Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands of nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands of nieuw

    Stel dat de camerabody voor mij niet noodzakelijk nieuw hoeft te zijn : koop ik dan beter een tweedehandse D70(S) of voor dezelfde prijs een nieuwe D40. Alleen body natuurlijk. Ik gebruik liefst de manuele modus en glaswerk heb ik nog niet.
    Zal ik,met hetzelfde objectief, veel verschil in kwaliteit merken bij de ene tov de andere. Die 2 toestellen zaten aanvankelijk in een verschillende prijsklasse maar misschien is de technologie van de D70 toch teveel verouderd tov de D40 ....
    Of wacht ik beter op een tweedehandse D80 ? Een D200 is ,met m'n kleine handen ,té groot.
    www.petervdg.net/Portfolio

  • #2
    Re: Tweedehands of nieuw

    hey,

    een D70s kit kan je voor 599 euro al krijgen bij vandenborre!
    en dan heb je een relatief goedkoop en vooral nieuw toestel.
    (als je de D70s wil natuurlijk)

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands of nieuw

      Als je goedkoop wilt koop je de D70S al is deze camera ouder. Waarom

      Omdat op de D70S alle AF lenzen met autofocus werken en met de D40 niet. De D40 heeft geen scherpstelmotor in de body. Als je een D70s hebt, heb je veel meer vrijheid in het kiezen van (relatief goedkoop tweedehands) glaswerk. Tweedehands is deze camera dacht ik voor 350/400 euro te krijgen. Denk erom dat de camrea niet te veel kliks heeft.

      Als je tussen de D70s en de D40 twijfelt, neem dan de D50 ook in je overweging mee. Deze camera is nieuwer dan de D50 = minder verouderde technologie, maar heeft wel een scherpstelmotor in de body. Tweedehands doet deze camera ongeveer dezelfde prijs.
      Last edited by Kiekvogel; 4 februari 2008, 18:35.
      Ik ben op zoek naar een MB-20.

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands of nieuw

        I've recently been offered a D70 + lens for € 220
        If I was starting out now I'd have bitten the guy's arm off at that bargain.

        You don't need technology to make good photos!

        D70, D50, they're all cheap now and make amazing photos for very little money.

        2nd hand, for sure. Just make sure you know what you are buying or take someone along who does.

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands of nieuw

          Waarom wil je per se de D70s? Je hebt praktisch dezelfde functionaliteit - inclusief scherpstelmotor! - in een (eventueel tweedehands) D50.

          Ik heb mijn D50 met veel plezier voor anderhalf jaar gebruikt, voor ik een tweedehands D200 kocht.

          R

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands of nieuw

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Waarom wil je per se de D70s? Je hebt praktisch dezelfde functionaliteit - inclusief scherpstelmotor! - in een (eventueel tweedehands) D50.

            Ik heb mijn D50 met veel plezier voor anderhalf jaar gebruikt, voor ik een tweedehands D200 kocht.

            R
            Bij de D50 mis ik toch wel de display verlichting, CLS commander mode en de vele instellingen die je NIET direct kunt doen, maar via het menu moet doen. En
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands of nieuw

              Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
              Stel dat de camerabody voor mij niet noodzakelijk nieuw hoeft te zijn...
              Als het voor jou niet nieuw moet zijn: gewoon 2dehands kopen dan, zoals Trebs al zei. En als je niet voldoende kennis hebt om te checken of een toestel OK is, dan neem je iemand mee die dat wel kan. Koop bv. geen afgeleefd toestel van een professioneel fotograaf.

              Bedenkt gewoon dat een toestel meteen 20% van zijn waarde verliest zogauw het de winkel verlaat, en dan is het nog maar een paar uur oud... Puur financieel is tweedehands gewoon de betere keuze. Met wat geluk verkoop je volgend jaar je toestel dan zelfs tegen bijna dezelfde prijs als wat je er nu voor betaalt.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands of nieuw

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Bedenkt gewoon dat een toestel meteen 20% van zijn waarde verliest zogauw het de winkel verlaat, en dan is het nog maar een paar uur oud... Puur financieel is tweedehands gewoon de betere keuze.
                Volledig mee eens: ik heb net een D200 van twee jaar oud, met 5700 clicks, gekocht voor 730 EUR, incl. een CF kaart en alle accessoires/paperassen.

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands of nieuw

                  perelaar:

                  Waarom wil je per se de D70s? Je hebt praktisch dezelfde functionaliteit - inclusief scherpstelmotor! - in een (eventueel tweedehands) D50.

                  Ik heb mijn D50 met veel plezier voor anderhalf jaar gebruikt, voor ik een tweedehands D200 kocht.

                  Ik dacht dat de D50 geen mirror lock-up heeft en de D70 wel. Gezien macro-fotografie toch wel een groot deel van mijn hobby uitmaakt dacht ik best rekening te houden met die mogelijkheid. Vandaar ....


                  En dan zag ik daarnet op het forum dat de D80 al te koop is voor 599.Nieuw !! Misschien moet ik toch nog even wachten....

                  En waarom Nikon: heb hier nog een Nikkor-S 55mm 1:1.2 liggen en denk dat die op de D70s (en D80) te gebruiken is. Manueel, natuurlijk.
                  www.petervdg.net/Portfolio

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands of nieuw

                    D70(s) heeft spijtig genoeg geen mirror lock-up, D80 wel. Goede sites voor reviews over de camera's (waarin ook de grote verschillen tussen de modellen staan) is bv. DPReview. Je kan ook de verschillende modellen vergelijken. Mirror lock-up staat nu toevallig wel niet in die vergelijkingstabel

                    Voor de aankoop van een tweedehands camera let je best vooral op het aantal clicks dat de shutter al gemaakt heeft en is ouderdom minder belangrijk. Beetje zoals bij auto's: it's the mileage, not the age.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands of nieuw

                      Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                      die op de D70s (en D80) te gebruiken is. Manueel, natuurlijk.
                      Wat de de D80 betreft ja, maar met de armtierige zoeker van de D70 kan je dit wel vergeten
                      Last edited by mexicano; 5 februari 2008, 13:12.
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands of nieuw

                        Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                        perelaar:




                        Ik dacht dat de D50 geen mirror lock-up heeft en de D70 wel. Gezien macro-fotografie toch wel een groot deel van mijn hobby uitmaakt dacht ik best rekening te houden met die mogelijkheid. Vandaar ....


                        En dan zag ik daarnet op het forum dat de D80 al te koop is voor 599.Nieuw !! Misschien moet ik toch nog even wachten....

                        En waarom Nikon: heb hier nog een Nikkor-S 55mm 1:1.2 liggen en denk dat die op de D70s (en D80) te gebruiken is. Manueel, natuurlijk.
                        Eh dan heb je geen lichtmeting met die lens. Dat is gewoon vervelend. Maar het is een pre ai-lens. Die past op geen enkele Nikon SLR. Vreemd genoeg wel op de Nikon D40 (zonder lichtmeting)

                        Als je manuele lenzen in het algemeen wilt gebruiken, koop dan een D100, D200 of hoger. Heb je lichtmeting
                        Ik ben op zoek naar een MB-20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tweedehands of nieuw

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          dan heb je geen lichtmeting met die lens
                          Vind ik eigenlijk niet zo erg: licht inschatten en proefopname maken, daarna bracketing toepassen
                          Natuurlijk is het een stuk handiger met de D300
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tweedehands of nieuw

                            Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                            Vind ik eigenlijk niet zo erg: licht inschatten en proefopname maken, daarna bracketing toepassen
                            Natuurlijk is het een stuk handiger met de D300
                            Of Sunny16 rule toepassing(goeie oude tijd )

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment

                            Working...
                            X