Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info EOS40D & Compactflash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info EOS40D & Compactflash

    Hallo,

    Volgende week haal ik m'n eerste 40D.

    Heeft er iemand toevallig ook een 40D met 4GB of 8GB compactflash?
    Zou graag weten hoeveel RAW fotos je zo kan nemen met een 4GB & 8GB.

    Heb wel een Vosonic 6230 databank waarbij ik m'n kaart kan legen, maar denk dat de extreme IV misschien niet leesbaar zal zijn wegens te snel.

    Twijfel nog tussen een Sandisk III (20MB/sec) en Sandisk IV (40MB/sec), misschien is de III al genoeg om het maximum van 6.5 FPS te behalen.
    Zag dat er goedkopere Riteks op Ebay staan, moet daarvoor geen Sandisk zijn

    Bedankt,
    Groeten,
    Innovator

  • #2
    Re: Info EOS40D & Compactflash

    Als je weet dat een 40D 10MP heeft, dan weet je ook dat een raw-bestand ongeveer 10MB groot is. Dus per gibabyte heb je een 10-tal foto's.
    Verder heb je geen snelle kaart nodig om 6.5 frames/s te halen, aangezien die de buffer van de camera ingaan. Een snellere kaart gaat wel sneller je buffer leegschrijven.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Re: Info EOS40D & Compactflash

      Ik heb net even mijn 16Gb kaartje getest in de 40D. Gaat prima; formatteert ook volledig.

      Een raw is tegen de 13Mb, dus je kunt uitgaan van ongeveer 80 beelden per Gb.
      Gezien de lagen kosten van bv een 16Gb transcend kaartje (rond de 70-80 euro), zou ik er zelf zoiets bij nemen i.p.v. een harddisk erbij.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Info EOS40D & Compactflash

        Zou misschien deze 32GB Adata nemen (€130)


        Maar de site van Adata is down om de snelheid eens te bekijken + weet ik ook niet zeker als deze 32GB compatible is met de 40D, kan ik dit ergens terugvinden?

        Thanks,
        Innovator

        Comment


        • #5
          Re: Info EOS40D & Compactflash

          extreme 4 heeft mijn voorkeur. Omwille van het feit dat deze ook zeer snel is te ledigen, bij 16 Gb is dit geen overbodige luxe

          Heb wel een Vosonic 6230 databank waarbij ik m'n kaart kan legen, maar denk dat de extreme IV misschien niet leesbaar zal zijn wegens te snel.
          hier zou ik niet zo zeker van zijn. snelheid heeft er meestal niets mee te maken dat een kaart onleesbaar is. Meestal is dit het aantal Gb dat zo'n kaart bevat. Neem hiervoor contact op met de leverancier, of website van Vosonic.

          Comment


          • #6
            Re: Info EOS40D & Compactflash

            M'n 40D zal sneller binnenzijn dan m'n compactflash denk ik.

            Heeft de 40D een interne opslag voor fotos zodat ik ondertussen fotos kan nemen zonder geheugenkaart (zal wel geen kleine capaciteit compactflash standaard bijzitten zeker in het pakket, zoals bij compactcamera's of wel ?)

            Thanks,
            Innovator
            Last edited by Innovator; 10 februari 2008, 18:49.

            Comment


            • #7
              Re: Info EOS40D & Compactflash

              Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
              Als je weet dat een 40D 10MP heeft, dan weet je ook dat een raw-bestand ongeveer 10MB groot is. Dus per gibabyte heb je een 10-tal foto's.
              Rare berekening
              Moest een 10MP foto 10MB groot zijn, dan zouden er 100 foto's op een GB kunnen. Steve-digicams zegt ±76 per GB

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Info EOS40D & Compactflash

                Dat dacht ik ook, slechts 40 RAW fotos op een 4GB kaart zou een beetje triestig zijn, 304 fotos is al realistischer
                Ging eerst een 32GB CF kopen, maar een 16GB kaartje (1216 RAW fotos) is meer dan genoeg (ooit eens 3 weken Thailand gedaan en 800 fotos genomen - mindere reeds gewist).

                Weet iemand of de 40D een interne opslag voor fotos zodat ik ondertussen fotos kan nemen zonder geheugenkaart (of als er een kleine capaciteit compactflash standaard bij de 40D zit ?)

                Thanks!
                Innovator
                Last edited by Innovator; 10 februari 2008, 18:50.

                Comment


                • #9
                  Re: Info EOS40D & Compactflash

                  Bij mijn weten heeft geen enkele DSLR "intern geheugen" in die zin. Dat komt imo. enkel voor in compact camera's. Het is meestal maar 16 of 32MB en zou bij een DSLR toch niet veel nut hebben(1 of 2 foto's).

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Info EOS40D & Compactflash

                    ik heb momenteel 2x4gb extreme iii en ik vind het toppie kaartjes
                    passen kleine 500 foto's op
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Info EOS40D & Compactflash

                      Hallo,
                      Ik ga mij donderdag een 40D halen + kristal.
                      2 Kaartjes,kaartlezer/schrijver en een tas, heb ik reeds *als geschenk* gekregen!
                      Het zin twee: SanDisk 16GB CompactFlash kaart Extreme III
                      Mijn vrouw kan die aan 1/2 prijs kopen
                      ik hoop da deze goed genoeg zijn voor een 40D in spé.

                      bedankt
                      stonefree
                      Last edited by StoneFree; 10 februari 2008, 19:03.
                      00.00 Gone

                      Comment


                      • #12
                        Re: Info EOS40D & Compactflash

                        mooi kadootje Stone
                        succes met je 40d en bijhorend glas !

                        met mijn 4gieg kaartjes haal ik ongeveer een dikke 300 foto's per kaart (ik trek hoofdzakelijk in raw)

                        groet

                        bas

                        PS : als je dame bij A... werkt in Zwijnaarde laat ze dan even Isabelle groeten van me (Xanthes)
                        Last edited by Basile; 11 februari 2008, 14:04.
                        Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Info EOS40D & Compactflash

                          Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                          mooi kadootje Stone
                          succes met je 40d en bijhorend glas !

                          met mijn 4gieg kaartjes haal ik ongeveer een dikke 300 foto's per kaart (ik trek hoofdzakelijk in raw)

                          groet

                          bas

                          PS : als je dame bij A... werkt in Zwijnaarde laat ze dan even Isabelle groeten van me (Xanthes)
                          Bedankt

                          en nope....het gaat via: xxxxx uit Merelbeke

                          SF
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • #14
                            Re: Info EOS40D & Compactflash

                            idd de mensen die oa H....a verdelen
                            ik ging er meestal naartoe binnendoor via Zwijnaarde vandaar mijn verwarring
                            maar 't is dus 't industriepark in Merelbeke
                            je dame kent dus Isabelle (hoofd financiën) wel

                            en ? je nieuwe speeltjes al gekocht ondertussen ?
                            voor welk glas ben je gegaan (of ga je) ?

                            bas
                            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                            Comment

                            Working...
                            X