Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwigheden??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwigheden??

    Hallo iedereen,

    Ben van plan me een panasonic lumix dcm fz18 aan te schaffen!!

    Maar heb een vraagje...het is mischien al gesteld in het forum,zoja sorry voor de dubbele toppic!

    Ik heb de kodak maar nodig vanaf 10 april..Gaan dan een weekje naar Luxor,nu is mijn vraag zijn er in de korte toekomst nieuwigheden voorzien in de trent van de Panasonic Fz 18??

    Het is maar als ik hem nu aanschaf en volgende maand komen er nieuwe toestellen op de markt kan ik beter nog even wachten.

    Ik zou niet graag een Pana Fz18 kopen en dan binnen twee weken vernemen dat ze een beter model uitbrengen met nog betere zoom en mischien grotere sensor?

    Weet hier iemand iets van omtrent datums van nieuwe relaeses..
    Ik ben wel enkel geintreseerd in digitale compact zoals Pana Fz 18 en Canon s5 en dergelijke...

    Graag reactie

    Alvast bedankt

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Nieuwigheden??

    Volgens http://www.dpreview.com/ zijn er wel enkele nieuwe Panasonics aangekondigd, maar 't zijn allemaal compactjes.

    De FZ18 is tamelijk recent en ik denk niet dat die de komende weken vervangen zal worden. 't schijnt echt een dijk van een bridge te zijn.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwigheden??

      Templar,
      Ik heb sinds een maand de FZ18 en ben zeer tevreden over de prestatie. Je hebt zo wat alles van wat je op een DSLR hebt. Enorm vele settings, goede kwaliteit van fotos, enorme zoom, ......
      De nadelen zijn:
      - ruis boven de 400 ISO
      - sensor is niet te groot, maar duidelijk
      - snelheid is minder dan bij een DSLR

      Als fotos nemen een hobby is, dan kopen. Is fotos nemen de hobby, dan iets meer uitgeven voor een goede DSLR.

      Maar ik denk dat het vooral is voor familie fotos en landschappen is dat je de FZ18 wil aanschaffen. DOEN DUS, er zal direct geen opvolger komen van de FZ18.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwigheden??

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Het is maar als ik hem nu aanschaf en volgende maand komen er nieuwe toestellen op de markt kan ik beter nog even wachten.

        Ik zou niet graag een Pana Fz18 kopen en dan binnen twee weken vernemen dat ze een beter model uitbrengen met nog betere zoom en mischien grotere sensor?
        Er is een nieuw toestel op komst met een groter sensor, maar dat is helemaal geen compacte "bridge"-camera meer:
        Pre-PMA 2008: Today is the day Fujifilm has chosen to reveal the new models it is launching at the PMA show next week. There's 7 models in total, but the most intersting is undoubtedly the FinePix S100FS, which the company is describing as its most advanced consumer digital camera to date and its latest attempt to offer a viable DSLR alternative. Headline features include a large 2/3 inch 11 megapixel Super CCD sensor, all-new optically-stabilized 14.3x (28-400mm) manual zoom lens and a version of the 100-400% wide dynamic range and film simulation (hence 'FS') options seen on the FinePix S5 Pro SLR.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwigheden??

          Luxor... ben daar op huwelijksreis geweest (Nijlcruise,Luxor,...) met de Powershot S3 IS en mooie fotos gemaakt (daar het decor prachtig was kun je al niet veel missen)
          Zeer interessant (zoals de Lumix) is de 12x (of meer) speelse powerzoom.

          Hiermee kon ik vanop de Nijlcruise de vissers, en mensen die daar leven van heel ver fotograferen. Ook de tempel van Luxor kun je goed inzoomen op de hierogliefen of een wide angle foto nemen van de obelisken. De dorpjes met lokale kinderen & huizen zijn zeer mooi om te fotograferen.

          Na kerst heb ik hem verkocht (te traag voor snel bewegende babyfotos bij schemerlicht + movies idem vol ruis -> hierdoor besefte ik dat een compactcamera wel degelijk z'n beperkingen heeft )

          Ervoor had ik een Konika Minolta Dimage Z5 & Z3 (iets beter qua fotokwaliteit maar geen kantelbaar schermpje).
          Toys-time over, volgende week haal ik een 40D, minste ruis, hoge iso's tot 3200, fast fps, stevige body. €995 voor de body is superprijs voor prosumer.

          Ging eerst de OES 450D kopen (vanaf 5 maart te bestellen bij Komplett.be voor €650 wat ook zeer goede prijs is), maar geen twijfels meer de 40D is naar mijn gevoel (en veel te hebben gelezen) het prijs/kwaliteitstoestel van het moment! Kwam half 2007 uit, dus recent, en vol power.

          Genoeg fotoboeken/magazines met tips/instellingen gelezen, toys sold, dslr here i come
          Enjoy Luxor & have zoomfun met je tussentijds toestel

          Elke *echte* fotoliefhebber zal eerstdaags een dslr kopen. Heb 4 compacts versleten en verkocht.
          Last edited by Innovator; 7 februari 2008, 21:08.

          Comment

          Working...
          X