Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400 ->windsurf foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 400 ->windsurf foto's

    Dag iedereen,

    Ik zit een beetje met de gedachten om mijn huidige digicam (Panasonic DMC FZ50) te vervangen door een Canon EOS 400 D met lens...

    Ik vraag mij in 1ste instantie af of er wel degelijk een zichtbaar verschil zal zijn?

    Kan er mij iemand vertellen of het verschil tussen wel of niet kiezen voor een Imagestablisator lens aanweegt tov het verschil in prijs (300 of 500 eur)

    Heeft er btw iemand ervaring met volgende lenzen?
    zonder IS:http://www.digitalstreet.nl/product_...roducts_id=668
    Met IS: http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=1514

    OP voorhand bedankt
    groet
    sam
    Canon EOS 1000D + EF 18-55 IS + EF 55-250 IS

  • #2
    Re: Canon EOS 400 ->windsurf foto's

    Ik heb ervaring met de 70-300 IS, heb deze in december gekocht samen met de 17-85 IS. Knap en goed lensje.

    Hier enkele foto's:





    Canonian

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 400 ->windsurf foto's

      Ik heb de 70-300 met IS en gebruik deze ondermeer voor spottingtrips. Bij propellor-vliegtuigen werk ik graag met een sluitertijd van 1/250 om de beweging van de propellor zichtbaar te maken. Als je op 300 mm werk zal je zien dat bij zo'n langere sluitertijd de IS een wereld van verschil maakt en dan spreek ik nog niet over omstandigheden met minder licht.

      Een voorbeeldje




      Ben je echter van plan om enkel te shooten op heldere, zonnige dagen, dan kom je aan sluitertijden die 1/500 en korter bedragen. Op zo'n moment heeft IS geen nut. Je bevriest gewoon alle beweging en er is geen kans op bewegingsonscherpte. Misschien moet je eens kijken of er in jouw type van fotografie veel beweging weergegeven wordt of niet.

      Optisch gezien is de 70 - 300 ook een stuk beter dan de 75-300. Deze laatste wordt bijhoorlijk soft naar de 300 mm op, heb ik me laten vertellen.
      Last edited by Omag; 28 januari 2008, 21:06.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 400 ->windsurf foto's

        Ik overweeg om een Canon 400 D met Canon 70/300 IS aan te schaffen, maar kan iemand mij vertellen of er veel verschil zal zitten in foto's in vergelijking met de Panasonic DMC FZ50 die ik nu heb?

        Foto's voornamelijk op strand voor windsurfen...
        Canon EOS 1000D + EF 18-55 IS + EF 55-250 IS

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 400 ->windsurf foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr__Saxo Bekijk bericht
          Ik overweeg om een Canon 400 D met Canon 70/300 IS aan te schaffen, maar kan iemand mij vertellen of er veel verschil zal zitten in foto's in vergelijking met de Panasonic DMC FZ50 die ik nu heb?

          Foto's voornamelijk op strand voor windsurfen...
          ja, immens veel, in de positieve zin

          sneller, scherper...........
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X