Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze toestel

    Hallo,

    ik had graag wat advies voor de keuze van een nieuw toestel. Mijn budget is max 400 euro en ik neem vooral reisfoto's (vergezichten, gebouwen). Ik ben een redelijke leek qua fotografie en zal waarschijnlijk vooral foto's nemen met de 'auto' instelling... maar toch wil ik foto's met een goede beeldkwaliteit.

    Daarom twijfel ik om een bridge camera te nemen, aangezien deze qua prijs toch nog betaalbaar zijn en een stuk beter dan een ultra compact toestel (hoop ik). Ik heb hier al veel goede dingen gelezen over de panasonic FZ 18, dus mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar dat toestel. Zijn er toestellen die even goed zijn (en even betaalbaar)? Ik had op dpreview.com gelezen dat de FZ 8 eigenlijk nog net iets beter is qua beeldkwaliteit, kan dat? 12 zoom zou voor mij zeker al genoeg zijn eigenlijk.

    Als ik dan toch een ultra compact toestel zou nemen, ga ik voor de ixus 75 (die had ik, maar is gestolen). Die vond ik wel ok (hoewel geen superfoto's... maar is natuurljk normaal voor die prijs) en heel handig.

    Laat maar komen...

  • #2
    Re: Hulp bij keuze toestel

    Als je voorkeur uitgaat naar de Panasonic FZ18, dan heb je een heel goede keuze gemaakt want deze camera is zeer aanbevelenswaardig. Ook andere bridge camera's uit de Lumix reeks van Panasonic, zoals bijvoorbeeld de FZ50 of de FZ8 zullen je niet teleurstellen.

    Veel foto plezier

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij keuze toestel

      Ik heb ook gezien op dpreview dat de FZ8 beter zou scoren. Vergeet niet dat de FZ18 nog altijd zeer goed presteert en dat het verschil met de FZ8 klein zal zijn