Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede reden waarom evt de EOS 450D boven de EOS 40D te verkiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede reden waarom evt de EOS 450D boven de EOS 40D te verkiezen?

    Hallo,

    Welke zou de belangrijkste redenen zijn om de aankomende 450D te verkiezen boven de 40D?

    Op de 450D zou er bij de liveview een extra scherpstelling via contrast mogelijk zijn, was dit dan nodig ivm de scherpstelling met spiegel naar beneden op de 40D (of was dit minder handig?)

    De D40 is al gezakt naar €995. Is weliswaar minder compact, maar zou hem evt nemen voor de ISO3200, snelle shutterspeed meegenomen.

    De fotos op ISO3200 zouden bruikbaar zijn mits noise-onderdrukking.
    Zie http://www.dcresource.com/reviews/ca...ew/index.shtml

    Zijn er mensen onder jullie die avond/nachtfotos maken tussen ISO1600-3200 of eventueel een voorbeeld kunnen geven als die hoge ISO's zo handig zijn?

    Thanks!
    Groeten,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 2 februari 2008, 11:46.

  • #2
    Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

    De enige reden die ik voor de 450D zou kunnen bedenken is een lagere prijs. Voor de rest is de 450 voor mij toch gewoon een stapje lager dan de 40D.
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

    http://rouwkema.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

      Ik versta eigenlijk niet goed waarom men momenteel de 450D zo vaak wil vergelijken met de 40D. Het zijn toch gewoon 2 verschillende klasses van toestellen.

      Ok, sommige specs van de 450D komen in de buurt van de 40D, maar voor mij blijft de 450D nog steeds een instap model zoals de 350D of vroeger de 300D en richt zich toch eerder op de amateurs. Met zo'n 40D haal je een robuste body in huis, die bovendien in alle opzichten nog steeds een stuk sneller is dan de 450D en richt zich toch eerder richt op de gevorderde amateur of de semi-pro.

      Dus het hangt er bij jou vanaf wat je wilt. Ik wil snelheid en robuutsheid, dus de keuze is voor mij zeer duidelijk.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #4
        Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

        De 450D kan in live-view focussen zonder de spiegel neer te laten klappen (wat handiger zou moeten zijn). Geen ervaring met live-view, dus geen idee hoe belangrijk het is.

        Comment


        • #5
          Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

          Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
          De 450D kan in live-view focussen zonder de spiegel neer te laten klappen (wat handiger zou moeten zijn).
          Dit is nu net zo'n voordeel waarvoor sommige zullen: geef mij die 450D maar en andere 'who cares', dus goed nagaan of je dit wilt gaan gebruiken, lijkt mij handig bij statief werk, maar misschien ook niet.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
            De enige reden die ik voor de 450D zou kunnen bedenken is een lagere prijs. Voor de rest is de 450 voor mij toch gewoon een stapje lager dan de 40D.
            akkoord... zowel de 45OD als de 40D zijn goede cameras en je gaat met beiden goede foto's nemen maar de 40D is inderdaad een stapje hoger.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Reden waarom evt EOS 450D boven D40 verkiezen?

              ah tis juist, t'was scherpstellen via contrast.
              Hoe gaat het scherpstellen dan op de 40D als je liveview gebruikt, is dit dan trager of moeilijker ?
              Last edited by Innovator; 31 januari 2008, 20:02.

              Comment


              • #8
                Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven D40 te verkiezen?

                Halloo

                40D zal je bedoelen hé, D40 is een Nikon

                Comment


                • #9
                  Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven D40 te verkiezen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Welke zouden de belangrijkste redenen zijn om de aankomende 450D te verkiezen boven de 40D?
                  Zoals hier nog al eens geopperd: als je zelf geen antwoord kan geven op deze vraag, neem je beter de 450D
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

                    Hoe gaat het scherpstellen dan op de 40D als je liveview gebruikt, is dit dan trager of moeilijker als contrastscherpstelling zoals op de 450D?
                    Ik las dat contrastscherpstelling soms 2-3 sec kan duren, is de scherpstelling via liveview dan makkelijker dan op de 40D?

                    Wie heeft ook een 40D en neemt af en toe fotos met ISO +1600 -> 3200?
                    Had graag een paar vbn gezien van forumleden die fotos met hoge ISO's hadden genomen, daar die hoge ISO's één vd grote verschillen is tegenover de 450D.

                    Iemand een antwoord ???????????

                    Thanks!
                    Innovator
                    Last edited by Innovator; 31 januari 2008, 20:10.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven D40 te verkiezen?

                      Heb vandaag nog eens goed gekeken naar de verschillen op papier van een 10D (die ik heb) en een 40D en moet zeggen dat behalve de 4mp en die paar fps er niet zo veel verschil was. Ik kan enkel maar hopen dat het ruisgehalte sterk verbeterd is maar vrees er een beetje voor.
                      Al die nieuwe modellen is toch snel een storm in een glas water hoor. een wat groter schermpje,1mp en 0,75 fps per jaar doen gelijk de truuk. OK niet geheel de waarheid maar er zit toch eenserieuze grond van waarheid in. We worden gewoon aangepraat om te verandere, het werkt dus de veranderingen zijn daén ook niet zo zeer om naar huis te schrijven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

                        Ik heb een 450D besteld net omdat het een klein, onopvallend toestel is én toch een DSLR en geen P&S.

                        Last edited by hvr_oosterzele; 1 februari 2008, 12:10. Reden: link toegevoegd

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

                          Ik zou geen reden kunnen bedenken.
                          Canonian

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

                            Heb vandaag nog eens goed gekeken naar de verschillen op papier van een 10D (die ik heb) en een 40D en moet zeggen dat behalve de 4mp en die paar fps er niet zo veel verschil was.
                            Duidelijk nog nooit met een 40D gefotografeerd, want er zit wel wat meer verschil dan enkel die 4MP
                            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reden(en) waarom EOS 450D boven EOS 40D te verkiezen?

                              De mensen bij Canon lezen hier mee en lachen in hun vuistje.
                              Binnen 6 maanden is er immers de 50D.
                              De hele discussie kan dan weer van te voren beginnen.
                              Maar t'is goed, zo blijven we bezig hé.
                              JC

                              Comment

                              Working...
                              X