Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid compact camera

    Voor iedereen die bedenkingen heeft bij de snelheid van een compact camera moet dit eens proberen met zijn DLSR

    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

  • #2
    Re: Snelheid compact camera

    Lucky shot?
    De verschillen tussen de instap dslr's en de betere prosumers/compacts worden alsmaar kleiner. Prijsverschil is ook zo groot niet meer.

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid compact camera

      Moet je dan een seconde vroeger "preventief" afdrukken?
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid compact camera

        Knap hoe je die ladder hebt weggeshopt
        Nee serieus, knappe foto
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid compact camera

          1) De Canon S5 is geen compact maar een bridge camera
          2) Op continu tegen 3 of 4 fps zullen er zeker enkele goede tussen zitten.
          3) Nu komt het: probeer dezelfde foto eens bij valavond te nemen.

          In goede omstandigheden is het verschil in kwaliteit tussen compact, bridge en DSLR niet zo groot. De verschillen komen als je op de grenzen gaat werken en die liggen voor de 3 types van camera niet hetzelfde.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Snelheid compact camera

            2) Op continu tegen 3 of 4 fps zullen er zeker enkele goede tussen zitten.
            De camera stond niet in continu hoor,dat zijn er ook "maar" 1.5 fps bij de S5 en de sprong duurt maximaal 0.5 sec, ik heb het weleens geprobeert maar dan staat het er meestal niet op.
            3) Nu komt het: probeer dezelfde foto eens bij valavond te nemen.
            Ik zal het eens aan het model vragen of hij hieraan mee wilt werken
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

            Comment


            • #7
              Re: Snelheid compact camera

              Het lijkt me niet dat die kat zich van het dak laat vallen. Hij springt er op. Maar dat dak zal toch minimaal 2 meter 20 hoog zijn en een kat kan maar 1 meter 20 hoog springen

              Het hek lijkt verder weg te zitten.

              Waar is die kat vanaf gesprongen
              Ik ben op zoek naar een MB-20.

              Comment


              • #8
                Re: Snelheid compact camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                Het lijkt me niet dat die kat zich van het dak laat vallen. Hij springt er op. Maar dat dak zal toch minimaal 2 meter 20 hoog zijn en een kat kan maar 1 meter 20 hoog springen

                Het hek lijkt verder weg te zitten.

                Waar is die kat vanaf gesprongen

                kan ze niet van de omheining gesprongen zijn.
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

                Comment


                • #9
                  Re: Snelheid compact camera

                  Wat proberen?

                  'M op het dak te gooien?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snelheid compact camera

                    Voor alle duidelijkheid, de kat spring van het hek recht omhoog naar het dak.
                    Het hoogte verschil is exact 130cm
                    Janus.
                    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                    Enkele van mijn foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Snelheid compact camera

                      Slimme kat dat ze de DSLR-Bridge discussie nog eens op gang probeert te trekken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Snelheid compact camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                        ...

                        een kat kan maar 1 meter 20 hoog springen
                        Dat lijkt me niet juist. Afgaande op de katten die hier rondzwerven is een sprong omhoog van 1m50 tot 1m60 zeker geen probleem. Het zijn toch geen superkatten?

                        Voor wat het waard is, ook rechtstreeks uit het toestel:



                        Waarschijnlijk ook een lucky shot die niet te nemen is bij valavond, daarmee ben ik het eens.
                        Vast staat wel dat die dolfijn niet heeft geposeerd.

                        En zo heb ik er nog enkele

                        Comment


                        • #13
                          Re: Snelheid compact camera

                          Tiens, geen reacties meer?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Snelheid compact camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Tiens, geen reacties meer?
                            Heb je ooit al eens een reflex gebruikt?
                            Dan weet je pas dat je met eender welke compact een flinke portie geluk moet hebben dat je net op het juiste ogenblik op het knopje hebt gedrukt (te vroeg dus, anders mis je de actie).

                            Met een compact zal je wel eens een goede actiefoto kunnen maken, maar met een DSLR is het percentage bruikbare foto's véél hoger.

                            Als ik hier op de cyclocross foto's maak, dan hoor ik telkens weer ergens iemand vloeken omdat ze de "actie" weer gemist hebben doordat de camera te traag reageerde (meestal staat dan alleen de achtergrond op de foto, in het beste geval zie je nog net het achterwiel).
                            De autofocus van zo'n compact kan ook al niet volgen, als de actie dan toch eens op de foto staat, dan is er nog heel veel kans dat de foto onscherp is.

                            Soms lukt het dus wel eens met een compact.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Snelheid compact camera

                              Bart, ik heb wel ooit een reflex gebruikt.
                              Als je de 'aangeboden' eens uitpluist zul je zien dat ik een Canon eos heb verkocht hier. Ik denk begin 2006. En het was de mijne hoor.

                              Te vroeg afdrukken zonder te weten wat eraan komt? Het was de eerste keer dat ik deze show zag. Dus ... Veeeeeel geluk gehad met deze foto, zeker. Zou jij hem hebben gemaakt? Met je 40D aan 5,6 Fps waarschijnlijk wel. Dat haalt mijn bridge niet. Desalniettemin is de actie bevroren maar heb ik geen seconde van tevoren moeten afdrukken of vragen aan de dolfijn wat ie nu ging doen en of hij misschien ook vlug een teken wou geven als ie ging springen zodat ik alles kon klaarzetten. Komaan zeg.

                              Uiteraard is voor actie zoals cyclocross of autoraces of ... (ijshockey geloof ik, Hubert?) een DSLR beter geschikt.

                              Maar is dat nu een reden om zo neerbuigend te doen omdat er - toevallig dus - een geslaagde actiefoto is gelukt met mijn prutstoestelletje dat geen DSLR is?

                              Van deze en andere shows die dag heb ik nog meer geslaagde actiefoto's. Allemaal puur toeval waarschijnlijk?

                              Oh ja, het was zonnig. dat heeft zeker meegeholpen.

                              Comment

                              Working...
                              X