Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon S5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon S5

    hey.
    ben hier nieuw dus een beetje geduld als het niet volledig volgens de regels is he.
    ik zou mij een digtale camera willen aanschaffen ben nieuw in de fotografie .

    ik denk van een canon S5IS te nemen ,ik wil goede foto's mooie kleuren en eenvoudig in bediening zodat mijn vrouw ook eens een foto kan nemen .
    heb nu zo een kleintje van benq degelijke kleuren buiten maar binnen niets waard. kijk anders hier eens .




    zou wel een willen waar ik een aparte flitser kan op zetten is wel beter voor binnen zeggen ze. zou zo een 500 euro willen aan uitgeven max.graag jullie mening aub.
    groetjes

  • #2
    Re: canon S5

    Om mee te beginnen zal je hiermee zeker niet teleurgesteld zijn. Zeer goed en compact toestel voor zijn prijs.
    Succes ermee.

    Comment


    • #3
      Re: canon S5

      Heb uw voorganger S3 IS (identiek maar iets minder megapixels) eind december verkocht voor de EOS40D (prosumer model).

      De Powershot was wel leuk speelgoed met kantelbaar schermpje, 16:9 breedbeelfotos, panorama-fotos,.... maar bij fotos nemen & filmen bij minder licht veel teveel ruis naar m'n zin,
      daarmee verkocht ik hem hoofdzakelijk, een spiegelreflex heeft een grotere sensor en veel minder ruis. Uw Powershot S5 heeft nog meer megapixels dan de S3, dus kans op nog meer ruis.

      Had vroeger een Sony P9 (vergelijkbaar met uw Benq) dan de Powershot (2e stadium) nu ben ik in het 3e stadium met de EOS 40D.
      Denk wel dat het hier zal ophouden qua prijs

      Na vele forums te hebben gelezen is het mij eindelijk doorgedrongen dat je geen camera koopt voor de compactheid, maar in de eerste plaats voor de mooiste fotos & cameraprestatie's.
      Had eerst de goedkopere EOS 450D in gedacht (€650 bij Komplett.be, komt in Maart-April uit, misschien tip voor u qua prijs/kwaliteit).

      Moest ik echt nog een compactcamera moeten kopen zou ik meer geneigd zijn naar de Fujifilm met kantelbaar schermpje, Fujifilm is gekend voor minst ruis bij compactcamera's.

      Enjoy your compacttoys
      Innovator
      Last edited by Innovator; 10 februari 2008, 18:43.

      Comment


      • #4
        Re: canon S5

        Ik heb al meer dan een jaar de S3, het oudere broertje van de S5. Bij hoge ISO-waarden, krijg je inderdaad snel last van ruis, maar dat is te verhelpen door de foto's snel door een programmatje te laten lopen. Daarvoor moet je het dus niet laten.

        Ik heb heel veel plezier beleefd aan dit toestel. Het is echt ideaal om te leren spelen met de instellingen. Normaal zou ik vandaag mijn nieuwe tweedehands reflex (400D) moeten ontvangen, maar ik ben er zeker van dat ik toch ook nog vaak gebruik zal maken van m'n S3. Het is een gebruiksvriendelijke bridge die makkelijk in de hand ligt.

        Ik zou zeggen: ga ervoor!
        Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

        Comment


        • #5
          Re: canon S5

          Ik heb de S5 nu een half jaar en er nog geen minuut spijt van gehad.
          Zie voor foto's onderstaande link.
          Janus.
          Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
          Enkele van mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: canon S5

            Ik heb verschillende programmatjes getest uit magazines, van de ingebouwde noise reduction in photoshop tot noise ninja,enz.. maar het is hetzelfste niet, je verliest detail hierdoor, de fotos zijn toch dat niet... Misschien dat die Fujifilms toch beter zijn, als je overal online leest dat ze minste ruis hebben bij compacts.

            Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht
            Ik heb al meer dan een jaar de S3, het oudere broertje van de S5. Bij hoge ISO-waarden, krijg je inderdaad snel last van ruis, maar dat is te verhelpen door de foto's snel door een programmatje te laten lopen. Daarvoor moet je het dus niet laten.

            Ik heb heel veel plezier beleefd aan dit toestel. Het is echt ideaal om te leren spelen met de instellingen. Normaal zou ik vandaag mijn nieuwe tweedehands reflex (400D) moeten ontvangen, maar ik ben er zeker van dat ik toch ook nog vaak gebruik zal maken van m'n S3. Het is een gebruiksvriendelijke bridge die makkelijk in de hand ligt.

            Ik zou zeggen: ga ervoor!

            Comment


            • #7
              Re: canon S5

              Ik heb mijn S5 sinds half januari, ben ook beginnend fotograaf, voorlopig ben ik er tevreden over. Ik kan inderdaad wel bevestigen dat er nogal wat ruis op zit, dat is een minpuntje. Maar om mee te beginnen: fijn toestel !
              Eerste stapjes in de wereld van de fotografie... aan de hand geleid door de Canon S5 IS...

              Comment


              • #8
                Re: canon S5

                Heb ook de S5IS in mijn bezit en ben best tevreden.
                Niet te vergelijken natuurlijk met DSLR, maar voor point-and-shoot een uitstekend toestel door de IS en inzoom mogelijkheid.

                Filmen kan dit toestel trouwens ook erg goed.

                Ik zou er wel direct de zonnekap bijnemen voor kontrastrijke foto's en lens bescherming
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: canon S5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                  Ik heb verschillende programmatjes getest uit magazines, van de ingebouwde noise reduction in photoshop tot noise ninja,enz.. maar het is hetzelfste niet, je verliest detail hierdoor, de fotos zijn toch dat niet... Misschien dat die Fujifilms toch beter zijn, als je overal online leest dat ze minste ruis hebben bij compacts.
                  Het is inderdaad goed als tussenoplossing en niet alleenzaligmakend. Je kan het resultaat niet vergelijken met een foto die uit een reflex komt, maar dat zou appelen vergelijken met peren zijn.
                  Ervaring met Fuji heb ik niet. Ik kan enkel spreken uit mijn ervaring met de S3 en ik kan zeggen: als je ervaring wil opdoen, als je wil bijleren over fotografie en camerainstellingen, als je een degelijk toestel wil dat je ruime mogelijkheden biedt aan een redelijke prijs, dan vind ik de S3 (S5) zeker de moeite waard!

                  Edit: ik gebruik trouwens Noiseware
                  Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon S5

                    Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht
                    Het is inderdaad goed als tussenoplossing en niet alleenzaligmakend. Je kan het resultaat niet vergelijken met een foto die uit een reflex komt, maar dat zou appelen vergelijken met peren zijn.
                    Ervaring met Fuji heb ik niet. Ik kan enkel spreken uit mijn ervaring met de S3 en ik kan zeggen: als je ervaring wil opdoen, als je wil bijleren over fotografie en camerainstellingen, als je een degelijk toestel wil dat je ruime mogelijkheden biedt aan een redelijke prijs, dan vind ik de S3 (S5) zeker de moeite waard!

                    Edit: ik gebruik trouwens Noiseware
                    Kan dit alleen maar bevestigen, voor ons moeder haar nieuwjaarskado hebben wij een s5 gekocht en ben er ook vol lof over.
                    Heb hem zelf ook al meegenomen als ik geen zin had voor mijn 30d en toebehoren mee te nemen.
                    Wat vertelt wordt over de ruis bij hogere iso is wel juist.
                    Heb hem ook al gebruikt met de speedlite 580 erop en dat werkt ook heel goed.
                    Is zeker een toestel waar je veel plezier zult aan beleven.
                    En als ik nog 1 tip mag geven , kijk eens bij konijn want is toch een serieus prijsverschil.

                    Phile

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon S5

                      Oorspronkelijk geplaatst door phile Bekijk bericht
                      Kan dit alleen maar bevestigen, voor ons moeder haar nieuwjaarskado hebben wij een s5 gekocht en ben er ook vol lof over.
                      Heb hem zelf ook al meegenomen als ik geen zin had voor mijn 30d en toebehoren mee te nemen.
                      Wat vertelt wordt over de ruis bij hogere iso is wel juist.
                      Heb hem ook al gebruikt met de speedlite 580 erop en dat werkt ook heel goed.
                      Is zeker een toestel waar je veel plezier zult aan beleven.
                      En als ik nog 1 tip mag geven , kijk eens bij konijn want is toch een serieus prijsverschil.

                      Phile
                      Inderdaad, voor de S5, 4 Lenmar batterijen + lader, Lowepro tasje en 2GB geheugenkaart betaalde ik € 386... Daarmee kan je op de site van Digicamshop de S5 nog niet eens betalen...
                      Eerste stapjes in de wereld van de fotografie... aan de hand geleid door de Canon S5 IS...

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon S5

                        En weet dat als je niet naar Konijn wil rijden wegens te ver, je gewoon bij Vandenborre kan binnenstappen. Vermeld de prijs van Konijn en normaalgezien zullen ze hun prijs aanpassen (laagste-prijsgarantie).
                        Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                        Comment

                        Working...
                        X