Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M'n foto wordt misbruikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • M'n foto wordt misbruikt

    Ik ben zo juist te weten gekomen
    dat een bepaalde site mijn foto gebruikt zonder mijn weten en zeker zonder toestemming.

    dit meisje heeft mijn foto al gebruikt.
    Links onder kan je de site zien die m'n foto misbruikt.
    ( de site is dus www.imikimi.com)
    Hoeveel zouden er nog zijn ? Die de foto gebruiken ?
    Ik werk UREN en DAGEN aan m'n foto's.
    En die site pikt ze gewoon.
    Ik kan het gerust bewijzen dat het mijn foto is.
    Ik heb nog een origineel. En de originele resolutie.

    Kan ik hier echts niets tegen doen ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: M'n foto wordt misbruikt

    Waarom stuur je ze niet een mail met de vraag of ze een vergoeding willen betalen voor het gebruiken van je foto zonder toestemming?
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: M'n foto wordt misbruikt

      Je weet dat als je een foto plaatst op het internet dat........

      Comment


      • #4
        Re: M'n foto wordt misbruikt

        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Je weet dat als je een foto plaatst op het internet dat........
        Ja, maar dan nog blijft het ongepast om zomaar andermans foto's te jatten en te gebruiken. Natuurlijk gebeurt zoiets dagelijks op grote schaal, maar dat wil niet zeggen dat je het moet goedkeuren.

        Je hoeft niet eens een vergoeding te vragen, je kunt ook vragen of ze de foto's willen verwijderen, omdat jij geen toestemming hebt gegeven hiervoor.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: M'n foto wordt misbruikt

          bescherm je foto's op je site met een "no-right-click" maar print screen blijft altijd mogelijk
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: M'n foto wordt misbruikt

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            bescherm je foto's op je site met een "no-right-click" maar print screen blijft altijd mogelijk
            Ook dat helpt helemaal niet. Sterker nog, dat is juist heel irritant op een website.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: M'n foto wordt misbruikt

              Het ambetante is
              dat ik dus een geschreven brief.
              Heel naar Groot Britannië moet sturen
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

              Comment


              • #8
                Re: M'n foto wordt misbruikt

                Tja, meisjes van 13 doen soms nogal onbezonnen hé. Je bent zelf 15, je zit ook op netlog en je hebt al gereageerd, dus ze weet het. Ik zou er zo geen drama van maken hoor. 't Is nu niet echt broodroof hé maar tieners onder elkaar.

                Comment


                • #9
                  Re: M'n foto wordt misbruikt

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                  Ja, maar dan nog blijft het ongepast om zomaar andermans foto's te jatten en te gebruiken. Natuurlijk gebeurt zoiets dagelijks op grote schaal, maar dat wil niet zeggen dat je het moet goedkeuren.

                  Je hoeft niet eens een vergoeding te vragen, je kunt ook vragen of ze de foto's willen verwijderen, omdat jij geen toestemming hebt gegeven hiervoor.
                  Ik keur dit ook niet goed laat dit duidelijk zijn. Integendeel maar het is gewoon een feit. Heb het zelf ook al (meerdere malen) aan de hand gehad. Sommigen hebben begrip sommigen niet....
                  't Is niet alleen met foto's te doen... mp3's o.a.

                  Comment


                  • #10
                    Re: M'n foto wordt misbruikt

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    Sommigen hebben begrip sommigen niet....
                    't Is niet alleen met foto's te doen... mp3's o.a.
                    Maak jij zelf MP3's die je dan op internet zet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: M'n foto wordt misbruikt

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Tja, meisjes van 13 doen soms nogal onbezonnen hé. Je bent zelf 15, je zit ook op netlog en je hebt al gereageerd, dus ze weet het. Ik zou er zo geen drama van maken hoor. 't Is nu niet echt broodroof hé maar tieners onder elkaar.
                      Ik heb er geen probleem mee dat zij die foto gebruikt.
                      Ik heb wel een probleem dat de site ( www.imikimi.com)
                      mijn foto gebruikt zonder toestemming .
                      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                      Comment


                      • #12
                        Re: M'n foto wordt misbruikt

                        Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                        Ik heb er geen probleem mee dat zij die foto gebruikt.
                        Ik heb wel een probleem dat de site ( www.imikimi.com)
                        mijn foto gebruikt zonder toestemming .
                        Aha, ok. Dus imikimi is NIET de foto host voor Netlog? Dat verandert de zaak inderdaad. Dus dat meisje kan er uiteindelijk niets aan doen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: M'n foto wordt misbruikt

                          Dit soort praktijken zijn idd bijzonder irriterend ... ooit kwam ik via via aan de weet dat 38 van mijn plantenreferentiefotos gebruikt werden op een russiche site om daar te dienen als referentiebibliotheek voor het plantengeslacht waar ik speciaal interesse in heb .. had de website bouwer tenminste het fatsoen gehad mij daarover te contacteren om de toelating te vragen voor publicatie en dan een juiste referentie van origine te geven dan had ik er nog niet eens bezwaar tegen gehad .. maar stiekum "achter 't g@t" ? no way ! .. verwijderen of miserie

                          Comment


                          • #14
                            Re: M'n foto wordt misbruikt

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Je weet dat als je een foto plaatst op het internet dat........

                            Wat bedoel je hiermee ? Als je foto's op het net zet betekend dit dat iedereen die dan zomaar te pas en onpas mag gebruiken, moet ik dringend nen hele grote kribbel over mijn foto's beginnen zetten..
                            Nikon D90 - nikon 24-70 f/2.8, nikon 18-200 VRII, nikon 24-120, nikon 80-400, nikon 18-135, nikon 18-55 en nog nen hoop andere dingen

                            Comment


                            • #15
                              Re: M'n foto wordt misbruikt

                              Oorspronkelijk geplaatst door Serverius Bekijk bericht
                              Wat bedoel je hiermee ? Als je foto's op het net zet betekend dit dat iedereen die dan zomaar te pas en onpas mag gebruiken, moet ik dringend nen hele grote kribbel over mijn foto's beginnen zetten..
                              Dan knippen ze die grote kribbel eraf als het te moeilijk is om weg te shoppen en dan is de foto ook verkracht.
                              Er is inderdaad weinig aan te doen.

                              Comment

                              Working...
                              X