Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop DSLR

    Beste vrienden, ik ben al een tijdje aan het sparen voor de aanschaf van een DSLR. Ik heb enkele jaren geleden men eerste compact camera gekocht, waar ik zeer tevreden over ben/was, maar het is nu tijd om een stapje verder te gaan.

    Men budget is niet zo groot en daarom denk ik dat de xxxD reeks van Canon men beste keuze is. Nadat ik gelezen heb dat de kitlens in deze reeks niet echt om over naar huis te schrijven is, heb ik besloten om wel een erg goede lens te kopen. En daarvoor heb ik jullie advies nodig.

    Ik fotografeer liefst 's morgens en 's avonds, als het licht nog niet echt optimaal is dus (weet niet of dat wat uitmaakt qua lenskeuze). Foto's neem ik bijna altijd buiten, voornamelijk macro's, landschappen en portretten.

    Men budget bedraagt ongeveer 1300€, dus meer als 500-600 euro ga ik wellicht niet aan een lens spenderen, tenzij je me kan overtuigen om dit wel te doen :P.

    Wat betreft de camera; is het verstandig om te wachten op de 450D of zou ik beter de 400/350D kopen en hierdoor wat euro's uitsparen?
    Zouden jullie me aanraden om eerst nog in de winkel de verschillende camera's eens echt vast te pakken, of is dit niet echt nodig aangezien ik me toch sowieso beperk tot de xxxD reeks?

  • #2
    Re: Aankoop DSLR

    Hier een Nikonian dus kan ik geen advies geven over de lenzen maar wat je opmerking betreft over het wachten op de 450D kan ik dit zeggen. Je kan steeds blijven wachten tot "the next big thing" maar dan heb je natuurlijk nooit een camera. Heb je die niet direct nodig dan kan je inderdaad wachten tot maart voor de release van de 450D maar wil je nu een camera dan zou ik zeker niet twijfelen.
    Althans, mijn mening.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop DSLR

      Twee maand wachten op een reeds aangekodigde camera is nog iets anders dan 5 maand na een aangekondigde camera al wachten op de volgende
      Als je kan zou ik zeker wachten. Eenmaal de 450D in de winkels ligt zal ook de prijs van de 400D serieus dalen. Binnen twee maand heb je dus meer keuze en betaal je minder mocht je voor de 400D gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop DSLR

        Ofwel resoluut voor een 350D gaan nu ze nog te krijgen zijn. Momenteel in MediaMarkt (Hasselt) nog een voorraadje (499 euro).

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop DSLR

          Bedankt voor de antwoorden al, maar kan iemand me wat advies geven voor de lens, want dat wil ik vooral graag weten .

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop DSLR

            Wanneer je wilt fotograferen met weinig licht heb je enkele keuzen

            - grote iso gebruiken (sensor is lichtgevoeliger) maar geeft ruis
            - grotere sluitertijd maar is niet te gebruiken vanuit de hand of voor bewegende onderwerpen
            - kleine f-waarde oftewel grote diafragma (grote lensopening, dus veel licht), "nadeel" is de wazige achtergrond

            Je gaat het liefste een deftige lens willen met een vast diafragma van f2.8 over de volledige zoom.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop DSLR

              Dus iets als de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM?
              Iemand ervaring met deze lens?

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop DSLR

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop DSLR

                  Nuja, reviews heb ik al gelezen, maar ik vroeg me vooral af of iemand hier er z'n persoonlijke mening kan over geven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop DSLR

                    Als je bereid bent het geld ervoor neer te leggen vooral niet twijfelen gewoon kopen. En ja ik spreek uit eigen ervaring

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Als je bereid bent het geld ervoor neer te leggen vooral niet twijfelen gewoon kopen. En ja ik spreek uit eigen ervaring
                      Idem. Ook uit eigen ervaring.

                      Om een lang verhaal kort te maken:
                      Je zal er niet veel vinden die ons tegenspreken. Op dit forum ken ik niemand die het je zal afraden als je bereid bent dat geld neer te tellen en niet van plan bent om binnen afzienbare tijd over te stappen naar FF.
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop DSLR

                        Gewoon wat geld investeren in lenzen.
                        Ik heb met onlangs ook 200 euro boven mijn budget gegaan maar heb het me niet beklaagd.
                        Canon 400D + kitlens : 564
                        Batterij Grip + Extra batterij : 145
                        Sigma 70-200 2.8 : 864
                        Geheugenkaartje extreme III 2.0 GB : 35

                        Totale kostprijs : 1608 net 108 euro boven mijn budget
                        Maar denk dat ik om te beginnen een leuke combinatie gekocht heb.
                        De volgende aankoop staat ook al vast een converter 1,4 of 2,0
                        Maar daar even op sparen

                        Comment


                        • #13
                          2x Teleconverter

                          Ik ben absoluut geen expert, maar ik heb zelf geen zeer goede ervaringen met een Sigma EX DG 2x TC op de Sigma 70-200. Ik had dezelfde redenering als jij en hoopte zo een 140-200 f5.6 lens te hebben. Tot nu toe ben ik er nog niet in geslaagd om een haarscherpe foto te maken. Sommige zijn aanvaardbaar, maar geen enkele echt goed.

                          Op dpreview heb ik nog commentaren gelezen dat een 2X TC een negatieve impact heeft op de scherpte. Een 1.4X TC zou veel betere resulteten geven.

                          Neem dit niet voor de bijbel, maar ik wou je mijn eigen ervaring gewoon laten weten. Misschien zijn er anderen die wel positieve ervaringen hebben.
                          Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

                          Comment

                          Working...
                          X