Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera past mij het beste?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera past mij het beste?

    Hey,

    Ik ben aan het uitzien naar een nieuwe digitale fototoestel.

    Omdat mijn huidige 3.1 mega pixel camera al plat is na 1x een foto te trekken met een flits ben ik aan het uitzien naar iets beters.

    Het zou vooral gaan om landschappen, meetings, foto's naast het circuit en van wagens op circuits.

    Nu omdat ik hier zelf niet zo veel van op de hoogte ben van welke merken hierin goed zijn dacht ik het hier eens te vragen.


    Als er over een budget wordt gevraagd dan weet ik zelf wat hierop te moeten zeggen aangezien ik zelf niet weet wat ik juist wil.

    Maar een camera van 1.000€ alleen al zonder lenzen enz dat is erover. Dat mag mss een richtlijn zijn.

    Als er mensen met voorstellen afkomen zal ik deze eens bekijken en hopelijk niet al te lang daarna een toestel en stuff aanschaffen.


    Greetz

  • #2
    Re: Welke camera past mij het beste?

    Ik heb heel recent een Olympus E510 gekocht. De set met 2 kitlenzen erbij.
    Ik heb er 670 euro voor betaald. En ben er zeer tevreden over..alhoewel ik nog veel moet bijleren...

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera past mij het beste?

      Alle grotere merken hebben instapmodellen met voors en tegens. Er zijn er met ingebouwde beeldstabilisatie (heeft als voordeel dat je niet lenzen met beeldstabilisatie ingebouwd hoeft te kopen; want die zijn toch aardig wat duurder). er zijn er met anti dust en zo.
      Voor alle merken kun je bijna alles aan lenzen krijgen wat je zoekt. Met het aantrekken van de populariteit van de DSLR gaan ook de vreemdmerken (fabrikanten die aaleen lenzen maken) ook weer meer uitbrengen voor alle merken.
      Grootste verschil is hoe hij in de hand ligt. En dat is persoonlijk.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera past mij het beste?

        Aangezien je een breedhoek voor landschappen, een standaard lichtsterke zoom voor indoor meetings, en een redelijk lichtsterke telezoom voor wagens op circuit nodig hebt, moet je je eerst de vraag stellen of je hier het budget voor hebt om de lenzen te kopen die bij de body horen. Al zal je al uit de voeten kunnen met een kitlens die begint rond 17 mm en een goedkopere telezoom.

        Opt vlak van bodys, best nekeer deftig naast elkaar leggen en kijken welke je het beste ligt. Persoonlijk vind ik een schermpje van boven op de body nogal belanngrijk voor het snel instellen van de belangrijkere parameters

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera past mij het beste?

          70-200 f4-5.6 niet goed genoeg om mee te starten?

          past in mijn budget trouwens

          Comment

          Working...
          X