Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed fototoestel:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed fototoestel:

    Digitale camera 8 megapixels

    aluminium behuizing
    maximale resolutie foto: 3264 x 2448 pixels
    maximale resolutie video: 720 x 400 pixels
    lens: 3x optische zoom, 4x digitale zoom
    16 MB intern geheugen (uitbreidbaar met SD-geheugenkaarten)
    8 megapixels - 2,5" TFT kleurenscherm
    met digitale beeldstabilisator en gezichtsherkenning
    automatische of manuele belichting: flits, met anti-rode-ogen-functie
    instelbare lichtgevoeligheid: automatisch, ISO 50, 100, 200, 400 en 800
    12 verschillende opnamemodi
    dataformaat: EXIF 2.2 compatibel, DPOF, JPEG, Picture Bridge
    aansluiting voor MPEG-4, USB 2.0
    inclusief:
    tas en polsriempje
    2x Li-Ion batterijen met batterijlader
    TV-kabel
    USB-kabel
    software-cd
    1 GB SD-geheugenkaart
    3 jaar garantie
    incl. 0,3 euro recyclagebijdrage
    per stuk

    Prijs: 149 euro

    Gebruik alle daagse dingen!

    Goed toestel of beter eentje kopen van een bekend merk?

    Bedankt!
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

  • #2
    Re: Goed fototoestel:

    Hier haal je dus niks uit!

    800 iso is leuk, maar ook met 200% ruis.

    aantal pixesl leuk, maar ze als geen kleur en lichtintensiteit goed kunnen vangen.

    Staat niks over shutter lag, verwerkingstijd foto's, opstarttijd enz enz enz
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Goed fototoestel:

      Dat lijkt heel sterk op de aanbieding van Lidl voor volgende maandag (11 februari).

      Of dit een goede camera is, dat is moeilijk te zeggen, omdat ze niet opgeven over welk merk het gaat. Als je dat zou weten, dan kon je wel ergens één of andere test vinden, maar nu zal je zelf moeten testen of je er wat mee kan doen...

      Een digitale beeldstabilisatie is niets waard, daarmee wordt de iso gewoon zo hoog gezet dat er van de foto door ruis en ruisonderdrukking niet veel meer overblijft. Een echte mechanische beeldstabilisatie is de enig goede oplossing.
      Hetzelfde geldt voor digitale zoom, als je dan toch verder wil inzoomen, dan snij je achteraf met een fotobewerkingsprogramma wel het juiste stuk uit de foto, dat doe je niet met een digitale zoom.

      Voor iets meer dan de Lidl-camera heb je de Canon S 570 IS:
      Over the years Canon's A series of budget priced compact cameras has grown to a considerable line-up of now nine models, developing along the way from simple 'point and shoot' entry-level models into fully featured enthusiast models for the photographer wanting a decent level of photographic control at an affordable price. Back in February Canon announced another addition to the range in the shape of the Powershot A560 and A570 IS - twin replacements for the A540 (and the latest in a succession of models going back to the A75). The cameras are almost identical, with the A570 IS sporting optical image stabilization as an extra (the A570 IS is actually the lowest priced A series camera with this feature). So let's find out if the A570 IS is capable of continuing the success of its predecessors, starting, as ever, with the headline features.


      Dan zitten er geen oplaadbare lithium-ion accu's en ook geen geheugenkaartje bij, maar omdat die Canon op 2 AA accu's werkt is die kostprijs niet zo hoog, een SD-kaartje kost ook al niet veel.
      Als je die Canon koopt, dan ben je wel zeker dat die vrij goede prestaties levert en dat er een goed werkende beeldstabilisatie inzit.

      Ik ken mensen die één van de vorige Lidl-camera's hebben gekocht, zolang er veel licht is, dan valt de beeldkwaliteit nog redelijk mee, wordt het wat donkerder, dan zie je direkt waarom die camera zo goedkoop is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Goed fototoestel:

        JA... is van de lidl.

        er staat inderdaad geen merk bij !

        Weet iemand misschien het merk hiervan ?

        THNX
        Last edited by jee_r; 7 februari 2008, 19:03.
        Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Goed fototoestel:

          Het lijkt heel sterk op de
          LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


          gr,
          Kristof

          Comment


          • #6
            Re: Goed fototoestel:

            Geef mij maar een superzoom van 12x of meer ipv al die onnodige snufjes zoals gezichtsherkenning, je zal veel meer fun met een superzoom hebben met je camera! 3x optisch is zeer triestig vind ik persoonlijk voor een compact, je zit vast op deze zoomlens... tenzij je nog een deftige DSLR erbij heeft maar denk het niet zeker?

            vb Powershot S3 IS (goedkoper dan S5 IS).
            Je koopt geen camera om compact te zijn op de eerste plaats maar één die mooie fotos maakt en waarmee je fun hebt (megazoom bvb, handig in veel situaties).

            Vroeger ooit zo'n sony dsc-p9 gehad, maar afgestapt van die compacte toestanden...

            Comment


            • #7
              Re: Goed fototoestel:

              Ik heb het merk gevonden... met uitleg
              Maar ik kan hier niet aan uit...

              Goed toestel?

              Last edited by jee_r; 8 februari 2008, 07:49. Reden: link
              Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Goed fototoestel:

                Hoi, mijn eerste bericht hier.

                Ik vraag me ook af of dit een goed toestel is, en dan voor mij bedoeld als allround-camera.

                Ik ben "lang" aan het uitkijken geweest naar een compact camera voor ongeveer 250EUR. Mijn oog viel toen op de producten van Ricoh (caplio r6 en r7), maar ook de canon ixus 75 en de casio exilim z1050 leken mij wel goede camera's.
                Het aanbod werd me ineens zelfs te groot, en daardoor heb ik mijn aankoop ook even uitgesteld.
                Persoonlijk had ik ook liefst bij in dat budget meteen een tweede batterij, een tasje en een geheugenkaart gezien, en laat dat nu net de accesoires zijn die lidl bij haar camera doet.

                Wat nytech betreft, ik heb vernomen van vroegere kopers van nytech-camera's, dat de snelheid van die toestellen wat te wensen over liet.

                update: <<Ivm de link van de reactie hierboven, uit de folder blijkt de nytech ds-8210 aangeboden te worden, dus lijkt me nog een nieuwer type dan de DS-7210, maar vind over de 8210 nergens iets terug op het www >>

                Zijn hier (ex)gebruikers van nytech-producten en hoe zijn hun ervaringen met die camera's?
                Last edited by BeArt; 8 februari 2008, 19:28. Reden: update

                Comment


                • #9
                  Re: Goed fototoestel:

                  @BeArt: mijn dochter heeft de Canon ixus75 en dat valt best mee als point en shoot hoor. Toch beter dan de Lidl aanbieding......
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed fototoestel:

                    Ik denk dat de "drie jaar garantie" kwalitatief het beste punt is bij zo'n Aldi of Lidl camera's.
                    Een lens die naam waardig kost al meer dan de hele camera en toebehoren samen.
                    Wat niet wil zeggen dat hij misschien wel perfect aan uw behoeften kan voldoen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed fototoestel:

                      hallo

                      ik heb de nytech van de lidl getest gisteren voor mijn dochter.

                      zoals reeds aangegeven bij hoge iso instelling meer ruis.

                      Toch al bij al een goed toestel.

                      De extra funkties die niet vermeld zijn op de Lidl reclame zijn bv

                      timer funktie (kan 2 foto's maken na timer start)
                      kan voledig manueel bedient.
                      Bracketting funkie ( voor Dynamic Range Increase toepassing een soort HDR)
                      meerdere foto's na elkaar trekken ( knop gedrukt houden en schieten maar , 1 beeld/sec) autofocus
                      instellen van belichtingscompensatie EV + - 2EV
                      automatische of hand bediend instellen witbalans
                      uitgebreid flash program , zachte flash voor donkere achtergrond
                      kan op statief gezet worden.

                      het is maar een klein toestelletje
                      nadeel 3 * optische zoom , maar dit wordt opgevangen door de
                      8Mpix sensor (foto crop in PS)

                      Het is kompleet geleverd men heeft niets extra nodig.
                      3 jaar garantie.
                      ik zal hier nog een link zetten naar Foto's van dit toetstel.

                      http://users.pandora.be/dacalehome/forum/nytech

                      foto's zijn verkleint in PS naar 800*600
                      mijn oordeel is goed voor hetgeen het maar kost met uitgebreide intstellingen
                      en funkties.

                      Toch is ook volgens mij de Cannon waarvan sprake is hier eerder in de tread een betere keuze , als het groter zijn van de camera en de AA batterijen niet als nadeel beschouwt wordt.
                      Last edited by dacale; 12 februari 2008, 07:33. Reden: toevoeging link voor foto's en tekst
                      Groeten Leon
                      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed fototoestel:

                        Kiezen voor een aanbieding van digitale camera's supermarkten zoals Aldi en anderen is kiezen voor problemen. Kies voor gekende namen in het fotowereldje !

                        Koop je camera's bij de Fotowinkel en je patatten in de supermarkt!

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed fototoestel:

                          Als het nog zoals vroeger: 8megapixels :4megapixels die 2X geinterpolieerd wordt.

                          Resultaat: brokkel

                          Inderdaad zoals hier al gezegd geweest: koop uw toestel bij een winkel waar men er iets van weet. Ik zou maar geen technische vragen stellen in de lidl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goed fototoestel:

                            Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                            Als het nog zoals vroeger: 8megapixels :4megapixels die 2X geinterpolieerd wordt.

                            Resultaat: brokkel

                            Inderdaad zoals hier al gezegd geweest: koop uw toestel bij een winkel waar men er iets van weet. Ik zou maar geen technische vragen stellen in de lidl
                            volgens de handleiding van deze compact zit er een 7.2 Mpixel CCD in
                            in de menu staat 8 Mpixel


                            Fabrikant van de camera is Targa ( duits fabrikaat)
                            Groeten Leon
                            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goed fototoestel:

                              Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                              volgens de handleiding van deze compact zit er een 7.2 Mpixel CCD in
                              in de menu staat 8 Mpixel


                              Fabrikant van de camera is Targa ( duits fabrikaat)
                              Vroeger hebben ze bij Aldi eens een medion verkocht van 10megapixels.
                              Raar genoeg zat er een 4megapixel kodak ccd in.

                              In elk geval ik heb geen greintje vertrouwen in die toestellen zeker als ik weet dat je voor hetzelfde geld al een samsung,nikon,canon kan hebben. Misschien op papier minder qua specs maar qua kwaliteit...

                              Comment

                              Working...
                              X