Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Giotto Air Rocket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Giotto Air Rocket

    Beste Foto-collega's,

    Ik heb een drietal weken gelden aan Canon 40D gekocht, en bij een recente lenswissel is er hoogstwaarschijnlijk een stofdeeltje op mijn matglas terecht gekomen.

    Nu zie ik een lichtgrijs stipje tussen mijn AF-points (dicht bij het middenste AF-point) wanneer ik door de viewfinder kijk.

    Op sites als dpreview lees je veel goeds over de Giotto Air Rocket, een blaasbalg(je) die het stof wegblaast.

    Gisteren was ik op stap in Brugge en kwam ik op mijn pad een foto-zaak tegen. Ik vroeg aan de verkoopster of zij zo'n Air Rocket verkocht, en ik kreeg een tirade te horen van hoe slecht dat het wel is om je camera uit te blazen met zo'n ding. Zij vertelde mij dat je het uit moet "zuigen" niet "blazen". Veel geloof heb ik niet in haar verhaal vermits vele professionals gebruik maken van een Air Rocket.

    ....maar wat denken jullie van dit verhaal ? :-)

    Vele groeten,

    Tim.

  • #2
    Re: Giotto Air Rocket

    Haha, doet me denken aan dat verhaal van iemand op DPreview die met een stofzuiger aan de slag ging. Sluiter, spiegel enz. totaal ontzet. Nee hoor, blaaspeertje is prima, maar vaak is er wel sprake van verplaatsing van stof in plaats van verwijdering.

    Comment


    • #3
      Re: Giotto Air Rocket

      Ergens heeft ze toch gelijk. Je moet het stof verwijderen(opzuigen of nat met zwabber(swab) of via statisch borsteltje) en niet verplaatsen (door te blazen).
      Natuurlijk niet met een stofzuiger maar er is wel een mini vac systeem dat bij het konijn te verkrijgen is. Ze verkopen trouwens ook je Giotto rocket.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment

      Working...
      X