Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands d80 of d200??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands d80 of d200??

    Nu de nieuwe modellen er zijn of komen overweeg ik een tweedehands d80 of d200 te kopen. Op deze wijze wil ik mijn d 70 ( die het naar volle tevredenheid doet) gaan varngen

    Over beide lees ik lovende recensie met af en toe een kritische noot ( lichtmeting van de d 80 zou niet goed zijn en tragere af motor bij d 80 bij de d200 alleen de hogere ruisfactor). Maar merendeel veel lovenede (gebruikers) recensies

    De prijs is respectievelijk 475 of 700 ( zeer lage prijzen tov van een 1/2 jaar geleden) maar toch best wel een groot verschil

    Ik gebrui de ca,era hobbymatig en fotografeer meestal landschappen, natuur en uiteraard af en toe een (familie) portretje

    Wie kent beide cameras en kan een advies geven? Waar zou ik op moeten letten bij aankoop ( mn lichtmeting d80)

  • #2
    Re: Tweedehands d80 of d200??

    Ik gebruik naar volle tevredenheid de D200, ik heb spijt dat ik mijn D70 toen heb verkocht.
    Ik zou de D70 in ieder geval behouden als back-up toestel.........want ook de waarde van de D70 is behoorlijk gedaald.

    suc6 met je aankoop....
    Hans
    Hans,
    Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond.
    D700 & D200, en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands d80 of d200??

      Van een D200 ga je zeker geen spijt hebben. Schitterend toestel.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands d80 of d200??

        Ik ben vorige week overgestapt van een D50 naar een tweedehands D200 - en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

        Om je een idee te geven: ik heb 730 EUR betaald voor een nauwelijks gebruikte D200 (2 jaar oud, 5700 foto's) incl alle accessoires, papierwerk en 1GB Lexar CF kaart.
        Nieuwprijs D200 is nu rond de 1000 EUR; dus ik zou niet meer dan 750 EUR geven voor een tweedehands.

        Ik heb wel nog een beetje moeite met het erg uitgebreide menusysteem van de D200.

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands d80 of d200??

          Oorspronkelijk geplaatst door arievdberg Bekijk bericht
          de d200 alleen de hogere ruisfactor
          Hoge ruisfactor????? 1600iso recht uit de camera(via ACR), ik heb er ook nog van 2500 iso via DxO 5 geconverteerd en die zijn ook heel goed, maar ja in het begin schreeuwt iemand iets en men blijft het maar na praten. Ik kan met het grootste gemak op 400iso een foto met ruis maken, maar het gaat erom door goed te belichten het niet te doen!
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands d80 of d200??

            Alvast bedankt voor al jullie recaties, wijzen allemaal naar de d200 ( zelfs zonder ruis)
            Nieand iets ten voordele van de D80 ?

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands d80 of d200??

              Oorspronkelijk geplaatst door arievdberg Bekijk bericht
              Nieand iets ten voordele van de D80 ?
              lichter
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands d80 of d200??

                bij de 80 is het handig dat je rode oogjes kunt wegwerken in de camera als je eens je flitser niet mee hebt en je moet behelpen met de ingebouwde en eveneens uitsnijdingen maken en ook opslaan in de camera,met lichtmeting waar er over gepraat word heb ik nog nooit problemen gehad,batterij gaat iets langer mee dan D200,nadeel geen lichtmeting met oude ai-s lenzen,daar heb ik dan de D200 voor daar ik veel zo'n "oude"lenzen heb,en dan gaat de batterij dan ook heel lang mee daar je de focusmotor niet gebruikt.
                groeten
                BD0968BE
                nikon
                D2Xs

                Comment

                Working...
                X