Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra body ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra body ?

    ik wou jullie menig eens weten

    ik heb nu de canon 20D en 17-40L+70-200 2.8L

    nu had ik gedacht om met de 17-40 een FF camera aan te schaffen (2de hands natuurlijk) kwestie van de groothoek te benutten

    maar is dit wel de moeite ?

    jullie mening(en) gewenst aub
    (en mochten jullie een type aanraden )
    joachim
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

  • #2
    Re: extra body ?

    Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
    ik wou jullie menig eens weten

    ik heb nu de canon 20D en 17-40L+70-200 2.8L

    nu had ik gedacht om met de 17-40 een FF camera aan te schaffen (2de hands natuurlijk) kwestie van de groothoek te benutten

    maar is dit wel de moeite ?

    jullie mening(en) gewenst aub
    (en mochten jullie een type aanraden )
    joachim
    Wel, ik ben plan om hetzelfde te doen: een 2de handse 5D op de kop tikken, vooral voor landschapsfotografie.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: extra body ?

      Tja, 'n tweedehands FF moet dan een 5D of 1DsMKII worden. Ik vraag mij af of je je 20D dan nog ooit gaat gebruiken.

      En als je hem nog gaat gebruiken zal dat eerder zijn in combinatie met de 17-40 omdat in het bereik van jouw 2 lenzen een serieus "gat" zit op een FF body. Tussen 40 en 70 mm missen zal hier vrij vervelend zijn.

      Neen, ik zie eerlijk gezegd geen voordeel om met jouw twee lenzen twee bodies waarvan één 1.6 en één FF aan te houden.

      Is FF echt wat je wil (en geloof mij een wereld zal voor je open gaan) dan moet je effe nadenken over je 2 lenzen. Misschien de 20D verkopen en een goede prime 50 mm of tweedehands 28-70 toevoegen lijkt mij logischer en veel leuker.
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: extra body ?

        Je groothoekmogelijkheden kun je ook flink vergroten met een ultragroothoeklens zoals bijvoorbeeld de Canon 10-22 mm. Is uiteraard stukken voordeliger dan de aankoop van een tweedehands 5D ...

        Comment


        • #5
          Re: extra body ?

          Eens je FF gaat, zal je amper nog je cropcamera gebruiken, tenzij je de tele echt van doen hebt.
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: extra body ?

            bedankt voor alle reactie's

            ik had mss nog wat duidelijker mogen zijn sorry daarvoor.
            ik wil eventueel nog uitbreiden qau lenzen (15mm fisheye ,24-105 4 IS of 24-70 2.8)

            @wim : hoe verder ik kan zoomen hoe beter (watersport fotografie, windsurfers, zeilers) + de 20D heeft meer FPS

            @: beetje verslaafd aan L Glas
            Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

            Comment


            • #7
              Re: extra body ?

              Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
              @wim : hoe verder ik kan zoomen hoe beter (watersport fotografie, windsurfers, zeilers) + de 20D heeft meer FPS
              ivm zoomen, dan ben je toch beter af als je bij je crop camera blijft?

              Comment


              • #8
                Re: extra body ?

                Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                ivm zoomen, dan ben je toch beter af als je bij je crop camera blijft?
                Ben je zeker? Al eens het aantal pixels van een 5D vergeleken met een 20D. Je kan serieus wat croppen als het nodig is. En op de 70-200 2.8 van de TS past perfect een 1.4x teleconvertor.

                Ik heb jarenlang gewerkt met een 1.6 en dan 1.3 crop sensor. Ik verzeker je dat een wereld voor je opengaat met een FF.

                @ b@rney : Als je in de richting van een 24-70 of 24-105 denkt dan zou ik toch overwegen om naar FF te gaan. FF + 17-40 + 24-70 + 70-200 + eventueel een 1.4TC . Moet je mij eens vertellen wat je dan nog met een 20D gaat doen. Die extra fps? pff, als het daar van afhangt om een goede foto te maken. Wat anticiperen en op het juiste moment afdrukken maakt heel wat meer kans op het lucky shot dan bvb 10 fps van de 1D MkIII.
                DigiCam

                Comment


                • #9
                  Re: extra body ?

                  die FPS maakt enorm veel uit als ik zie hoe rap een 5D trekt en een 20D (3 FPS TOV 5)= dag en nacht verschil en een mark II zal wrs boven mijn kapitaal gaan

                  ook nog een voordeel voor mij zou zijn dat ik snel kan switchen van lens (hoef geen body los te koppelen op volle zee)
                  Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                  Comment


                  • #10
                    Re: extra body ?

                    Om echt verschil te maken eist een FF wel de Eos toplenzen.
                    I Love Leica

                    Comment


                    • #11
                      Re: extra body ?

                      gisteren eens de 5D in men handen gehad

                      zalig, toch ga ik wachten op de(hoogstwaarschijnlijke) 5D Mark II want 3FPS is toch te weinig en hopelijk zal ie niet teveel kosten

                      mochten er mensen zijn die een goedkope 1D mark IIN hebben liggen laat dan ook eens iets weten

                      Joachim
                      Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                      Comment


                      • #12
                        Re: extra body ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
                        (en mochten jullie een type aanraden )
                        Nikon D3
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: extra body ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                          Om echt verschil te maken eist een FF wel de Eos toplenzen.
                          Mits goede samples heeft TS prima lenzen voor een 5D. Inderdaad is een 50mm er tussenin handig. Ik gebruik dit zelf ook als "wandelset". Moeilijk om te kiezen tussen de 2.5 50mm macro en de 1.4 50mm, dus het handt van de omstandigheden af wat ik dan mee neem.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: extra body ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Nikon D3
                            tja dat betekent een hele set nieuwe lenzen dus dat kan niet door (geld)beugel
                            ....
                            J.
                            Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                            Comment

                            Working...
                            X