Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

    Ik heb sinds enkele maanden deze monitor en ben er eigenlijk niet tevreden over.

    Heb in het begin een vriend (die er meer verstand van had ) deze laten calibreren, maar toch na enkele weken de indruk dat de kleurweergave helemaal om zeep is. Opnieuw proberen af te stellen met de meegeleverde software, maar na enkele dagen/weken gaat het weer fout (flets, vaag, ofwel blauwzweem ofwel paarse of groene zweem overgesatureerde kleuren... )

    Zijn er forummers die een gelijkaardige ervaring hebben? En/of een oplossing hiervoor? Monitor is uiteraard nog onder garantie, doe ik hem beter terug?

    Ik kom wel van een simpel CRT-monitor die bij mij PC 6 jaar terug werd bijgeleverd... zou dat de waarneming nog beïnvloeden?
    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

  • #2
    Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

    De overschakeling van CRT naar TFT is even wennen maar zo slecht zou het toch niet moeten zijn.
    Ik heb een 226BW, dat is bijna dezelfde maar jij zou nog betere kleuren moeten hebben.
    Dat spel werkt gewoon zoals het moet voor zijn geld. Er bestaat beter maar prijs/kwaliteit vergeleken ben ik er best tevreden van.
    Veel hangt af wat je ervan verwacht natuurlijk, voor iemand dat professioneel aan fotobewerking doet zal het vermoedelijk niet voldoen.
    Probeer het eens te resetten naar standaardinstellingen en bekijk wat het geeft ... desnoods nadien terug instellen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

      Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
      Opnieuw proberen af te stellen met de meegeleverde software, maar na enkele dagen/weken gaat het weer fout (flets, vaag, ofwel blauwzweem ofwel paarse of groene zweem overgesatureerde kleuren... )

      Als je die Magic-tune software bedoeld zou ik daar zoveel mogelijk vanaf blijven.
      Zelf heb ik een 226BW en die heb ik redelijk goed gekregen na heel wat experimenteren.
      Ik heb die magictune eraf gesmeten en de monitor hardwarematig met een eye-one gecalibreerd.
      Zorg ook dat je de laatste driver voor je scherm hebt.

      Het blijft een TN-panel dus eigenlijk niet echt geschikt om hoogwaardig foto's mee te gaan bewerken. De geringe kijkhoek gooit daar wat roet in het eten.
      Plaats eens twee dezelfde foto's boven elkaar en bekijk het verschil in helderheid.
      Snel is dit scherm wel, voor mij een ideaal compromis tussen gamen en fotografie, toch voor een redelijke prijs.
      www.bigducksix.be

      Comment


      • #4
        Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Probeer het eens te resetten naar standaardinstellingen en bekijk wat het geeft ... desnoods nadien terug instellen.
        Ik heb (nog) eens alles naar standaardinstellingen gezet, wat mij wel opvalt is dat juist bij het opstarten de kleuren veruit normaal zijn, maar in een fractie van een seconde zie je ze wegvallen naar fletse toestanden. Een beetje vergelijkbaar met een laptopscherm dat van netstroom naar batterij-voeding overschakelt, hoewel nog iets nadrukkelijker.

        Of zou dit aan mijn grafische kaart kunnen liggen? (NVIDIA GeForce 6600 GT).

        Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
        Als je die Magic-tune software bedoeld zou ik daar zoveel mogelijk vanaf blijven.
        ...
        Ik heb die magictune eraf gesmeten en de monitor hardwarematig met een eye-one gecalibreerd.
        Zorg ook dat je de laatste driver voor je scherm hebt..
        Bij de 226CW zit Natural Color Pro, had ik al door dat dit niet echt nuttig was Vandaar ook dat ik een vriend had bijgehaald, kon die het boeltje wat rechtzetten

        Driver check ik nog! Alvast bedankt voor de tip.

        Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
        Het blijft een TN-panel dus eigenlijk niet echt geschikt om hoogwaardig foto's mee te gaan bewerken. De geringe kijkhoek gooit daar wat roet in het eten.
        Plaats eens twee dezelfde foto's boven elkaar en bekijk het verschil in helderheid.
        Snel is dit scherm wel, voor mij een ideaal compromis tussen gamen en fotografie, toch voor een redelijke prijs.
        Moest voor mij ook een goed compromis zijn tussen kwaliteit en prijs, ben ook niet pro met fotografie bezig.
        BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

        Comment


        • #5
          Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

          Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
          wat mij wel opvalt is dat juist bij het opstarten de kleuren veruit normaal zijn, maar in een fractie van een seconde zie je ze wegvallen naar fletse toestanden
          Bij de 226CW zit Natural Color Pro, had ik al door dat dit niet echt nuttig was
          Al die software is er snel afgevlogen, alle profielen gewist en gewoon zo afgesteld.

          Hetgeen je aanhaalt is precies ten gevolge van een geladen profiel.
          Heb je elk profiel al verwijderd en ook Adobe Gamma uit je opstartlijst eens gezwierd als test?
          Er moet wel ergens iets actief staan.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

            Heb er alles afgegooid wat ik kon vinden aan meegeleverde software, profielen etc...
            Laatste driver opgespoord en ge-update.
            Adobe Gamma uit de opstartlijst gehaald...
            de settings van de grafische kaart (hardware settings) gereset

            enfin, alles gereset of gewist of geupdate wat hier al is vernoemd en yes... eindelijk terug "normale" kleurweergave!

            Merci voor het meedenken!
            BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

            Comment


            • #7
              Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

              Ik ben er ook niet blij mee, kleuren zijn erg rood en net of er zwaar geshopt is aan de huid (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen).
              Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
              Sigma 18mm - 125mm

              Comment


              • #8
                Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

                Bij mij is het een tijdje goed geweest, maar sinds een paar weken weer afwijking. Een beetje zoals jij beschrijft, denk ik.
                Ook een beetje de indruk van oversaturatie, met overgewicht naar blauw en groen minder naar rood.

                BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                Comment


                • #9
                  Re: SAMSUNG SyncMaster 226CW - gebruikerservaring?

                  Ik heb sinds een paar maanden ook de 226CW.
                  Bij mij is het grootste probleem de kleurafwijking naar gelang de kijkhoek (typisch voor TN panels).

                  Ik heb de meegeleverde software uitgeprobeerd maar ik kon er niets mee doen.
                  Natural color is zo te zien bedoeld om een monitor profiel te maken, maar de profielen die er uit komen worden door mijn photoshop elements altijd aangeduid als 'corrupt'. Met Adobe Gamma zou je ook profielen moeten kunnen maken, maar ik heb dat niet op mijn PC staan, en downloaden op adobe.com kan niet. Iemand daar een oplossing voor ?
                  Van MagicTune weet ik nog altijd niet waar dat voor moet dienen.

                  Comment

                  Working...
                  X