Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full Frame Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full Frame Sony

    Sony gaf meer info over zijn full frame vlaggeschip dat er later dit jaar aankomt.
    PMA 2008: PMA 2008 is almost underway and to kick things of we're at the Sony press conference. We'll update this story as and when we have any information about new announcements. Updated with pictures of new sensor and flagship model mockup.

  • #2
    Re: Full Frame Sony

    Interesting... Maar goede lenzen moeten nog komen... Gisteren nog gelezen dat de eerder "professionele" 16-80 van Carl Zeiss ondermaats presteert...
    Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
    Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
    Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: Full Frame Sony

      Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht
      Interesting... Maar goede lenzen moeten nog komen... Gisteren nog gelezen dat de eerder "professionele" 16-80 van Carl Zeiss ondermaats presteert...
      Er zijn genoeg goede lenzen als je ook bij de oude Minolta lenzen kijkt, en third party zijn er ook genoeg te vinden (hoeveel het wel vaak lenzen zijn enkel voor cropcamera's zoals de tamron 90mm). De 16-80 heeft trouwens toch goede cijfers op dyxum, misschien heeft die ene net een slecht exemplaar of zo.
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Full Frame Sony

        zeg wat je wilt maar sony is toch hard aan het werken om een volledig aanbod op de markt te brengen hoor.

        de Alpha 200,300,350,700 en dan die FF in de toekomst.

        Volgens de geruchten en aankondigingen komen er nog een hele serie nieuwe lenzen ook.

        lijkt me toch allemaal niet verkeerd
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Full Frame Sony

          Dat zal dan ook wel de sensor worden voor de D3x
          Ik las gister ook dat deze 24mp sensor een snelheid haalt van iets meer dan 6 beelden p/s.
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

          Comment


          • #6
            Re: Full Frame Sony

            Heel veel fantastisch nieuws voor de KM/sony mannen, ze menen het serieus blijkbaar ! ( alleen is het een verschrikkelijk lelijk ding )
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Full Frame Sony

              Ben blij dat Minolta weer aansluiting zoekt bij de top. Dit komt alleen de concurrentie maar ten goede. Al is het inderdaad niet echt een sexy camera.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Full Frame Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Ben blij dat Minolta weer aansluiting zoekt bij de top. Dit komt alleen de concurrentie maar ten goede. Al is het inderdaad niet echt een sexy camera.
                ja daar heb je wel gelijk in.

                maar das nog maar een fake model he, dus laat ons hopen dat ze hem nog wa sexier maken
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #9
                  Re: Full Frame Sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht
                  Interesting... Maar goede lenzen moeten nog komen... Gisteren nog gelezen dat de eerder "professionele" 16-80 van Carl Zeiss ondermaats presteert...
                  Ik denk dat het ook over een slecht exemplaar gaat...gebeurt bij alle merken...Ik denk dat ik weet waar je het hebt gelezen, (ben alleen de naam kwijt).

                  Deze lens is ook niet "professioneel" bedoeld btw... 't zit in dezelfde klasse als bijvoorbeeld de nieuwe Nikon 16-85.

                  Kijk ook eens naar de review op photozone, toch niet echt ondermaats te noemen in zijn klasse...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full Frame Sony

                    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                    Ik denk dat het ook over een slecht exemplaar gaat...gebeurt bij alle merken...Ik denk dat ik weet waar je het hebt gelezen, (ben alleen de naam kwijt).

                    Deze lens is ook niet "professioneel" bedoeld btw... 't zit in dezelfde klasse als bijvoorbeeld de nieuwe Nikon 16-85.

                    Kijk ook eens naar de review op photozone, toch niet echt ondermaats te noemen in zijn klasse...

                    Misschien wil men eerder aantonen dat een lens niet onmiddellijk top is enkel en alleen omdat er "Zeiss" op staat te prijken
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Full Frame Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Misschien wil men eerder aantonen dat een lens niet onmiddellijk top is enkel en alleen omdat er "Zeiss" op staat te prijken
                      Als dat met één voorbeeld aangetoond kan worden, dan geldt ditzelfde voor zowat alle merken, en alle producten die je kan kopen, denk ik.
                      Maar je heb natuurlijk wel gelijk in de zin dat Quality Control dit bij de betere merken meer zou moeten opvangen dan bij de "minder goede"... 100% defectvrij is echter niet te bereiken, vrees ik...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full Frame Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Als dat met één voorbeeld aangetoond kan worden, dan geldt ditzelfde voor zowat alle merken, en alle producten die je kan kopen, denk ik.
                        Maar je heb natuurlijk wel gelijk in de zin dat Quality Control dit bij de betere merken meer zou moeten opvangen dan bij de "minder goede"... 100% defectvrij is echter niet te bereiken, vrees ik...
                        'Zero defects' is wel een streefdoel voor de meeste fabrikanten hoor ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Full Frame Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht
                          Interesting... Maar goede lenzen moeten nog komen... Gisteren nog gelezen dat de eerder "professionele" 16-80 van Carl Zeiss ondermaats presteert...
                          1.wie beweert zo iets, bron vermelden aub.
                          2.16-80 is APS-C, lens niet geschikt voor FF
                          3 is niet een pro lens, alhoewel de optische kwalitiet wel de indruk geeft
                          4.op sommige openingen (mid range) evenaart of overtreft deze lens de optische kwaliteit van sommige primes.
                          5.op 16 mm last van CA, vignetting en barrel distortion eigen aan alle x5 lenzen
                          6.zeer hoge resolutie hetgeen een must is voor 12 en 14mp APS-C sensors
                          7.mechanische kwaliteit is matig (middenklas)

                          8.Carl zeiss/Sony 24-70 f 2,8 (pro lens) en 70-300 4,5-5,6 G vandaag voorgesteld
                          9.70-200mm f2,8 wordt vervangen door nieuwe upgrade. (nog extra aanpassingen voor digitaal)
                          10. zullen samen met FF-body nog een heleboel nieuwe lenzen worden voorgesteld
                          (waarschijnlijk Photokina september dit jaar)
                          11.primes CZ enkel voor alpha reeks beschikbaar met AF (F1,4)
                          12 etc...


                          hier kun je user reviews en links naar andere reviews ivm met deze lens vinden.+ voorbeeld foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Full Frame Sony

                            Ik denk dat het probleem eerder ligt dat deze 16-80 ongeloofelijk gehypt is op het internet maar uiteindelijk niet zo speciaal is als de hype(het is een zeiss) wou doen geloven.

                            Kijk maar naar de testresultaten van photozone en slrgear. Zeker niet slecht maar nu ook niets om deze lens als het nirvana te gaan beschouwen.
                            Optisch is ie niet beter dan de C. 18-55 IS kitlens die 4x minder kost en in kit zelfs 7-8x minder. En als je dan bedenkt dat de bouw en AF van de lens ook als niets speciaal beschreven wordt....dan blijkt deze lens vooral de naam Zeiss duur te laten betalen. En is het zeker geen PRO lens.

                            En aan sample error lijkt het ook al niet te liggen want photozone heeft er verschillende getest.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Full Frame Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Ik denk dat het probleem eerder ligt dat deze 16-80 ongeloofelijk gehypt is op het internet maar uiteindelijk niet zo speciaal is als de hype(het is een zeiss) wou doen geloven.

                              Kijk maar naar de testresultaten van photozone en slrgear. Zeker niet slecht maar nu ook niets om deze lens als het nirvana te gaan beschouwen.
                              Optisch is ie niet beter dan de C. 18-55 IS kitlens die 4x minder kost en in kit zelfs 7-8x minder. En als je dan bedenkt dat de bouw en AF van de lens ook als niets speciaal beschreven wordt....dan blijkt deze lens vooral de naam Zeiss duur te laten betalen. En is het zeker geen PRO lens.

                              En aan sample error lijkt het ook al niet te liggen want photozone heeft er verschillende getest.
                              Die testen zeggen iets maar niet veel. Je moet zelf kwaliteit leren interpreteren aan de hand van beelden. De aparte coating welke resulteert in mooi contrast en kleurweergave, en daarbij het mooie bokeh en de flare controle. In een woord, de beeldkwaliteit dat je met deze lens kunt bereiken is fenomenaal, en is daarbij nog zeer, zeer scherp ook. Is een lens, laat me toe te zeggen, voor de fijnproevers. Natuurlijk moet je een compromis aanvaarden tussen het mooie bereik en de neveneffecten op optisch gebied welke dit bereik veroorzaakt. Dat die lens een doorn in het oog is van velen is maar al te duidelijk.
                              Hier staan voldoende voorbeelden van de lens, de meer geavanceerde fotograaf zal aan de hand van deze beelden duidelijk begrijpen wat ik bedoel.
                              http://www.dyxum.com/dforum/forum_po...TID=11663&PN=1.

                              Comment

                              Working...
                              X