Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D en 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 400D en 40D

    Ik ben maar een beginneling, met een vraag die me al een tijdje bezig houdt:

    Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe camera maar ik begrijp niet echt het verschil tussen deze 2 series buiten de prijs natuurlijk.
    Waarom meer betalen voor een 40D?
    Reviews die ik lees over beide series geven allebei aan dat het bijzonder goede toestellen zijn.

  • #2
    Re: Canon EOS 400D en 40D

    Oorspronkelijk geplaatst door nonkelzio Bekijk bericht
    Ik ben maar een beginneling, met een vraag die me al een tijdje bezig houdt:

    Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe camera maar ik begrijp niet echt het verschil tussen deze 2 series buiten de prijs natuurlijk.
    Waarom meer betalen voor een 40D?
    Reviews die ik lees over beide series geven allebei aan dat het bijzonder goede toestellen zijn.
    Bekijk deze thread eens:
    Hallo, Welke zou de belangrijkste redenen zijn om de aankomende 450D te verkiezen boven de 40D? Op de 450D zou er bij de liveview een extra scherpstelling via contrast mogelijk zijn, was dit dan nodig ivm de scherpstelling met spiegel naar beneden op de 40D (of was dit minder handig?) De D40 is al gezakt naar
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 400D en 40D

      Hier heb ik even beide toestelen laten vergelijken en het meest schokkende verschil is: de 400D heeft geen zoeker en LCD monitor, de 400D gebruikt een geheugenkaart en de 40D een memory card(bron Canon zelf).

      Het grootste verschil tussen beide camera's zit hem in de details: constructie, continue opnames(aantal en snelheid, weer volgens Canon kan de 400D dit niet).

      Kortom je fotografeert niet met getalletjes, maar met een camera, dus naar de winkel en een keus maken, misschien kom je danwel thuis met een Sony of Nikon........
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 400D en 40D

        Hier vind je de 2 toestellen naast elkaar. Het grote verschil - behalve de prijs - is het gewicht, de grootte, een iets groter lcd-scherm, live-view, maar vooral de magnesium-body (tegenover plasiek bij de 400D).
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 400D en 40D

          ....................
          Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:37.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 400D en 40D

            Merci voor de uitleg.
            Als ik het goed begrijp is de 400 voor "amateurs" en de 40 meer voor de "gevorderden".

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 400D en 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door nonkelzio Bekijk bericht
              Merci voor de uitleg.
              Als ik het goed begrijp is de 400 voor "amateurs" en de 40 meer voor de "gevorderden".
              Neen,
              De 40d is meer voor mannen(die weten waarom en de grip komt meer overeen met een pint kwa grootte) en de 400d voor vrouwen(grip komt meer overeen met een coupeke)

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 400D en 40D

                Hallo,
                Ik ben al een hele poos de 40D en 400D topics aan het volgen, daar ik met hetzelfde dilemma zit.
                Momenteel zit ik nog met een Contax analoog model en zoek over te stappen naar het Caonon Eos systeem.
                Wat ik bij de 400D handig vind is het: On-screen settings adjustment
                All of the camera's hard buttons activate an adjustment screen (on the LCD) where a setting change can be made using the cursor buttons or main dial.
                dit voor: ISO, WB, Drive enz...
                (bron: dpreview)



                Bij de 40D vind ik (in reviews) deze functie echter, nergens terug?
                Kan een 40D bezitter mij dit bevestigen of ontkennen, aub?

                Bedankt
                Stonefree
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 400D en 40D

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Hallo,
                  Ik ben al een hele poos de 40D en 400D topics aan het volgen, daar ik met hetzelfde dilemma zit.
                  Momenteel zit ik nog met een Contax analoog model en zoek over te stappen naar het Caonon Eos systeem.
                  Wat ik bij de 400D handig vind is het: On-screen settings adjustment
                  All of the camera's hard buttons activate an adjustment screen (on the LCD) where a setting change can be made using the cursor buttons or main dial.
                  dit voor: ISO, WB, Drive enz...
                  (bron: dpreview)



                  Bij de 40D vind ik (in reviews) deze functie echter, nergens terug?
                  Kan een 40D bezitter mij dit bevestigen of ontkennen, aub?

                  Bedankt
                  Stonefree
                  Ben geen 40D-bezitter, maar zelfs dpreview kan je dit bevestigen... http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page3.asp
                  (ongeveer halverwege de pagina)
                  BD0910BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 400D en 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                    Ben geen 40D-bezitter, maar zelfs dpreview kan je dit bevestigen... http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page3.asp
                    (ongeveer halverwege de pagina)
                    Bedankt KPR, dat stukje heb ik gemist, dan wordt het zeker een 40D.
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 400D en 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Bedankt KPR, dat stukje heb ik gemist, dan wordt het zeker een 40D.
                      Succes ermee...
                      BD0910BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 400D en 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                        Succes ermee...
                        Bedankt, nu nog de juiste objectieven uitzoeken, die mijn *Contax Kristal* evenaren, of overtreffen.
                        HOP > naar het Objectieven forum.
                        00.00 Gone

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 400D en 40D

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Neen,
                          De 40d is meer voor mannen(die weten waarom en de grip komt meer overeen met een pint kwa grootte) en de 400d voor vrouwen(grip komt meer overeen met een coupeke)

                          Hubert
                          Ik lees zo'n dingen wel eens meer... Ik weet wel dat je dit vast niet 100% meent wat je hier schrijft (cfr de emoticons), Hubert, maar sommigen menen het echter wél. Onterecht naar mijn mening. Daarom wil ik het volgende even kwijt:

                          sommigen onder ons kiezen heel bewust voor een kleiner, lichter toestel. Ik zal niet ontkennen dat de 40D technisch wellicht een beter toestel is (de feiten zullen immers voor zich spreken) maar ik daag élke 40D eigenaar uit om een met mij mee op reis te gaan met hun uitrusting. Die zgn "échte mannen" zullen stuk voor stuk zitten JANKEN om hun 40D in te mogen ruilen voor een compactje ofzo.

                          Waarmee ik maar wil zeggen: sommigen onder ons hebben andere prioriteiten. En de 400D past daar soms beter in. Alles.. écht álles hangt gewoon af van wat je ermee wil doen.
                          equipment: camera's, lenses & some imagination

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 400D en 40D

                            ...................
                            Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:37.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 400D en 40D

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Wat niet wegneemt dat de grip van de 400D knudde is (veel te ondiep!) .. ik heb dat ooit gezegd op dpreview en ik werd daar direct door de fanboys weggehoond. dat neemt niet weg dat ik na een uurtje met de 400D aan de slag te zijn geweest fameus kramp in mijn rechterhand heb en ik heb niet eens grote handen .. toch wel vreemd dat canon dat in de 450D bijna miraculeus gecorrigeerd heeft, sja er moet wel een reden zijn zeker ? ..
                              een batterygrip lost hier wel veel van uw probleem op, camera ligt stuk beter in de hand vind ik
                              smile ! ...it confuses people ...

                              Comment

                              Working...
                              X