Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S5 - Sony DSC-H9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S5 - Sony DSC-H9

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en geintresseerd in fotografie.
    Ik ben maar amateur en ken er al iets van maar verre van alles.
    Nu heb ik momenteel een Canon S1. Tijd om iets beters aan te schaffen.
    In mijn zoektocht naar een goeie bridge kwam ik op de 2 bovenstaande aparaten uit als koplopers.
    Uit reviews blijkt dat deze 2 voor 99% hetzelfde zijn.
    Ik kan dus niet kiezen en was benieuwd wat de kenners hier erover te zeggen hebben en welke mij wordt aangeraden.

    Hij zal vooral gebruikt worden om stilstaande dingen te fotograferen (vooral auto's aangezien ik mijn 2 hobby's aan elkaar koppel).

    Ook ben ik benieuwd wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn voor beiden.

    Alvast bedankt voor de hulp.
    - Canon PowerShot S5 IS (SD Extreme III 1Gb, SD 512Mb)
    - Canon PowerShot S1 IS (SD Compact Flash 512 Mb)
    - Velbon Tripod CX-460

  • #2
    Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

    Oorspronkelijk geplaatst door Fabulous_FILA Bekijk bericht
    Tijd om iets beters aan te schaffen
    Ik heb indertijd voor dezelfde keuze gestaan, ik had een Canon S1 en ik wilde meer. In de tussentijd is mijn S1 defect geraakt en werd door Canon vervangen door de S5. Hij is iets beter, maar ik zou zelf nooit die uprade gedaan hebben (S1 > S5)

    Ik ben overgestapt naar een Digitale Reflex en nog geen enkele seconde spijt gehad van die keuze. Het is alsof er een nieuwe wereld opgengaat
    Mijn derde oog is een Nikon D90

    Comment


    • #3
      Re: Canon S5 - Sony DSC-H9

      Als je plaats genoeg hebt rond de auto's dan speelt de breedhoek niet zo'n grote rol, maar op sommige plaatsen kan je toch een toestel nodig hebben dat voldoende breedhoek heeft.
      Panasonic maakt een aantal toestellen die met 28mm beginnen (omgerekend naar 35mm camera zoals we vroeger meestal gebruikten).