Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 40D en studioflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 40D en studioflitsers

    Ik heb geen ervaring met studioflitsers, maar alvorens eraan te beginnen heb ik een paar praktische vragen.

    - De 40D heeft een PC Sync aansluiting, maar bij gebruik hiervan slechts een synchronisatietijd van 1/60 sec. Dit lijkt me nogal aan de trage kant, klopt dit?

    - Via de hotshoe is de synchronisatietijd 1/250 sec. Als je nu een draadloze transmitter gebruikt stijl PocketWizards of zo, wat is de synchronisatietijd dan: 1/60 of 1/250?

    Alvast bedankt.
    Groeten, David

  • #2
    Re: EOS 40D en studioflitsers

    Ik werk met infrarood transmitters en werk op 125 ste in de studio een 250 ste zal haalbaar zijn met de 40D .

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: EOS 40D en studioflitsers

      Het zou me sterk verwonderen dat de PC Sync aansluiting niet hoger kan dan 1/60e. Met mijn 20D lukt dat, dus moet dat zeker lukken met een 40D.

      Draadloos is 1/250 haalbaar.
      SKurt.be
      www.SKurt.be

      Comment


      • #4
        Re: EOS 40D en studioflitsers

        Bedankt voor de reacties.

        De 1/60 verbaasde me ook, maar heb ik wel uit de handleiding: "The camera can synchronize with compact, non-Canon flash units at 1/250 sec. or slower shutter speeds. With large studio flash, the sync speed is 1/60 sec. or slower."
        Groeten, David

        Comment


        • #5
          Re: EOS 40D en studioflitsers

          Het eenvoudigste om het zeker te weten is het gewoonweg proberen. Je zal wel zien bij welke snelheid het niet meer werkt. Ben benieuwd te horen hoe ver je kan gaan.
          Beauty need only be a whisper
          Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

          Comment


          • #6
            Re: EOS 40D en studioflitsers

            Ik wist niet dat de synchronisatietijd van de pc sync aansluiting en de hotshoe verschillend konden zijn .

            JanMetDePet
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: EOS 40D en studioflitsers

              Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
              Ik wist niet dat de synchronisatietijd van de pc sync aansluiting en de hotshoe verschillend konden zijn .
              Wie zegt dan ook dat dat zo is? De flitstijd van een studioflitser is domweg veeeeel langer dan die van een reportageflitser. De meeste (goedkopere) setjes specificeren een flitsduur van 1/700 seconde, maar in werkelijkheid is die een flink stuk langer (vooral omdat'ie zo langzaam uitdooft).

              Comment


              • #8
                Re: EOS 40D en studioflitsers

                ik heb een tijdje een 40d gebruikt en met de sync aan 1/250 bij studioflitsers van 800 w/s heb ik geen probleem ondervonden ...

                40d , 1/250 sec, f/10 , iso 100, manuele modus :




                40D, manueel, 1/200 sec, f/13, iso 100 :


                Last edited by Guest57; 29 januari 2008, 17:20.

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 40D en studioflitsers

                  Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                  ik heb een tijdje een 40d gebruikt en met de sync aan 1/250 bij studioflitsers van 800 w/s heb ik geen probleem ondervonden ...
                  Aha, interessant! En was dat dan draadloos of effectief via de sync aansluiting?

                  Mooie resultaten in elk geval.
                  Groeten, David

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 40D en studioflitsers

                    Dat was met een syncro kabel met grote jack

                    + merci

                    Comment

                    Working...
                    X