Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

    Er is nu ook sprake van een A300 (10MP + LiveView) en een A350 (14MP + LiveView).


    Updated 20080129 @ 1037 EST: Doing some scouting on the SonyStyle website reveals confirmation of the...




    (Op aanraden van K-2 nieuw topic gestart, dan zien meer mensen het waarschijnlijk. )


    Net nu ik besloten had om volgende week een A200 te gaan halen, komen ze met dit op de proppen.

    A300 is denk ik bijna identiek aan de A200, maar dan met LiveView.
    A350 is identiek aan de A300, maar dan 14MP ipv 10MP.

    Ik ben zelf een swivel-screen gewoon van mijn Canon A640 point&shoot, en ben daarom nu serieus aan't twijfelen voor te wachten op de A300...

    Als het enige verschil tussen de 300 en de 350, enkel 10MP vs 14MP zie ik voor mezelf geen meerwaarde.

    Nu, het is nog steeds afwachten op een officiele aankondiging en de volledige specs. Maar de foto's die in bovenstaande link voorkomen, zijn van Sony afkomstig. Dus de modellen op zich lijken toch wel officieel te zijn.
    Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

  • #2
    Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

    Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
    (Op aanraden van K-2 nieuw topic gestart, dan zien meer mensen het waarschijnlijk. )
    Enkel kwestie van het a200-topic zuiver a200 te laten .

    Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
    Net nu ik besloten had om volgende week een A200 te gaan halen, komen ze met dit op de proppen.
    Mogelijk ligt die "a300" iets na PMA al in de winkels (als je ziet hoe snel na de aankondiging de verkoop van de a200 gestart is). Misschien dan toch nog maar even wachten (tenzij je hem echt volgende maand al nodig hebt natuurlijk) ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

      Echt "nodig" niet. Maar het begint te kriebelen om een dSLR te hebben.


      Ik las net nog, dat de LiveView implementatie van Sony mogelijk heel vernieuwend is. Namelijk een tweede chip! 1 chip voor fotografie en een tweede chip voor de liveview. Ook dit is natuurlijk (nog) niet officieel.
      Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

        Dus het is nu wel duidelijk dat het Sony menens is wat betreft de DSLR markt. Ik had het trouwens niet anders verwacht. Goed nieuws dus voor de Sony en ex-Minolta gebruikers .
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

          Nu nog wachten op uitbreiding van het lenzengamma, een lichtsterke breedhoekzoom bijvoorbeeld
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

            Ik heb eindelijk de links teruggevonden, waar ik dat gelezen had van die 2 chips.

            Zou dit mogelijk kunnen zijn volgens jullie?

            ----
            But maybe Sony in their sonyness has come up with a two sensor solution:

            In addition to the "real" CCD sensor, there is a small CMOS LV sensor that flaps to the front of the focusing screen in the mirror chamber, thereby blocking of course the OVF during the LV operations, but which nevertheless can perform the focusing and metering in addition to providing the LV.

            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            ----

            Met als antwoord van de Dyxum.com eigenaar:
            ----
            Now, bookmark your message for later use .. you may be proud of yourself (but you're late for any patent here)

            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            ---
            Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

              Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
              Dus het is nu wel duidelijk dat het Sony menens is wat betreft de DSLR markt. Ik had het trouwens niet anders verwacht. Goed nieuws dus voor de Sony en ex-Minolta gebruikers .
              Eindelijk eens iemand die gewoon content is voor ons
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                idd, ik ben zeker blij met de komst van sony, ik kijk al jaren (sinds de komst van de eerste a100) uit naar de dslr van sony en volgende week ga ik er eindelijk een kopen .

                Er is zelfs al sprake van een a900, 20 MP en een display bovenaan (zoals de meeste dslr, één van de nadelen van de sony vind ik).

                klik.
                Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                My travel photography site

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                  idd, ik ben zeker blij met de komst van sony, ik kijk al jaren (sinds de komst van de eerste a100) uit naar de dslr van sony en volgende week ga ik er eindelijk een kopen .
                  Misschien net iets langer wachten tot de effecten van PMA zijn doorgedrongen. Nu goed voor de A200/A300/A350 zal dat niet veel zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                    zo kan je natuurlijk blijven wachten, de a100 en a200 kun je moeilijk slecht noemen, ik ben meer dan tevreden met de a200, later kan ik evt nog overgaan tot de betere - nog te komen- modellen
                    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                    My travel photography site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                      denk dus dat ik inderdaad een jaartje te vroeg heb gekocht.....maar na dit komt er toch nog weer wat anders op de markt en ren je de markt altijd achterna. En ik meot zeggen, ben toch blij met mijn klein alfa 100dertje
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                        idd, ik ben zeker blij met de komst van sony, ik kijk al jaren (sinds de komst van de eerste a100) uit naar de dslr van sony en volgende week ga ik er eindelijk een kopen .

                        Er is zelfs al sprake van een a900, 20 MP en een display bovenaan (zoals de meeste dslr, één van de nadelen van de sony vind ik).

                        klik.
                        Er is sinds begin vorig jaar al sprake van een A900, maar het is tot nu toe nog altijd niet gekomen
                        Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                          Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
                          Er is sinds begin vorig jaar al sprake van een A900, maar het is tot nu toe nog altijd niet gekomen
                          Nee, het topmodel (a900) werd begin 2007 ook meteen al voor 2008 aangekondigd, dus iedereen weet dat deze het laatst komt (dwz. na a700 en a200)...
                          Alles tegelijk is moeilijk hé
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                            denk dus dat ik inderdaad een jaartje te vroeg heb gekocht.....maar na dit komt er toch nog weer wat anders op de markt en ren je de markt altijd achterna. En ik meot zeggen, ben toch blij met mijn klein alfa 100dertje

                            Hela hela , klein alfa 100dertje
                            Ge moet dat zo niet bekijken.
                            Binnenkort is de Alpha 100 pure "cult".De eerste dslr van Sony met nog duidelijke sporen van binnen en buiten van Konica Minolta

                            Hij oogt mss wat gedateerd , maar wat is gedateerd , alle dslr's hebben ongeveer dezelfde vorm hé.
                            Het enige wat ik knapper vind aan de nieuwe Sony's is dat ze wat hoger zijn.
                            De 100 is een beetje te plat waardoor hij soms in vergelijking met ander dsl'r kleiner toont.
                            Maar hey , zolang je leuke foto's maakt met de 100 , wat maakt het uit , tis het resultaat wat telt hé.
                            En dan komt die A700 of 900 vroeg of laat wel vanzelf

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Sony dSLR modellen: A300 & A350

                              merci Micro voor je schouderklopje hoor!! Maar ben echt wel content met de A100. Jee kan altijd beter en sneller en hoger en langer en breder en wat je maar wil nietwaar......maar je moet al dat nieuw geweld dan maar ook de baas raken .
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment

                              Working...
                              X