Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haartje in zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haartje in zoeker

    Heb gemerkt dat er wat stof en een haartje in de zoeker van Canon 30D zit.
    Kan ik die laten reinigen door een plaatselijke fotohandel? (rembrandt ofzo) of moet die binnengedaan worden in een service center?

    In feite kan het wel geen kwaad omdat je het niet ziet op de foto's, maar zou het toch leuker vinden als het gereinigd kon worden.

  • #2
    Re: Haartje in zoeker

    Zit het echt binnenin de zoeker? ....of zit het haartje op het matglas boven de spiegel. Als je een blaaspeertje hebt zou ik eerst eens probreren om het matglas proper te blazen. Zet uit veiligheid de camera af zodat je niet per ongeluk de spiegel activeerd terwijl je met het blaaspeertje in het spiegelhuis zit. Echt het matglas met iets aanraken zou ik vermijden....het is fragiel en je krast het makkelijk.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Haartje in zoeker

      Dat heb ik al een paar keer geprobeert maar zonder resultaat...

      Comment


      • #4
        Re: Haartje in zoeker

        Met een loep kijken of het aan de onderkant zit en met een penseeltje verwijderen ... simpel ... zit het aan de bovenkant ... matglas demonteren ... er zit een shim tussen het pentaprisma en het matglas

        Comment


        • #5
          Re: Haartje in zoeker

          Matglas demonteren zou ik niet doen als het toestel nog onder garantie is ... dan zou ik het eerder eens laten reinigen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Haartje in zoeker

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Matglas demonteren zou ik niet doen als het toestel nog onder garantie is ....
            Daar begin ik zelf niiet aan hoor...

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            dan zou ik het eerder eens laten reinigen.
            Moet dit door Canon gedaan worden of kan een fotozaak dit ook?

            Comment


            • #7
              Re: Haartje in zoeker

              Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
              Daar begin ik zelf niiet aan hoor...



              Moet dit door Canon gedaan worden of kan een fotozaak dit ook?
              een fotozaak kan dit ook, maar dat vraag je daar beter zelf.

              Comment


              • #8
                Re: Haartje in zoeker

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Matglas demonteren zou ik niet doen als het toestel nog onder garantie is ... dan zou ik het eerder eens laten reinigen.
                Is nochtans simpel en helemaal niet delicaat ... maar laat het dan doen in de fotozaak waar je het toestel gekocht hebt en kijk even mee ... dan durf je het de volgende keer wel zelf ... stofdeeljtes en haartjes aan de bovenkant van het matgplas zal zeker opnieuw gebeuren ... al 20 jaar een stof-open-constructie bij Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Haartje in zoeker

                  Bedankt allen voor de informatie...

                  Zal binnenkort eens langs de fotozaak passeren... Heb toch een nieuw lenske vandoen...

                  Comment

                  Working...
                  X