Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auteursrecht website !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auteursrecht website !

    Ik ben gisteren op deze website uitgekomen www.caughtbycamera.com
    Fotograaf uit Nederland, hij heeft onlangs zijn "nieuwe" website gelanceerd.

    Nu, als je gaat kijken naar mijn website www.andram.be ....
    Inderdaad, zoek de 10 verschillen.

    Kan ik hier iets aan doen? Ik heb de persoon in kwestie reeds gecontacteerd, hij gaf toe dat hij "een beetje" had afgekeken en ging misschien het één en ander veranderen. Hoe lang dit zal duren, weet ik niet.

    Ik heb zelf uren en dagen bezig gezeten aan mijn website, aan het design en de onderverdeling ervan...en dan kom je zo iets tegen.
    Vinden jullie dit ook totaal "erover", of maak ik mij druk om niks?
    www.andram.be

  • #2
    Re: Auteursrecht website !

    beschouw het als een eer dat jou site als voorbeeld werd gebruikt. Iedereen haalt bewust of onbewust hier en daar een idee op. Het zou mij niet storen zolang foto's niet ongevraagd gebruikt worden
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Auteursrecht website !

      kan je weinig aan doen tenzij je een copyright of zo hebt op het design van je website...

      pas op, ik spreek dit niet goed hoor! mooie website heb je trouwens
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Auteursrecht website !

        troost u met de gedachte dat uw site beter werkt dan de hunne.
        Als je het venster kleiner maakt dan werken bij u de scrollbars, bij de andere site komen deze niet en raak je niet aan de onder- en zijkant
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Auteursrecht website !

          Het is duidelijk waar hij zijn mosterd gehaald heeft, maar je kan eigenlijk niet veel hier tegen doen. Je maakt ook gebruik van de 'Simpleviewer' technologie die freeware is en die door duizenden mezelf incluis gebruikt wordt.
          Dat hij ook je volledige menustructuur mee overneemt is er misschien wel wat over.
          Caracal "Better a bad shot then no shooting at all "
          Canon 20D -- Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS -- Canon EF 70-200mm f/4L USM

          Comment


          • #6
            Re: Auteursrecht website !

            Oorspronkelijk geplaatst door Car_a_cal Bekijk bericht
            Het is duidelijk waar hij zijn mosterd gehaald heeft, maar je kan eigenlijk niet veel hier tegen doen. Je maakt ook gebruik van de 'Simpleviewer' technologie die freeware is en die door duizenden mezelf incluis gebruikt wordt.
            Dat hij ook je volledige menustructuur mee overneemt is er misschien wel wat over.
            inderdaad, daar maak ik ook geen probleem van.
            Maar check vooral de "Archives", dat gaat me net iets te ver.
            www.andram.be

            Comment


            • #7
              Re: Auteursrecht website !

              Vraag misschien dat jou site erbij komt bij de links. Als fotograaf en als "website-idee"?

              Comment


              • #8
                Re: Auteursrecht website !

                Ook op webdesigns zitten copyrightrechten, ongeacht of je dat nu aangeeft of niet op je site. Dus ik zou hem een duidelijkere mail sturen dat je graag ziet dat hij het een en ander aanpast, want dit is toch wel meer dan een website "geïnspireerd op", dit lijkt mij meer regelrecht stelen van. En zet dan in je mail dat die de aanpassingen binnen een bepaalde periode gedaan moet hebben.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: Auteursrecht website !

                  Dit vind ik toch een deftige copy :-) Zelfs de 'photography' op dezelfde plaats als jouw .photography.

                  Toch nog vriendelijk dat hij een andere font gebruikte. Allé, toch voor't Caught by camera gedeelte. En uiteraard 't oranje ipv 't blauwe.
                  Als ik't zo bekijk is't eigenlijk wel een toffe site, maar ik zou voor rood kiezen ipv blauw. Kun je me je code mailen of moet ik't zelf rippen??? :-)
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auteursrecht website !

                    Er zit zeker copyright op een website layout, en hier is het logo zelfs een beetje te vlot overgenomen.
                    Ik zou niet twijfelen en hem een iets strengere mail sturen, zoek ook even de WhoIs info over zijn domain op, als je de registrant en administrative address erbij haalt zal hij waarschijnlijk iets vlotter zijn aanpassingen doorvoeren.

                    Website layout en logo ontwerp zijn nog altijd beschermd onder auteursrecht voor zover ik weet, dat mag je niet zomaar overnemen, ook al verander je enkele kleuren.

                    Het is een Europeaan die binnen Europa host (en niet in Denemarken, daar gelden andere wetten) dus hij valt onder de Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works !

                    Niet zo laten, maar reageren, 't is misschien niet de moeite om een advocaat op te zetten, maar ik zou het zeker niet zo laten, het is jouw rechtmatige eigendom !

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auteursrecht website !

                      Oorspronkelijk geplaatst door andram Bekijk bericht
                      Vinden jullie dit ook totaal "erover", of maak ik mij druk om niks?
                      Ik zou er mijn bloeddruk niet om laten stijgen.
                      Ik bedoel: kost dit je geld? Pikt hij klanten van je in?...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auteursrecht website !

                        Wel heel duidelijk dat dit een slechte copie is van hetgeen jij gecreerd hebt. Ik zie meteen op de copie "untiteld document" Mijn voorgangers gaven je wel heel concrete tips, het is wikken en wegen he want je kunt daar heel ver in gaan en de vraag is natuurlijk brengt het wat op, dus zekers om te beginnen er niet meteen geld aan toesteken hoor.
                        Je hebt in ieder geval een mooie site en laat het daar niet bij zou ik zeggen maak ze maar heel duidelijk dat dit net niet kan.
                        Grtz, Patrick
                        http://www.trikke.be
                        Ik doe het met Canon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auteursrecht website !

                          Ik snap sommige reacties hier toch niet goed. Als iemand een foto ongevraagd op zijn site zet, wordt er moord en brand geschreeuwd. Een webdesign stelen zien sommigen dan bijna als een compliment, of toch iets om je niet druk over te maken. Ik denk dat er in dat design meer werk is gekropen dan in de gemiddelde foto. Ik denk dat ik toch wel een zeer lastige mail zou sturen en eisen dat zijn design grondig wordt aangepast, of hij u een vergoeding geeft voor het rechtmatig gebruiken van uw werk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auteursrecht website !

                            Bedankt allemaal voor de reacties.
                            Ik heb hem een mail gestuurd waarin ik expliciet vraag om het design tegen eind van de maand te wijzigen of ten minste wat aan te passen.
                            Hij ging het respecteren. Ik ben benieuwd...
                            www.andram.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auteursrecht website !

                              Tja, da's een beetje het probleem, tegenwoordig. Leuk liedje gehoord? Downloaden. Je komt een leuke foto tegen? Downloaden. Leuke site? Downloaden. Er komt een nieuwe film uit? Downloaden. Software nodig? Downloaden.
                              En ja hoor, ik maak me daar ook schuldig aan, terwijl ik zelf in de ICT zit en daardoor ook iets of wat benadeeld wordt.
                              www.YourConcertShots.com

                              Comment

                              Working...
                              X