Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

    Dit is de 1-ste x dat ik een bericht plaats, voel me dus nog wat onwennig.
    M'n vraag: Wanneer ik met m'n D80 opnames maak in de stand vb.: NEF+JPG(Basic) & ik stuur ze naar m'n PC., dan zie ik achteraf in de explorer of in Photoshop dat de beide genomen foto's dezelfde zijn, ze zijn opgeslagen als vb.: DSC001.jpg & de andere als DSC001(1).jpg.
    Ook de bestandsgroote is gelijk van beide foto's.
    Wanneer ik opnames maak enkel in NEF. zijn deze wel degelijk een NEF. bestand, wie kan me helpen, alvast bedankt.
    Groeten, een fervent D80 gebruiker.

  • #2
    Re: Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

    Heeft te maken hoe je de foto's op je pc zet via card reader of rechtstreeks van de pc. Als je het doet via cardreader zou je toch beide formaten moeten hebben. Zo was het toch bij de D70s en nu bij D300
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

      Dank dat iemand een mogelijk oplossing aangeeft.
      Daar ik nog geen c.-reader heb, ga ik er mij (morgen) één aanschaffen, antwoord volgt nog, Dank.
      carlae.

      Comment


      • #4
        Re: Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

        OP het werk bezig ik af en toe ook een D80 en ik zet de foto's via de camera over en dan heb ik toch een NEF + JPG als ik dat zo ingesteld heb !?

        Comment


        • #5
          Re: Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
          OP het werk bezig ik af en toe ook een D80 en ik zet de foto's via de camera over en dan heb ik toch een NEF + JPG als ik dat zo ingesteld heb !?

          Met de cardreader zijn er zeker geen verkkerde instellingen gebeurt.
          Dan zie je wat het toestel wegschreef op je kaart.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: Stand (RAW)NEF & JPG bij D80 lijken dezelfde!

            Goeieavond allen,
            M'n probleem is opgelost, ik heb me zoals reeds gemeldt een cardreader aangeschaft(Hama) & zojuist de foto's van m'n D80 overgeplaatst via PC. naar m'n externe schijf & daar zijn de verschillende formaten (NEF. & JPG.)WEL te zien.
            De verschillende form. waren reeds tezien in de verkenner op de kaart van de D80 in de c. reader.
            Heb het NEF. bestand ook reeds proberen te openen in Ph. Shop & geen probleem, ik kan nu aan het werk.
            Bedankt aan iedereen voor de goeie tip(s), m'n probleem is hiermee opgelost.
            carlae, tot volgende x.

            Comment

            Working...
            X