Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Altijd alert en op gevaar beducht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Altijd alert en op gevaar beducht...

    het ree (Capreolus capreolus).







    Bedankt om te kijken.

    Mvg

    Oeps...verkeerde reeks gepost. Had naar aanleiding van een gesprek, gisteren, met een collega natuurfotograaf, eens een paar varianten op scherpstellingsmethoden uitgewerkt (met wisselend succes).
    Haast en spoed...
    Hier de juiste set (heb ook nog gauw de wazige vlek, afkomstig van riet in de voorgrond, beetje weggewerkt)







    Mvg


    Even de foto's samen in één post gezet de oude (slechtere) staan achter linken.
    Gr Wim [mod]
    Last edited by Wim1960; 1 februari 2008, 22:58. Reden: dubbel
    http://www.filipmineur.be/

  • #2
    Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

    Drie mooie plaatjes

    ------------------------------------------
    neem ook eens een kijkje op mijn fotoblogje .http://blog.seniorennet.be/nikon/

    Comment


    • #3
      Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

      Bij de tweede foto zie ik iets raars aan de achterkant van de kop en de nek, misschien door het resizen/verscherpen?
      De wazige vlek rechts stoort ook wat.

      Comment


      • #4
        Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

        Heel mooie waarneming, MAAR : de combinatie van een 600 mm met f 4 (= grootste opening) voldoet m.g. in dit geval niet om het onderwerp echt los te maken van de achtergrond. Zo zie je maar : alles heeft zijn grenzen.

        Mooie compo overigens.

        Mvg.
        The bird is known by his note, a man by his word.

        Comment


        • #5
          Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

          3 mooie beelden van alerte ree.
          Hoe die oren rechtopstaan ;
          Met Vele Groeten-Cuvoll-
          Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
          BD 1000BE

          Comment


          • #6
            Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

            Oorspronkelijk geplaatst door Xander Bekijk bericht
            het ree (Capreolus capreolus).

            Bedankt om te kijken.

            Mvg
            Ik mis scherpte, maar het blijft wel een mooie ontmoeting en dan vergeet je al vlug dat de eisen van de kwaliteit van de foto's op een fotoforum primeren. Ik heb me er ook al aan bezondigd.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

              Een schitterende reeks - een beklijvende ontmoeting.
              Heel aparte toonzetting - ik weet nog niet of ik er van hou of niet. Zeer speciaal
              Zeer hard (te hard?), fel verscherpt (te fel?) en behoorlijk monotoon (daar hou ik zeker van!). Eentje om terug te komen kijken...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                knap he ! zo'n ree mogen ontmoeten !


                (mss ietske teveel verscherpt - maar mss ligt het aan mijn scherm)
                www.pbase.com/dewildean

                Comment


                • #9
                  Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                  dat zijn die, waardat ik hier bijna elke dag voor in de remmen moet gaan bij het naar het werk rijden!..dan krijg ik geen kans om de cam ter hand te nemen, deze zijn je toch maar mooi gelukt!..mooie waarneming!...mvg!
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                  http://pallenhoven.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                    yep deze zijn beter
                    heel knap

                    An
                    www.pbase.com/dewildean

                    Comment


                    • #11
                      Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                      Deze zijn een stuk beter ! (maar DOF mocht iets groter zijn).

                      Mvg.
                      The bird is known by his note, a man by his word.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                        Deze zijn een stuk beter ! (maar DOF mocht iets groter zijn).

                        Mvg.
                        Bedoel je nu dat je liever meer scherptediepte had gezien (DOF=Depth Of Field) of net minder, want daar heerst nog al eens verwarring rond.
                        Indien het laatste...tja, dan zit ik op de limiet van wat mogelijk is met deze lens op deze afstand. f4.0 is nu eenmaal mijn grootste diafragmaopening.

                        Mvg
                        http://www.filipmineur.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                          Een ree met 600mm vanop vrij grote afstand, en dan nog een beestje dat zo goed als in het riet zit kan je gewoon niet meer los krijgen van de achtergrond.
                          Voor mij hele mooie foto's, maar de eerste zijn inderdaad te hard. De tweede versie vind ik ook veel mooier.


                          groeten,
                          Andries


                          edit: Filip, mag ik je nog een tip geven? Als ik u was zou ik mijn foto's voor op het net naar sRGB converteren. Nu staan ze in aRGB waardoor ze niet volledig tot hun recht komen. aRGB heeft een iets breder kleurbereik en is dus in principe beter voor drukwerk, maar vele internetbrowsers ondersteunen geen aRGB waardoor de kleuren fletser weergegeven worden. Je moet maar eens uw foto's openen in Photoshop en dan vergelijken met de versie hier op BD. De kleuren in Photoshop zullen normaal gezien veel mooier en gesatureerder zijn (en dan ook de weergave zoals jij die gekozen hebt ahv uw settings)
                          Last edited by Dreekes; 1 februari 2008, 22:51. Reden: extra info
                          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Altijd alert en op gevaar beducht...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xander Bekijk bericht
                            Bedoel je nu dat je liever meer scherptediepte had gezien (DOF=Depth Of Field) of net minder, want daar heerst nog al eens verwarring rond.
                            Indien het laatste...tja, dan zit ik op de limiet van wat mogelijk is met deze lens op deze afstand. f4.0 is nu eenmaal mijn grootste diafragmaopening.

                            Mvg
                            Oeps, nu een foutje van mij : ik bedoelde eigenlijk dat de DOF beter een beetje KLEINER geweest was (onderwerp meer los van achtergrond), maar, zoals Dreekes (en ik hierboven) al zei : 't zal wel niet mogelijk zijn op die afstand met jouw grootste lensopening. Verder blijf ik dit toffe opnames vinden, een mooie belevenis.

                            Mvg.
                            The bird is known by his note, a man by his word.

                            Comment

                            Working...
                            X