Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 40D en studioflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 40D en studioflitsers

    Ik heb geen ervaring met studioflitsers, maar alvorens eraan te beginnen heb ik een paar praktische vragen.

    - De 40D heeft een PC Sync aansluiting, maar bij gebruik hiervan slechts een synchronisatietijd van 1/60 sec. Dit lijkt me nogal aan de trage kant, klopt dit?

    - Via de hotshoe is de synchronisatietijd 1/250 sec. Als je nu een draadloze transmitter gebruikt stijl PocketWizards of zo, wat is de synchronisatietijd dan: 1/60 of 1/250?

    Alvast bedankt.
    Groeten, David

  • #2
    Re: EOS 40D en studioflitsers

    Ik werk met infrarood transmitters en werk op 125 ste in de studio een 250 ste zal haalbaar zijn met de 40D .

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: EOS 40D en studioflitsers

      Het zou me sterk verwonderen dat de PC Sync aansluiting niet hoger kan dan 1/60e. Met mijn 20D lukt dat, dus moet dat zeker lukken met een 40D.

      Draadloos is 1/250 haalbaar.
      SKurt.be
      www.SKurt.be

      Comment


      • #4
        Re: EOS 40D en studioflitsers

        Bedankt voor de reacties.

        De 1/60 verbaasde me ook, maar heb ik wel uit de handleiding: "The camera can synchronize with compact, non-Canon flash units at 1/250 sec. or slower shutter speeds. With large studio flash, the sync speed is 1/60 sec. or slower."
        Groeten, David

        Comment


        • #5
          Re: EOS 40D en studioflitsers

          Het eenvoudigste om het zeker te weten is het gewoonweg proberen. Je zal wel zien bij welke snelheid het niet meer werkt. Ben benieuwd te horen hoe ver je kan gaan.