Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over de D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over de D70s

    kent er iemand de nikon D70s. WAnt vind er niets van informatie over op het internet.
    Is dit een goed toestel voor amateur gebruik?
    groetjes
    leer van andermans fouten ,het leven is veel te kort om ze allemaal zelf te maken !!!

  • #2
    Re: vraagje over de D70s

    Het is zeker een prima toestel die zeker te vinden is op de occasiemarkt.
    De prijs voor een body mag niet meer dan €400 zijn, met kitlens (18-70) zou ik er persoonlijk niet meer als €450-€500 voor betalen.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over de D70s

      Oorspronkelijk geplaatst door bertnikon Bekijk bericht
      kent er iemand de nikon D70s. WAnt vind er niets van informatie over op het internet.
      Ik weet niet hoe je zoekt op internet maar Google geeft dit met D70s:
      Results 1 - 10 of about 9,740,000
      daar moet toch wel wat tussen zitten...
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over de D70s

        Oorspronkelijk geplaatst door bertnikon Bekijk bericht
        kent er iemand de nikon D70s. WAnt vind er niets van informatie over op het internet.
        ...
        Dan was "het internet" vermoedelijk gesloten toen jij gezocht hebt .
        Klik maar eens op volgende link : http://www.google.be/search?hl=nl&q=Nikon+D70s&btnG=Zoeken&meta
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over de D70s

          Bovendien zal je meer vinden over de D70, die praktisch identiek is. Kijk eens bij DPReview.com naar D70s en D70.

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over de D70s

            Dat is een goede camera voor amateurgebruik, maar hij is nu wel wat verouderd. Ik gebruik mijn D70s nog, want vind hem nog goed genoeg.
            Het grote nadeel van de D70(s) is volgens mij dat er veel ruis zichtbaar is voor hogere ISO - waarden.

            Als je concrete vragen hebt, laat maar horen.
            http://francks.wordpress.com

            Comment


            • #7
              Re: vraagje over de D70s

              Oorspronkelijk geplaatst door bertnikon Bekijk bericht
              kent er iemand de nikon D70s. WAnt vind er niets van informatie over op het internet.
              Is dit een goed toestel voor amateur gebruik?
              groetjes
              Mischien jouw zoekmachine veranderen in Google, maar dat wist je al onderhand.

              Hier wel een stel nuttige links met veel informatie:





              Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology





              Succes,

              Karel

              Comment


              • #8
                Re: vraagje over de D70s

                Oorspronkelijk geplaatst door hds Bekijk bericht
                Dat is een goede camera voor amateurgebruik, maar hij is nu wel wat verouderd. Ik gebruik mijn D70s nog, want vind hem nog goed genoeg.
                Het grote nadeel van de D70(s) is volgens mij dat er veel ruis zichtbaar is voor hogere ISO - waarden.

                Als je concrete vragen hebt, laat maar horen.
                Hij was indertijd Nikon's antwoord op de 300D maar er is ondertussen de 350D, de 400D en de 450D gekomen. Bij Nikon de D50, D80 en naar beneden kwa instap maar niet kwa kwaliteit de D40(x) de nu de D60.
                Er zit zowat 3 a 4 generaties verschil met de recente cam's.
                Dit neemt echter niet weg dat, indien hij 3 jaar geleden goede foto's nam, hij dit nu nog zal doen.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje over de D70s

                  De D70s is nog altijd een fantastische camera. Veel aangenamer in de hand dan een D80, D50 etc. Die camera's zijn veel te klein IMHO.

                  PS: ik heb er potentieel nog eentje die ik van de hand wil doen wegens switch naar D200.
                  mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje over de D70s

                    Hello,

                    Je doet zeker een goede zaak als je een betaalbare D70 S kan op de kop tikken, prima toestel (ligt goed in de hand), veel instelmogelijkheden, ruis misschien een minpuntje maar tot 400 iso helemaal geen probleem, pas vanaf 800 ISO zichtbaar maar nog niet erg storend.

                    Je vindt alles (reviews-handleidingen enz) over deze camera en lenzen op volgende site :



                    Veel plezier ermee !

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje over de D70s

                      Heb er nog eentje:
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje over de D70s

                        Ik heb er sinds vorige september eentje en ben er enorm tevreden over. Ligt enorm goed in de hand en neemt nog altijd deftige fotos. Ruis is inderdaad aanwezig bij hogere iso's, maar met RAW kan je veel doen eh
                        Meestal ga ik maar tot 500 of 640 iso.
                        Prima toestel. Maar dit is mijn mening eh
                        Cheers
                        BD1092BE - Carpe Noctem
                        Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje over de D70s

                          kan me alleen aansluiten bij vorige poster.
                          bijne 15 maanden in bezit van d70s
                          Doet alles wat ik er als beginnend fotograaf van verwacht.
                          Wel hoop ruis in de hogere iso's
                          Slijp mijn lenzen nog eens wil je?En hijs de zeilen rondom het niemandsland van de slaap,ontkurk de fles, zet koers, maak vaart, de dood wordt voor de dag bewaard.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagje over de D70s

                            En anders hier de handleiding die je op de Nikonsite onder Support kan downloaden:


                            Ik ken iemand die hem had en die was er uiterst tevreden over. Hij is overigens wel overgestapt naar een Canon 30D, maar de fototjes die eruit kwamen zagen er goed uit.

                            Comment

                            Working...
                            X