Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals de Eos 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nogmaals de Eos 400D

    Hallo,
    Ik ben helemaal nieuw op dit geweldige forum. Heb al enkele uurtjes rondgekeken en veel geleerd maar heb toch deze vraag.
    Ik overweeg, als absolute beginner, de aankoop van de Eos 400D Twin kit met 18-55 en 55-200 lens.
    IK had het budget rond (+/- 900 EUR) en dacht een goede aankoop te doen ... tot ik hier begon te lezen.
    De lenzen zijn budget-lenzen las ik. Dan dacht ik de body te kopen en een sigma 18-200 maar ook dat zou een budget-lens zijn.
    Nu is mijn vraag : wat wordt er bedoeld met budget en wat kan een beginner dan allemaal wel doen met zo'n canon 18-55 en 55-200. Als ik met die lenzen foto's maak en in zo'n digitaal fotoboek van bv. de Hema voeg op maat A4 zullen dat dan slechte foto's zijn of toch goeie foto's ? Wat kun je er dan niet mee doen ?
    Sorry voor de lange tekst en de misschien wel echte beginnersvragen !
    Alain

  • #2
    Re: Nogmaals de Eos 400D

    hoi,
    hier nog zo'n beginner, ik heb ook de eos 400d gekocht, maar wel in het pakket met de allround lens 17-85 mm, zeker geen slechte lens,en die andere lenzen zijn ook niet slecht hoor, tis te zien wat je hoofdzakelijk ermee wilt gaan doen. Laat je hoofd niet op hol brengen, begin bij het begin, al doende leert men
    Ieder lens heeft zijn voordelen en nadelen en specifiek gebruik voor sommigen.
    Uiteindelijk komt het als beginner op aan om veel naslagwerk te doen, leer je camera kennen, alle functies en waarvoor welke begrippen staan en beetje per beetje zul je mooiere foto's gaan nemen. Er staat op de 400d ook een automatische functie, daar zul je ook mooie dingetjes mee nemen, en de bestanden in jpg zijn groot genoeg om een a4 blad-
    in goede kwaliteit mee te vullen hoor
    Geloof me als je komt van een compactcamera naar dit zul je al versteld staan van het verschil.
    hopelijk helpt het wat?
    smile ! ...it confuses people ...

    Comment


    • #3
      Re: Nogmaals de Eos 400D

      Jep,
      Ik heb vorig jaar in april die kit gekocht (400d +18-55 & 55-200) en was er in het begin, zeer tevreden over (je weet niet beter hé ) de 2 lenzen doen wat ze moeten doen, maar de foto's die je er mee neemt hebben meer na-bewerking nodig dan de duurdere modellen, met na bewerking bedoel ik dan voornamelijk wat verscherpen en wat meer contrast toevoegen.

      Maar als beginner zijn die lenzen meer dan voldoende en gaandeweg leer je wel hun beperkingen kennen en zal je later ook zelf beter kunnen beslissen welk soort lens het best is voor jou.

      Mijn advies, kopen en er mee leren werken, je toestel leren kennen en dan kun je later het best beslissen wat je wilt en waar je naartoe wilt met je hobby

      Ps: ja je hebt er op een A4 formaat scherpe foto's mee, en met die lenzen kun je alles fotograferen wat je maar wilt, hun grootste nadeel is alleen dat ze niet lichtsterk zijn, dat wil zeggen als het donker word, begint te schemeren, binnen...dan moet je al weten wat je aan het doen bent om er dan nog scherpe foto's mee te nemen maar al doende leer je dat wel
      Mvg. Renzowoef
      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

      Comment


      • #4
        Re: Nogmaals de Eos 400D

        Die kitlenzen zijn hun geld meer dan waard. Voor die prijs kan je al heel veel. De meeste posters hier zijn ook een beetje freak. En we willen steeds meer en beter.

        En dat is het goede nieuws, er zijn betere lenzen. Maar je moet er dan wel ook centjes voor neertellen. Een 2000 Euro lens zal betere foto's nemen dan een 200 Euro lens. Maar de foto is niet 10x beter, en de prijs wel.

        In de eerste plaats neemt de fotograaf de foto, dus werk nu eerst aan jezelf. Als je merkt dat je lenzen niet mee kunnen. Dan kan je eens nadenken of je iets anders en beter nodig hebt.

        Misschien wil je je liever op macro toespitsen en dan heb je weer een heel andere lens nodig.

        Het komt erop neer dat een Roll Royce leuker is om te hebben dan een Twingo. Maar die laatste kost minder geld en je kan er ook overal mee naartoe. Als je dan heel specifiek chauffeur wilt worden voor VIP parties, ja dan heb je eerder die Rolls nodig. Misschien wil je later liever een cabrio of eerder een 4x4...
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Nogmaals de Eos 400D

          Als beginner lijkt me dat een fijne keuze .. 75% van de foto's op mijn site zijn met de 350D kit genomen, nog nooit klagen van gehad.
          Volgens mij wordt het kitgear veeel te veel onderschat. Volgens vele is het hoe duurder, hoe beter. Dat is mss dan wel zo, maar dat wil niet zeggen dat het goedkoopste slecht is. Het is mss gewoon minder goed dan dat dure spul.

          Ik zou zeggen kopen en veeeel mee schieten! Later kan je dan nog beslissen waarin je je wil verdiepen en gepastere lenzen kopen.

          But hey, that's just my 2cents

          Comment

          Working...
          X