Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

    Zoals de titel zegt, ik ben (na lang overwegen) van plan me de Alpha 200 te kopen.. maar nu lees ik overal dat de Alpha 300 binnenkort uitkomt!
    Zou ik toch voor de 200 gaan of miss beter even wachten op de 300?

    Welke grote verschillen zijn er tussen deze twee toestellen??
    alvast bedankt

    Groeten

  • #2
    Re: Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

    Even simpel de verschillen uitleggen:

    A300 = A200 + Live view (met opklapscherm en "normale" autofocus in tegenstelling tot andere Live View implementaties van andere cameramerken tot nu toe)

    A350 = A300 maar dan 14 megapixels ipv 10 megapixels.

    De prijzen zullen vrij dicht liggen bij elkaar, de vragen die betrekking hebben tot de verschillen die je je moet stellen zijn:

    - Wil ik vaak bij "minder" ideale lichtomstandigheden fotograferen (denk maar aan binnenshuis) -> indien ja, kies dan eerder voor de A200 of A300 met minder megapixels

    Ik denk persoonlijk dat veel mensen soms zullen zeggen van "ach, ik heb live view niet nodig" maar als ze het hebben, zullen ze het ongewijfeld vaak gebruiken...Mensen die het vroeger hebben gehad, zullen het misschien wel missen als ze het nu niet hebben. Je moet daarom niet altijd Live view gebruiken, het is een extra zonder echte nadelen.

    Comment


    • #3
      Re: Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

      Dan denk ik toch da het de A200 gaat worden..tis wel handig zo'n liveview maar kvind bij een reflex gebruik je de zoeker

      Hopelijk ga en kan ik m zaterdag gaan halen!!

      greetz

      Comment


      • #4
        Re: Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

        Ik heb de A200 gekocht.

        Waarom?

        - Ik kon hem nu hebben, ipv 2 maanden te wachten op de A300
        - A350 is buiten het budget (140 euro meer voor body)
        - A300 heeft enkel en alleen LiveView als meerwaarde, dat vond ik niet genoeg om 60 euro extra te betalen en 2 maanden te wachten.
        Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

        Comment


        • #5
          Re: Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

          Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
          Ik heb de A200 gekocht.

          Waarom?

          - Ik kon hem nu hebben, ipv 2 maanden te wachten op de A300
          - A350 is buiten het budget (140 euro meer voor body)
          - A300 heeft enkel en alleen LiveView als meerwaarde, dat vond ik niet genoeg om 60 euro extra te betalen en 2 maanden te wachten.
          Zo denk ik ongeveer tzelfde!!

          Vrijdag of zaterdag ga ik hem halen, met bijbehorende tas, extra batterij en een geheugenkaartje!! kijk er al na uit om hem te ontdekke!!

          Comment


          • #6
            Re: Alpha200, of toch ng even wachten op de Alpha300??

            Amai zeg, als we hier niet oppassen, worden we straks door de a200's onder de gelopen .
            Veel plezier ermee !
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment

            Working...
            X