Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Ds of 5D?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1Ds of 5D?

    Hallo canon-kenners

    Speel met de gedachte om mijn 20D van de hand te doen en mij ofwel een 2dehandse 1Ds ofwel een nieuwe 5D aan te schaffen. Prijs is ongeveer hetzelfde. Zou de 1Ds bij Konijnenberg kopen, dus met garantie (wel maar 6mnd) en factuur. 1Ds verliest volgens mij veel minder waarde dan de nieuwe 5D, maar langs de andere kant past mijn grip en batterijen dan weer wel op de 5D en niet op (natuurlijk) de 1Ds
    Wat is volgens jullie de beste keuze?

    Heb verder een 30D, 17-40 4L, 100-300 L, 50 mk1, 580EX2, 430EX welke ook allemaal passen met beide body's of niet?

    Alvast bedankt!

    mvg
    Wout

  • #2
    Re: 1Ds of 5D?

    Sorry, mag dicht heb een gelijkaardig topic gevonden

    Bedankt!

    mvg
    Wout

    Comment


    • #3
      Re: 1Ds of 5D?

      De grip van de 20D past niet op de 5D hoor... Voor de 20D is't een BG-E2, voor de 5D is't een BG-E4...
      De batterijen van de 20D passen anderzijds ook wel op de 5D...
      Last edited by Koen; 6 februari 2008, 16:24.
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: 1Ds of 5D?

        En waar staat die topic?
        Groet!
        Canon 5DII Canon 24-105mm f/4L IS USM Canon 50mm f1/2L Canon 85mm f1/2LCanon 16-35mm 2.8 IIL Canon 15mm Fisheye Sigma 12-24mm Canon 70-200mm 2.8 ISL Canon 180mm 3.5 MacroL

        Comment


        • #5
          Re: 1Ds of 5D?

          @ Kustom

          tja.... Als je in dpreview buying guide de side-by-side doet van deze twee full frame camera's dan zijn de spec's zowat gelijkwaardig (vind ik zelf). De prijs op de tweedehandsmarkt is ook ongeveer gelijk aan het worden en ik vraag me af (stel dat ik de upgrade doe) welke van de twee de beste fotokwaliteit aflevert voor


          @ kpr

          Bedankt! Wist het niet van die grip

          gr
          Wout

          Comment


          • #6
            Re: 1Ds of 5D?

            Je zal wel al je antwoorden hebben, maar ik zou opteren voor een 5D. De 1Ds is al een ouder toestel. De 5D zal je, volgens mijn bescheiden mening, betere resultaten geven, zeker op hogere ISO-waarden. Dus tenzij je een eigenschap van de 1Ds echt nodig hebt, zou ik zonder twijfel gaan voor een 5D. FullFrame
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: 1Ds of 5D?

              Bedankt iedereen!

              Zal idd de 5D worden (al is de 1Ds indrukwekkender ), zal wel eerst nog een beetje sparen .
              Heeft er iemand een idee wanneer de mk2 zou uitkomen? Dan gaat de prijs misschien nog een beetje zakken .

              gr
              Wout

              Comment


              • #8
                Re: 1Ds of 5D?

                Gesloten op vraag van TS

                Hans[Moderator]
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment

                Working...
                X