Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop D80 - Heropneming hobby

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop D80 - Heropneming hobby

    Hallo,

    Dit is mijn eerste post hier. Ik ben het forum tegengekomen dankzij onze vriend google. En waarschijnlijk bestaan er 13 in een dozijn posts zoals deze..

    Ik ben vanplan om terug te starten met fotografie. Ik heb jaren tijdens mijn grafische studies foto's getrokken met een zeer simpele Pentax kleinbeeld reflex.

    Na wat rond te kijken op websites en winkels heb ik mijn oog laten vallen op een Nikon D80 met tamron 18-200 lens.

    De reden is vrij simpel, de D40 lag nogal krampachtig in de hand (grote handen...) en was me te beperkt qua snell diafragma/sluitertijd instellingen EN is dit rechtstreeks af te lezen op de lcd display ipv op het grote scherm via 5 keer duwen etc

    de d80 ligt mij beter in de hand en kan net iets meer dan de gewone basis als ik het web even doorlees..

    Nu moet ik enkel nog beslissen waar ik hem ga halen. Nieuw/tweedehands?

    ik heb gekeken op konijnenberg.be, digitalstreet.nl , top-foto.de ook heeft ebay goede deals, maar natuurlijk geen service en twijfelachtig qua aankoop..

    Moest er iemand nog tips hebben waar best aan te kopen of toch voor een tweedehands te gaan laat maar weten.

    Groeten

    Nico

  • #2
    Re: Aankoop D80 - Heropneming hobby

    www.fotorubens.be of hun andere vestigingen www.studio73.be heeft ook vaak mooie prijzen.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop D80 - Heropneming hobby

      Ik zou kijken naar een 2de handse body, er komen toch denk ik wel wat vrij van overstappers naar de D300, en dan kijken naar een betere lens. Ik ben met de Nikkor 18-200VR niet echt tevreden op de 10MP sensor, wel op de 6MP van de D50. Misschien de 18-70 kitlenslens met een goede 70-300. Keuze Nikkor 70-300 VR of de Sigma 70-300 APO. Of misschien iets heel anders de Sigma 10-20, ik gebruik die lens vaker als mijn 80-200.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop D80 - Heropneming hobby

        Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
        www.fotorubens.be of hun andere vestigingen www.studio73.be heeft ook vaak mooie prijzen.
        Inderdaad, zij hebben wel mooie prijzen, hier ga ik absoluut even langs gaan, Ik ben zelf van antwerpen en wilrijk is niet ver...

        Qua lens, wil ik tamelijk sober beginnen, ik heb hiervan nog een hoop te leren.

        De 18-200 had een vriend van mij op zijn d50 en was toch goede kwaliteit. Ok het kan natuurlijk steeds beter, maar het beetje fish-eye effect op 18 gaf leuke beelden.

        Comment

        Working...
        X