keer aan m'n plasma tv gekoppeld met de HMDI kabel van m'n DVD speler en geloof me:spectaculair!

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: High Definition

              Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
              Maar het is wel een serieuze stap in de goede richting ALS je die functie wil gebruiken. Ik heb dat vroeger 1x geprobeerd op een gewone tv en dat is ronduit belachelijk. Maar ik kan me voorstellen dat je op een HD tv, en dan liefst eentje met 1080 vertikale lijnen, toch al een mooi oordeel kan vellen of een foto al dan niet ok is...
              Dan zullen ze de rugzakskes toch wat groter moeten maken want ik krijg zo'n 127 cm scherm niet in mijne rugzak.

              Als ik dan thuis kijk, is het al telaat om nog aan te passen.
              Ach met een D300 of een D3 heb je zo een FullHD scherm niet meer nodig

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: High Definition

                HDMI biedt de mogelijkheid toestel rechtstreeks op HDTV, monitors, beamers etc. met HDMI connectie te verbinden. (HDMI is nieuwe standaard in multimedia) Foto's op HD-TV geeft zeer mooie resultaten en is indrukwekkend.
                De nieuwe en betere monitors hebben een HDMI connectie.
                Een ander voordeel is dat je in de studio het toestel kunt verbinden met de monitor, en je resultaten onmiddellijk op groot scherm kunt zien, wat heel handig kan zijn.
                Werkt op sommige toestellen ook in combi met live view feature.
                Wat DSLR's betreft vind je dit bij Sony A700, nikon D300 en D3

                Comment


                • #9
                  Re: High Definition

                  Zo is het gebruik van een pc niet meer nodig voor u beelden in beste kwaliteit te kunnen bekijken op een 'platte' tv. Het is toch eerder een gimmick naar mijn smaak, maar ik snap wel dat niet iedereen een pc aan zijn tv gaat verbinden.

                  En op een G9 plasma is dat echt de max

                  Comment


                  • #10
                    Re: High Definition

                    high definition = 1920x1080 pixels
                    eos 400d = 3888 x 2592 pixels

                    dus een instap dslr heeft al meer dan 2x zoveel pixels !
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                    Comment

                    Working...
                    X