Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60

    Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!

  • #2
    Re: Nikon D60

    Allee Nikon verlost al één van de verwachtingen. Ik ben benieuwd of Canon behalve die 450D eigenlijk nog iets gaat uitbrengen?
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60

      is dit een opvolger van de D40x of is dit nog een iets hogere klasse?

      op het eerste zicht lijken de specs van de 450D beter maar tijd zal natuurlijk uitwijzen welke de betere is...

      wil hiermee uiteraard geen Canon is beter dan Nikon discussie maken he...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60

        Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
        Allee Nikon verlost al één van de verwachtingen. Ik ben benieuwd of Canon behalve die 450D eigenlijk nog iets gaat uitbrengen?
        Denk dat de verwachtingen toch ietsje meer en hoger waren dan deze firmware update van de D40. Hardwarematig zijn de enige nieuwigheden het antistof mechanisme en de afstandsmeter in de zoeker voor manuele lenzen dacht ik. Ik had verwacht dat er een 12MP sensor in zou komen, mét liveview (een toegeknepen sensor van D300?) Dit is maar flauwtjes qua update. Nuja, het blijft een degelijk camera die eigenlijk meer tov de 400D staat dan de 450D.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Ik had verwacht dat er een 12MP sensor in zou komen, mét liveview (een toegeknepen sensor van D300?) Dit is maar flauwtjes qua update. Nuja, het blijft een degelijk camera die eigenlijk meer tov de 400D staat dan de 450D.
          Ik denk dat ze dat voor de opvolger van de D80 willen houden.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60

            uit een eerste beschrijving lijkt die D60 slecht een verbeterde D40x te zijn met een nog kleinere body en antistof systeem , helaas terug geen lensaandrijving
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60

              Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60

                Hét grote verschil is natuurlijk de Expeed-beeldverwerking.
                Nikon, Apple & Epson

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60

                  Hier zat ik nu echt niet op te wachten. Het ziet er ook gewoon uit als een verbeterde D40(x).
                  Voor mij persoonlijk moet een camera tamelijk groot zijn, het moet toch voelen alsof je een echte camera in handen hebt,
                  als je klein wilt dan koop je toch gewoon een compactje maar je hoort me niet zeggen dat dit een slechte DSLR is.
                  Nuja misschien willen ze gewoon hun verkoopcijfers omhoog stuwen door een breder publiek aan te spreken
                  Nikon D700 en veel te duur glas
                  "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                  my flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
                    Hier zat ik nu echt niet op te wachten. Het ziet er ook gewoon uit als een verbeterde D40(x).
                    Dat is ook de bedoeling. Nu de D40(x) van de markt is moeten ze met een vervanger hiervoor komen. Dit is geen DSLR-upgrade maar een compact-bridge-upgrade.
                    Stop met denken dat dit een D80 vervanger is. Die zal D90, D80s of D80x heten.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D60

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Dat is ook de bedoeling. Nu de D40(x) van de markt is moeten ze met een vervanger hiervoor komen. Dit is geen DSLR-upgrade maar een compact-bridge-upgrade.
                      Stop met denken dat dit een D80 vervanger is. Die zal D90, D80s of D80x heten.

                      Hubert
                      De bedoeling van een nieuw model is dat er iets nieuws in zit. De miniscule veranderingen aan dit toestel zijn de naam D60 niet waard. Nu lijkt het alsof de D60 tussen de D40x en D80 ligt qua prestaties en kenmerken, wat natuurlijk totaal niet waar is. Als we die logica volgen, lijkt mij de naam D41 beter gepast

                      Het is gewoon een naamsverandering en geen nieuw model. Nikon herpositioneert zijn assortiment. D40 nog even als base model met 6MP, D60 met 10MP en dan D80 met meer toeters en bellen. Het is nu wel logisch, maar de consument die een nieuwe dslr verwachtte, blijft wel met lege handen achter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D60

                        Officiele prijzen worden vrijgegeven 30 dagen voor lancering

                        Huidige richtprijzen :

                        ??? € voor enkel body

                        629 € met F3,5-5,6/18-55
                        679 € à 729 € met F3,5-5,6/18-55 VR
                        879 € à 929 € met F3,5-5,6/18-55 VR et F4-5,6/55-200 VR
                        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D60

                          Er zijn echt wel meer verschillen dan wat de technische specs laten zien. Intern zit er toch een nieuwere technologie in (Expeed processor) uitgebreidere incamera nabewerking, help,...
                          Ze zullen er wel bij diepere reviews uit komen.
                          Nogmaals hij zal niet gericht zijn naar D40x gebruikers die meer willen.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D60

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Er zijn echt wel meer verschillen dan wat de technische specs laten zien. Intern zit er toch een nieuwere technologie in (Expeed processor) uitgebreidere incamera nabewerking, help,...
                            Ze zullen er wel bij diepere reviews uit komen.
                            Nogmaals hij zal niet gericht zijn naar D40x gebruikers die meer willen.

                            Hubert
                            De concurrentie van Canon 450D met nieuwe kitlens zal niet mals zijn

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D60

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                              De concurrentie van Canon 450D met nieuwe kitlens zal niet mals zijn
                              Ziet nu niemand in dat die camera helemaal niet bedoeld is als concurrentie voor de 450D? Net zoals de D40X geen concurrentie was voor de 400D? De D40 en D60 is gemaakt als concurrentie voor Canon Powershot G9, bridgecamera's,... De mensen die eigenlijk wel een 400-500 euro willen uitgeven aan een compact/bridge en dan in de winkel zien dat ze voor een 150 euro meer plots een 10MP digitale reflexcamera kunnen kopen. Mensen die wel geïnteresseerd zijn in 'zelf kunnen kiezen waar de camera scherpstelt (3 punten zelfs!)', 'nieuwste EXPEED processing (wat dat ook betekent)', 'stop motion video', een 'kleine, lichte camera',... Dezelfde doelgroep dus die massaal de D40 en D40X heeft gekocht. Dezelfde groep mensen waarvan Nikon hoopt dat ze door hun Nikonlens nadien mogelijk ook zullen overstappen naar de D80,...

                              Ik snap die teleurgestelde reacties niet goed. Zijn er echt mensen met een D40(X) die hun camera al beu zijn en nu een camera verwachtten die voor 50 euro extra plots alle functies van de D80 heeft? Voor de mensen die aan het hopen waren op een D80X, ziet het er naar uit dat het nog een een half jaartje wachten zal worden op die aankondiging. Maar hij zal niet verkocht worden aan de prijs van een D40

                              Comment

                              Working...
                              X