Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D vs 40D : de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D vs 40D : de moeite?

    Ik zit een beetje in de 'upgrade' fase. Aangezien ik momenteel voor mijn 20D nog een redelijke som kan krijgen (heeft amper 4000 clicks, en in perfecte staat) denk ik er toch aan om een 40D aan te kopen.

    Was eerst van plan een 30D te kopen, maar verschil tussen 20D/30D is eigenlijk niet zo groot, met de 40D is het verschil echter toch vrij relevant (AF systeem, heldere zoeker, shakeoff voor stof, live view, groot scherm enz).

    Vraag me alleen af of er hier nog mensen zijn die de stap van 20D > 40D hebben gezet en wat jullie bevindingen zijn. Ik ben eigenlijk nog altijd enorm tevreden van mijn 20D, enige wat ik regelmatig toch mis is spot metering en (vooral) een groter scherm (ben enorm jaloers op die Nikon hi-res schermpjes maar bon, 3" zou al enorm verschil zijn tov mijn huidige 1.8").
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: 20D vs 40D : de moeite?

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    (ben enorm jaloers op die Nikon hi-res schermpjes .
    Dan moet je eens nar het Sony scherm kijken, dan word je compleet zot

    Als je niet verwacht dat je foto's nu ineens veel beter gaan zijn, dan is een upgrade naar de 40D zeker aan te bevelen!

    Best
    Dagzz
    I Love Leica

    Comment


    • #3
      Re: 20D vs 40D : de moeite?

      Dan moet je eens nar het Sony scherm kijken, dan word je compleet zot
      Niet meer dan bij de nikons... aangezien het dezelfde schermen zijn.

      Comment


      • #4
        Re: 20D vs 40D : de moeite?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
        Niet meer dan bij de nikons... aangezien het dezelfde schermen zijn.
        juist, maar sony doet er wel veel meer mee, qua menu-layouts, icons & grafic design!
        Maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk

        best
        Dagzz
        I Love Leica

        Comment


        • #5
          Re: 20D vs 40D : de moeite?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
          juist, maar sony doet er wel veel meer mee, qua menu-layouts, icons & grafic design!
          Maar heeft dat iets met het scherm te maken? Waar ben je beter mee een goede duidelijke menu structuur of of een blitz plaatje achterop?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 20D vs 40D : de moeite?

            Die resolutie lijkt me wel enorm handig om focus te beoordelen, maar goed, ik zit met Canon glas en zie me niet direct alles verkopen om naar Nikon te stappen.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Re: 20D vs 40D : de moeite?

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Die resolutie lijkt me wel enorm handig om focus te beoordelen, maar goed, ik zit met Canon glas en zie me niet direct alles verkopen om naar Nikon te stappen.
              De 50D gaat dat allemaal hebben + nog veel meer!
              Et la fête continue
              I Love Leica

              Comment


              • #8
                Re: 20D vs 40D : de moeite?

                Interessante vraag van de TS, zit namelijk in dezelfde situatie.
                Iemand ervaring met de upgrade van 20D naar 40D?

                Comment


                • #9
                  Re: 20D vs 40D : de moeite?

                  Ik ben overgeschakeld.
                  Vind de AF accuraatheid van de 40D veel beter, dit was voor mij de hoofdreden om over te schakelen van de 20D.

                  Voor de rest is de 20D nog steeds een dijk van een toestel.
                  Ik vind echter wel dat de jpg foto's "helderder" van kleur zijn, weet niet goed om het te beschrijven. Mischien door die picture styles?
                  Dynamic range is ook hoger dan de 20D
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment

                  Working...
                  X