Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S5 - Sony DSC-H9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S5 - Sony DSC-H9

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en geintresseerd in fotografie.
    Ik ben maar amateur en ken er al iets van maar verre van alles.
    Nu heb ik momenteel een Canon S1. Tijd om iets beters aan te schaffen.
    In mijn zoektocht naar een goeie bridge kwam ik op de 2 bovenstaande aparaten uit als koplopers.
    Uit reviews blijkt dat deze 2 voor 99% hetzelfde zijn.
    Ik kan dus niet kiezen en was benieuwd wat de kenners hier erover te zeggen hebben en welke mij wordt aangeraden.

    Hij zal vooral gebruikt worden om stilstaande dingen te fotograferen (vooral auto's aangezien ik mijn 2 hobby's aan elkaar koppel).

    Ook ben ik benieuwd wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn voor beiden.

    Alvast bedankt voor de hulp.
    - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
    - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
    - Velbon Tripod CX-460

  • #2
    Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

    Oorspronkelijk geplaatst door Fabulous_FILA Bekijk bericht
    Tijd om iets beters aan te schaffen
    Ik heb indertijd voor dezelfde keuze gestaan, ik had een Canon S1 en ik wilde meer. In de tussentijd is mijn S1 defect geraakt en werd door Canon vervangen door de S5. Hij is iets beter, maar ik zou zelf nooit die uprade gedaan hebben (S1 > S5)

    Ik ben overgestapt naar een Digitale Reflex en nog geen enkele seconde spijt gehad van die keuze. Het is alsof er een nieuwe wereld opgengaat
    Mijn derde oog is een Nikon D90

    Comment


    • #3
      Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

      Als je plaats genoeg hebt rond de auto's dan speelt de breedhoek niet zo'n grote rol, maar op sommige plaatsen kan je toch een toestel nodig hebben dat voldoende breedhoek heeft.
      Panasonic maakt een aantal toestellen die met 28mm beginnen (omgerekend naar 35mm camera zoals we vroeger meestal gebruikten).

      Voor stilstaande auto's heb je inderdaad helemaal geen digitale spiegelreflex nodig, dat gaat met een compactje of bridge net zo goed.

      Als je geregeld binnen fotografeert, dan is beeldstabilisatie ook zeker heel handig, de meeste bridge-camera's hebben die tegenwoordig wel.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

        Dat gebeurd wel regelmatig dat er ook indoorevents zijn waar foto's binnen moeten getrokken worden dan dus die stabilisatie is zeker nodig (maar dat hebben beide bovenstaande modellen wel dus dat is geen probleem).
        En met een statief komt dit zeker wel helemaal in orde.

        Soms is er inderdaad niet veel plaats doordat er veel volk rondstaat ook en daarom is een groothoek wel noodzakelijk vind ik zelf.
        Maar bij beide bovenstaande modellen zijn achteraf conversielenzen ook wel verkrijgbaar dacht ik? Is dit prijzig?

        DSLR is me wat te duur voor wat ik ermee wil doen, het is niet de bedoeling dat ik een professional wordt. Ook die lenzen gaan al een hele hap uit men budget opgebruiken en men ander hobby doet dit ook al. Dus ga ik voor een bridge.

        Maar welke van de 2 is nu de beste
        - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
        - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
        - Velbon Tripod CX-460

        Comment


        • #5
          Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

          Als je per sé voor de Canon of Sony wil gaan, dan zou ik de Sony kiezen.

          Maar beter nog dan beide toestellen is in mijn ogen de Panasonic Lumix DMC-FZ18. Deze is wel iets duurder.

          Comment


          • #6
            Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

            Oorspronkelijk geplaatst door Elias22 Bekijk bericht
            Als je per sé voor de Canon of Sony wil gaan, dan zou ik de Sony kiezen.

            Maar beter nog dan beide toestellen is in mijn ogen de Panasonic Lumix DMC-FZ18. Deze is wel iets duurder.
            Kan je me zeggen waarom die Sony dan beter is dan de Canon?
            En waarom de Panasonic dan nog beter is dan de Sony?
            Bedankt alvast.
            - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
            - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
            - Velbon Tripod CX-460

            Comment


            • #7
              Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

              Ok, heb hier gisteren en vandaag ook wat liggen rondkijken en blijkbaar zijn er wel wat Panasonic FZ18 en FZ50 fans hier die me weer doen twijfelen of dit misschien ook geen goed apparaat is.

              Ik hoor nogaltijd graag pro's en contra's van deze (ondertussen) 3 of 4 toestellen.
              Ook de uitbreidingsmogelijkheden intresseren mij zeer.
              Of misschien nog andere mogelijkheden om het nog wat moeilijker te maken

              Morgen ga ik in elk geval zien achter 1
              - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
              - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
              - Velbon Tripod CX-460

              Comment


              • #8
                Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                Kijk ook eens in de rubriek "Aangeboden" op BD.
                Ik weet dat daar bijvoorbeeld nog een FZ30 te koop staat voor een aanvaardbare prijs en van iemand waar ik met het volste vertrouwen zou durven van kopen (heb al eens een voorzetlens van hem gekocht).
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                Comment


                • #9
                  Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fabulous_FILA Bekijk bericht
                  Ok, heb hier gisteren en vandaag ook wat liggen rondkijken en blijkbaar zijn er wel wat Panasonic FZ18 en FZ50 fans hier die me weer doen twijfelen of dit misschien ook geen goed apparaat is.

                  Ik hoor nogaltijd graag pro's en contra's van deze (ondertussen) 3 of 4 toestellen.
                  Ook de uitbreidingsmogelijkheden intresseren mij zeer.
                  Of misschien nog andere mogelijkheden om het nog wat moeilijker te maken

                  Morgen ga ik in elk geval zien achter 1
                  Over de FZ18 kan je hier 't één en 't ander lezen : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=198355

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                    Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                    Over de FZ18 kan je hier 't één en 't ander lezen : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=198355
                    Idd, die link had ik al gelezen en had me overtuigd om ook dit toestel in beraad te nemen
                    - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
                    - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
                    - Velbon Tripod CX-460

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                      voorzetlenzen zou ik zeker neit aanraden,
                      saxoholic heeft zich zo eens een aangekocht voor veel geld en dat is niet echt goed bevallen zei hem

                      ik zou ook voor de panasonic fz50 gaan, dat is in mijn ogen het beste niet-dslr dat er nieuw te krijgen

                      ik hoop dat dit werkt, zoniet zal ik anders de goeie punten wat opnoemen


                      pluspunten :
                      panasonic FZ50 :
                      hoogste resolute (10mp)
                      beste optiek (beste glas)
                      SD kaart (is stuk goedkoper als sony memory stick)

                      sony H9:
                      groot scherm (3inch vs 2inch vd panasonic)
                      in camera nabewerking , dus alle foto's komen er met beter kleuren uit dan normaal

                      canon s5
                      werkt op simpele aa'kes, dus in elke winkel te krijgen

                      voor de rest schelen ze allemaal niet veel van elkaar.
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                        Ik zit op het moment met dezelfde situatie
                        S5, H9, Fuji S8000fd, FZ18 of Olympus SP560 UZ
                        Ik denk dat ik voor de FZ18 ga gaan...
                        Pro's:
                        Groot zoombereik en lens van goede kwaliteit
                        Goede prestaties (beeld, batterij, snelheid)
                        SD-kaartjes
                        Contra's:
                        Veel 'noise' -> de S5 doet het niet echt beter... Foto's in RAW maken of NR wat aanpassen lost dit ook al wat op..., niet zo goede white balance als de Canon (enkel Canon scoort hier goed op denk ik...), H9 kan beter overweg met weinig licht (FZ18 doet het ook niet slecht), en enkele kleinigheden

                        Waarom niet:
                        -de H9? Memory Stick's, veel 'Chromatic aberration' (paarse randjes), enkel batterijen van Sony (kan 25€ verschillen), geen echte 'pro's' om deze te verkiezen
                        -de S5? AA batterijen (voor de rest een goede camera, dus moeilijke keuze...)
                        -S8000fd? AA batterijen (goede camera, maar geen reden om deze te verkiezen boven de FZ18)
                        -SP560 UZ? enkel xD kaarten, AA-batterijen
                        dus:
                        FZ18>S5>H9>S8000fd>SP560UZ
                        PS: de FZ50 is me gewoon te duur, erg jammer...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                          Ik ben zeer tevreden van m'n S5. Zelfs van de voozet lenzen. Zolang je geen onbekende merken koop kan het nooit geen kwaad.

                          Sony is ook een goei optie. Maar beide zijn bijna identiek.

                          Feit is wel als je extra breed wil gaan met qualiteit dat je voor canon moet gaan. Want hun lensqualiteit van opzet lenzen is toch wel beter dan die van sony.

                          S5 heeft ook een groot roteerbaar scherm.

                          En het feit van de " in camera" foto bewerking kan goed en slecht zijn. Als je meerdere foto's neemt uit dezelfde hoek zijn ze bijna allemaal hetzelfde en wat leer je daar uit. Niets. Een foto moet je zelf perfect kunnen maken of toch bijna zo goed. Niet je camera, want hetgeen er uitkomt kan je totaal niet aanstaan en dan heb je een foto die, als je daaraan begint te photoshoppen nog erger word.

                          die panasonic's: ken ik wel maar nog niet getest.
                          Fotocollectie:
                          http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                          http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

                            De kogel is door de kerk, het is een Canon S5 geworden.
                            Tomson heeft met zowat een beetje overtuigd erover (ken hem ook buiten dit forum).
                            Ook wat reviews hier en daar gelezen waarbij hij telkens werd aanbevolen.
                            Heb ook ineens een statief erbij gepakt en ga binnenkort eens zien achter enkele aanvullingen zoals z'n filter en conversielenzen (eerst eens van dichtbij bezien bij Tomson zijn camera ).

                            Wat mij betreft mag dit topic dus gesloten worden
                            - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
                            - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
                            - Velbon Tripod CX-460

                            Comment

                            Working...
                            X