Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondernemingsnummer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ondernemingsnummer

    Als amateurfotograaf strijk ik toch behoorlijke bedragen op door huwelijksfotografie, event enz. Dit verhaaltje kan niet blijven duren en de fiscus zal vroeg of laat mij weten te vinden. Dus ben ik verplicht van een btw-nummer aan te vragen. Daarvoor dien je een ondernemingsnummer te hebben en uiteindelijk dan ook wel een onderneming.

    Ik ben echter nog student en heb geen attest van fotograaf.

    Zijn hier mensen die hiermee ervaring hebben en hoe lossen zij het op? Want een volledige onderneming starten is me toch wat overdreven.

    Mvg

    Dries

  • #2
    Re: Ondernemingsnummer

    -----
    Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:33.

    Comment


    • #3
      Re: Ondernemingsnummer

      Beste is om eens langs te gaan bij Xerius of Acerta. Deze hebben een dienst voor het aanvragen en raad geven bij het aanvragen van een ondernemingsnummer (en dus ook een BTW-nummer). Bij Xerius heet dit het BIZ-ondernemingskantoor.







      Ikzelf nu ontslagnemend bij Xerius om aan te sluiten bij Acerta op aanraden van mijn boekhouder.


      Het aansluiten bij Unizo is inderdaad ook een mogelijkheid (heb dat ook gedaan) maar kost toch weeral enkele € jaar (waar je wel een boekhoudprogramma voor krijgt, hulp etc etc) maar je moet sowieso langs bij een ondernemingsloket.

      Hopend je hiermee van dienst te zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Ondernemingsnummer

        Jah idd ...

        Comment


        • #5
          Re: Ondernemingsnummer

          je kan ook eens gaan horen bij het V.E.V
          das ook een sociaal verzekeringsfonds
          die hebben mij ook goed geholpen
          en ze kosten maar evenveel als Acerta waar ik toch met heel wat problemen ben geconfronteerd

          Comment


          • #6
            Re: Ondernemingsnummer